به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۳۰۸۴۹۵

آمریکا در رقابت تسلیحات مافوق صوت با چین

آمریکا در رقابت تسلیحات مافوق صوت با چین
گروه بین الملل: همچنان که پکن و واشنگتن به آزمایش و تولید هر چه بیشتر تسلیحات نسل جدید مافوق صوت مشغولند، مقام ارشد غیرنظامی نیروی هوایی ارتش آمریکا اظهار کرد که این کشور و چین درگیر یک مسابقه تسلیحاتی بر سر تولید مرگبارترین سلاح‌های مافوق صوت هستند.
فرانک کندال، به اصطلاح وزیر نیروی هوایی ارتش آمریکا گفت: یک مسابقه تسلیحاتی وجود دارد که لزوماً بر سر افزایش تعداد نیست، بلکه بر سر افزایش کیفیت است. این مسابقه تسلیحاتی مدتی است که وجود داشته است. چینی‌ها به شدت در آن شرکت داشته‌اند.
ماه اکتبر، ژنرال مارک میلی، افسر ارشد ارتش آمریکا، یک آزمایش تسلیحات مافوق صوت از سوی چین را که به گفته کارشناسان نظامی، ظاهرا نشان دهنده تلاش پکن برای دستیابی به سیستمی با قابلیت گردش مدار زمین و فرار از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا بوده را تایید کرد.
سال جاری میلادی، پنتاگون چندین مورد آزمایش تسلیحات مافوق صوت را با سطوح مختلف موفقیت اجرا کرده است. در ماه اکتبر، نیروی دریایی آمریکا یک موتور بوستر موشکی را که ظاهرا برای پیشرانی پرتابگر حامل یک سلاح مافوق صوت در ارتفاع استفاده می‌شود، با موفقیت آزمایش کرد.
سلاح‌های مافوق صوت با سرعت‌هایی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در سطح فوقانی جو زمین حرکت می‌کنند.
کندال خاطرنشان کرد، در حالی که ارتش آمریکا بودجه خود را بر عراق و افغانستان متمرکز کرد، از تمرکزش بر سلاح‌های مافوق صوت کاست. او گفت: این به این معنا نیست که ما هیچ کاری (در این حوزه) انجام نداده‌ایم، بلکه به این معنی است که به اندازه کافی انجام نداده‌ایم.
این مقام آمریکایی امیدوار است که با رفتن پنتاگون به سمت چرخه بودجه سالانه ۲۰۲۳ و با کنار گذاشتن سیستم‌های قدیمی‌تر و گران‌قیمت‌تر به نفع ورود سیستم‌های جدید، از جمله با پیشبرد برنامه‌های توسعه تسلیحات مافوق صوت، بودجه بیشتری کسب کند.
کندال اظهار کرد: من عاشق هواپیمای A-۱۰ هستم. مدل C-۱۳۰ هم یک هواپیمای فوق‌العاده است که توانمندی و تاثیر زیادی در بسیاری از ماموریت‌ها داشته است. هواپیماهای MQ-۹ هم در زمینه مبارزه با تروریسم و ​امور دیگر بسیار موثر بوده‌اند. آنها هنوز هم مفید هستند، اما هیچ یک از این چیزها چین را نمی‌ترسانند.
به گزارش رویترز، این در حالی است که پیمانکاران دفاعی امیدوارند که در این روند گذار به سمت تسلیحات مافوق صوت نه فقط با ساخت آنها بلکه همچنین با توسعه مکانیسم‌های جدیدی تشخیص و غلبه، سرمایه‌گذاری کنند.
رئیس بخش تحقیق و توسعه پنتاگون گفت، این وزارتخانه از پیمانکاران دفاعی می‌خواهد که هزینه نهایی تولید تسلیحات مافوق صوت را همچنان که نسل بعدی این موشک‌های فوق سریع در حال توسعه طبق برآوردهای فعلی ده‌ها میلیون برای هر واحد هزینه دارند، کاهش دهند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها