به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۳:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۳۱۲۴۹۵

چراغ سبز کابینه ژاپن به افزایش بودجه دفاعی

چراغ سبز کابینه ژاپن به افزایش بودجه دفاعی
گروه بین الملل: کابینه ژاپن بودجه دفاعی بی‌سابقه ۵.۴ تریلیون ین (۴۷ میلیارد دلار) را برای سال مالی ۲۰۲۲ تصویب کرد.
 تصویب این بودجه بی‌سابقه با هدف تامین مالی تحقیق و ساخت یک جنگنده جدید و سایر تسلیحات تغییردهنده بازی در ژاپن در حالی صورت گرفته که توکیو ظرفیت‌های دفاعی خود را در واکنش به افزایش قدرت نظامی چین و تنش‌های این کشور با تایوان تقویت می‌کند.افزایش ۱.۱ درصدی بودجه دفاعی برای سال ۲۰۲۲ که از آوریل آغاز می‌شود، دهمین افزایش مستمر بودجه دفاعی ژاپن است و در راستای وعده این کشور به آمریکا برای تقویت ظرفیت‌های دفاعی به منظور مقابله با چالش‌های امنیتی در منطقه به شمار می‌رود.
بودجه مذکور که هنوز توسط پارلمان ژاپن تایید نشده شامل ۲۹۱ میلیارد ین (۲.۵۵ میلیارد دلار) برای امور تحقیق و توسعه است که نسبت به سال مالی کنونی رشد ۳۸ درصدی دارد.
از این میزان، ۱۰۰ میلیارد ین (۸۷۰ میلیون دلار) برای ساخت یک فروند جنگنده F-X در نظر گرفته شده که قرار است جای یگان کهنه جنگنده F-۲ را در سال ۲۰۳۵ بگیرد. همچنین این نخستین جنگنده ساخت داخل در ۴۰ سال اخیر محسوب می‌شود.ژاپن و انگلیس اخیرا ساخت مشترک نسل بعدی یک موتور جنگنده را اعلام و توافق خود را برای تحقیق بر روی فناورهای ضربتی هوایی و سیستم‌های فرعی اعلام کرده‌اند. این پروژه با حضور کمپانی‌های میتسوبیشی و IHI ژاپن و کمپانی‌های انگلیسی رولز رویس و BAE انگلیس انجام می‌پذیرد.
همزمان با افزایش و گسترش قدرت نظامی چین در فضای مجازی و فضای خارج از جو، وزارت دفاع ژاپن در حال انجام تحقیقاتی در زمینه وسایل نقلیه خودکار با بر پایه هوش مصنوعی برای استفاده در زیر دریا و در آسمان و همچنین سایر فناوری‌های تغییردهنده بازی است.این بودجه همچنین ۱۲۸ میلیارد ین (۱.۱ میلیارد دلار) برای خرید ده‌ها جنگنده رادار گریز F-۳۵ از کمپانی تسلیحات‌سازی لاکهید مارتین آمریکا اختصاص داده که برای عملیات مشترک دو کشور در منطقه هند-پاسیفیک کلیدی است.بر اساس گزارش سازمان‌های تحقیقاتی دفاعی بین‌المللی، هزینه‌های دفاعی ژاپن اکنون در میان ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد.فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که زمانی به "کبوتر" معروف بود و فردی صلح‌طلب به شمار می‌رفت، به سرعت یک سری سیاست‌های جنگ‌طلبانه را تصویب کرده و گفته که کشورش باید در واکنش به اقدامات نظامی چین و افزایش فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی ظرفیت‌های پیشگیرانه خود را افزایش دهد.
 ارتش‌های ژاپن و آمریکا پیش‌نویس برنامه آمادگی اضطراری مشترک را برای شرایط اضطراری احتمالی تایوان، مانند درگیری بین نیروهای چین و تایوانی تهیه کرده‌اند.
بر اساس این برنامه، نیروهای تفنگدار ویژه آمریکایی قرار است پایگاه‌های موقتی را در جزایر "نانسه‌ئی" ژاپن بین کیوشو و تایوان به منظور استقرار سربازان ایجاد کنند و ارتش ژاپن هم قرار است به تامین پشتیبانی لجستیکی، مهمات و سوخت بپردازد.
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها