به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۳۱۵۹۶۰
تعدادی از معلمان و فرهنگیان معترض در اهواز، بوشهر و ... بازداشت شدند

گزارشی از تجمعات اعتراضی سراسری معلمان و فرهنگیان در کشور

گروه جامعه: معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در ادامه اعتراض‌های خود در ماه‌های اخیر، پیش از طهر امروز پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه، نیز در سراسر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع امروز معلمان تهران در برابر مجلس شورای اسلامی
تجمع امروز معلمان تهران در برابر مجلس شورای اسلامی
گزارش‌ها حاکی است که تجمع اعتراضی معلمان در تهران و بسیاری از شهرها با حضور گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی برگزار شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، معلمان در تهران با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی شعارهایی از جمله «معلم زندانی آزاد باید گردد» و «معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن» سر دادند. 
ماموران در اهواز، پیروز نامی، دبیر هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان استان خوزستان، و تعدادی دیگر از معلمان را دستگیر کردند. در بوشهر نیز تجمع اعتراضی معلمان با ممانعت و تهدید نیروهای امنیتی مواجه شد. آنان با حمله به معلمان معترض، محمد ملاکی، عضو هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، و محسن عمرانی، یکی دیگر از فعالان صنفی، را بازداشت کردند. بر اساس اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، فرهنگیان معترض در تجمع روز پنجشنبه، با بالا بردن قلم‌هایشان شعارهایی مثل «قلم سلاح من است»، «قلم بر تفنگ پیروز است» و «معلم به پا خیز» سر دادند.
فرهنگیان شاغل و بازنشسته در این تجمع‌، به «اجرای ناقص رتبه‌بندی معلمان»، «بی‌توجهی به لایحه همسان‌سازی» و «فراموش‌ شدن ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری» اعتراض کردند. آنان همچنین خواستار «استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی»، «آموزش رایگان»، «تجهیز مدارس»، «اجرای عدالت آموزشی»، «طراحی مناسب کتاب‌های درسی» و «آزادی معلمان زندانی» شدند.

فرهنگیان شاغل و بازنشسته در پایان تجمع اعتراضی امروز با صدور قطعنامه‌ای، اعلام کردند: «با تورم افسارگسیخته‌ای که معیشت عامه مردم را به خطر انداخته، ترمیم حقوق کارمندان از ابتدایی‌ترین وظایف دولت‌ها است. با وجود‌‌ این، لوایحی چون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری تا این زمان یا اجرا نشده است یا به شکلی ناقص اجرا شده و هیچ تغییری در معیشت فرهنگیان ایجاد نکرده است.»
فرهنگیان ایران در ادامه این قطعنامه در مورد «بی‌توجهی حاکمیت» به امر آموزش و «عملکرد غیرقابل‌ قبول دولت و مجلس در قبال جامعه فرهنگیان» هشدار دادند و اعلام کردند: «بازنشستگان آموزش‌وپرورش با سرکوب معیشت و سلامت و منزلت روبرو شده‌اند و برای امرار معاش حداقلی تمام سنوات بازنشستگی آن‌ها صرف اشتغال در مشاغلی نامرتبط می‌شود و این تعرضی آشکار به زندگی کسانی است که باید زندگی خود را در امنیت و آرامش ادامه دهند.»
معلمان با اشاره به «طبقاتی کردن امر آموزش»، تاکید کردند که پیامدهای آن همه بخش‌های جامعه را درگیر می‌کند و با «سیاست‌های حاکمیت در کالایی کردن آموزش» و «تعرض به سفره مردم» اصل ۳۰ قانون اساسی به «محاق» رفته است. آنان همچنین به مسئولان هشدار دادند: «هیچ بهانه‌ای اعم از تحریم، به خطر افتادن امنیت ملی، زمینه برای سوءاستفاده بیگانگان و معاندان و بهانه‌هایی ازاین‌دست برای هیچ شخصی پذیرفتنی نیست، چراکه دست غارتگران و متجاوزان به حقوق ملت برای آحاد جامعه به‌ویژه فرهنگیان کاملا رو شده است.» فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر ایران در پایان نیز اعلام کردند که تا «حصول نتیجه» به اعتراض ادامه می‌دهند.
 

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۷:۴۲
درود‌بر‌فرهنگیان‌آزاده‌و‌حق‌طلب‌
لعنت‌بر‌ستمگران‌
(381581)
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۹:۱۸
چرا ............... برای رفع مشکل معیشتی مردم نمیدهند؟ (381588)
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۰۱:۱۴
نماد مبارزه با دانایی ، ظلم و تبعیضی است که بر معلمان رفته است (381600)
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۰۴:۵۱
خیلی جالبه! بازداشت معلم بخاطر مطالبه اجرای قانون!!!! (381603)
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۰۸:۵۶
معلم شمع محفل بشریت است ایکاش حرمت آنها شکسته نمشد تا جوانان ملت انگیزه طلب علم ودانش را رها نمیکردن ولی این نیز نمیماند (381607)
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۰۹:۳۱
درود بر شرفتون...
کار شما فرهنگیان تاباندن نور بر تاریکی هاست (381610)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها