به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۰۸۰۲۶

۲۱۴ نفر از معترضان اصفهانی بازداشت شده‌اند

گروه سیاسی: یک سایت حقوق بشری عنوان کرد: دست‌کم  ۲۱۴ نفر از معترضان اصفهانی بازداشت شده‌اند و «۳۰ نفر از معترضان» که از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند، در بیمارستان بستری هستند.
۲۱۴ نفر از معترضان اصفهانی بازداشت شده‌اند
بنا به این گزارش در میان ۲۱۴ نفری که بازداشت شده‌اند، ۱۳ نفر کودک هستند. مقام‌های استانی و کشوری در روزهای گذشته در آمارهای متفاوتی تعداد افراد بازداشت‌شده را ۱۲۰ نفر و در یک موضع‌گیری دیگر ۶۷ نفر اعلام کرده بودند. سازمان حقوق بشر ایران نیز گزارش داده است که «دست‌کم ۳۰ تن از معترضان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و در درمانگاه الزهرا و امین بستری هستند». سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دیروز تایید کرده بود که ۱۹ نفر از معترضان که آسیب چشمی دیده‌اند، بستری شده‌اند. این سازمان همچنین نوشته است که بازداشت معترضان کماکان ادامه دارد. هم‌زمان با تایید مجروح شدن برخی معترضان از ناحیه چشم به دلیل اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای، کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که آمار جراحی‌های پارگی چشم در برخی بیمارستان‌های اصفهان افزایش قابل توجهی یافته است. پیش از این فرمانده یگان ویژه اصفهان که مسئول برخورد با معترضان بود و برخی از نمایندگان اصفهان در مجلس این اعتراض‌ها را به دشمن و ضد انقلاب نسبت داده بودند.
در تازه‌ترین موضع‌گیری نمایندگان مجلس استان اصفهان درباره اعتراض‌های اخیر، مهدی طغیانی، نماینده اصفهان، گفته است کار کشاروزان معترض را تایید نمی‌کند. او در همین حال تایید کرده است که عدم امکان باز کردن جریان آب برای کشاورزی «دوره کشت طلایی در حال از بین رفتن است» و تخصیص آب برای کشت پاییزه «غیرممکن» است. این نماینده مجلس گفته است تنها ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد زاینده‌رود وجود دارد و این حجم آب تنها جوابگوی آب شرب پنج و نیم میلیون نفر جمعیت استان است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها