به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۱۶۳۱۶

عطر و ادکلن‌هایی با ظاهری زیبا و جالب

گروه کسب وکار: صنعت عطرسازی امروزه در تلاش است تا علاوه بر تولید رایحه‌های جذاب برای عطرهایشان ظاهری زیبا نیز از آن‌ها خلق کنند.
بیشتر عطرسازان دنیا می‌خواهند عطری بسازند که هم از نظر ظاهر و هم از نظر رایحه مخاطبان را به وجد آورد. ظاهر زیبا و جالب یک عطر شاید باعث ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب کند و بخاطر ظاهراش هم که شده است یکبار بخواهد آن عطر را امتحان کند. برعکس این نیز وجود دارد بعضی از عطرسازان در عین اینکه به ظاهر ادکلن‌های خود اهمیت می‌دهند به رایحه آن توجه نمی‌کنند و یک عطر بی کیفیت به بازار عرضه می‌کنند. ما در این نوشته می‌خواهیم عطر و ادکلن‌هایی با ظاهر جالب اما رایحه فوق‌العاده دل‌نشین را به شما معرفی کنیم. این عطرهای مردانه و زنانه، کیفیت خوب و ماندگاری بسیار عالی خود را قبلا به همه ثابت کرده‌اند. ممکن است یکی از عطر‌های زیر عطر، محبوب شما باشد.

عطر زنانه گود گرل Good girls:
کمپانی امریکایی، کارولینا هررا، در سال 2016 عطر زنانه گود گرل را به بازار معرفی کرد. طراحی ظاهری این عطر به شکل پاشنه بلند است و به همین سبب در ایران، به ادکلن کفشی نیز شناخته می‌شود. این کمپانی بعد از تولید اولین مدل از این عطر رنگ‌بندی‌های دیگری را نیز با ظاهر کفشی، طراحی کرد. رنگ‌بندی‌های این عطرها به صورت مشکی، قرمز، بنفش، آبی و مخملی در بازار ایران موجود است. دلیل گودگرل نام گرفتن این عطر در واقع به معنی خوب بودن در بد بودن است.

در اسانس اولیه این عطر از بادام و قهوه استفاده شده است و یک رایحه گلی را به عنوان رایحه‌میانی حس خواهید کرد که از ترکیب دو گل خوشبو یعنی گل یاس و مریم تشکیل شده است. در اخرین نت این عطر زنانه شما شاهد رایه‌های شیرین و گرم دانه تونکا و کاکائو هستید.
 
پاکو رابان اینویکتوس paco rabanne – Invictus:
عطر دیگری که ظاهری زیبا و جالبی دارد از کمپانی اسپانیایی تبار یعنی پاکورابان، به نام اینویکتوس است. اینویکتوس یعنی شکست ناپذیر. این عطر در سال 2013 به بازار عرضه شد. عطر مردانه اینوکتوس توسط 4 طراح عطر شناخته شده دنیا به نام‌های دومنیک روپیون، اولیویه پولژ، آن فلیپو و ورونیک نیبرگ طراحی و ساخته شده است. شکل ظاهری این عطر شبیه جام قهرمانی است. خیلی از افراد معتقدند دلیل شکل ظاهری این عطر مردانه، رایحه آن بوده زیرا این عطر نشان دهنده قدرت، پویایی و انرژی است. کمپانی پاکو رابان با شکل ظاهری اینویکتوس، اسپرت بودن رایحه‌اش را به نمایش گذاشته است.

نت‌های ابتدایی این عطر با اولین اسپری خونمایی می‌کنند. رایحه ترش نارنگی ماندارین، آب دریا و گریپ فروت به عنوان نت‌های آغازی استفاده شده است. در نت میانی، رایحه خنک، برگ خشک برگبو و گل یاس وجود دارد که انرژی را در آقایان به اوج می‌رساند. نت‌های میانی زمینه را برای نت‌های پایه که از کهربا، نعناع هندی، خزه درخت بلوط و چوب گایاک تشکیل شده است، محیا می‌سازند. نت‌های پایانی با رایحه خنک و تند خود حس قدرت را به خوبی القا می‌کند.
 
عطر مردانه و زنانه بلک افغانBlack Afgano :
ناسوماتو برند مشهور هلندی، عطری متفاوت با ظاهری جالب و رایحه‌ای پر طرفدار را در سال 2016 به دنیا ارائه کرد. اسم این عطر جذاب بلک افگانو است. در نگاه اول به این عطر شاید چیز عجیبی از آن نبینید اما با کمی دقت، متوجه مرموز بودن این عطر می‌شوید. درب این عطر مردانه از ظرف آن بزرگ‌تر است و از چوب ساخته شده است که نشان‌دهنده رایحه چوبی این عطر است. جذابیت دیگری که عطر بلک افغان دارد، رنگ مشکی محتوای آن است که به اسرار آمیز بودن این عطر می‌افزاید. این عطر مردانه است اما به دلیل رایحه چوبی و خوبی که دارد برای بانوان نیز مناسب است.
اسپری کردن عطر بلک افغان سبب حس بوی گیاه شاهدانه و نت‌های سبز می‌شود، که این ترکیب سرشار از تلخی قهوه بوده و آرامش و تمرکز خاصی ایجاد می‌‌کند. در نت‌های میانی نیز شما شاهد روایح رزين، صمغ، قهوه، برگ توتون، نمونه‌های چوبی و تنباکو خواهید بود که حس اولیه آن را تشدید می‌کند باعث تشدید بوی نت پایانی می‌شود. نت‌های پایه از ترکیب بخور، چوب آگار و عود تشکیل شده است. این عطر مردانه با طبع گرم و پخش بوی خاص گزینه مناسبی برای فصول سرد، افراد خاص و مخاطبان خوش ذوق خواهد بود.

ادکلن مردانه ژک‌ ساف گلادیاتور :Gladiator
عطرهایی که قبل از این گفتیم محصول برندهای خارجی بودند. ژک ساف یک برند ایرانی است که عطرهایش با ظاهری جذاب و زیبا شناخته شده است. یکی از طراحی‌های جالب و جذاب را در عطر مردانه گلادیاتور می‌بینیم. گلادیاتور به معنی شمشیرباز یا جنگجو است.ظاهر این عطر ژک ساف از لباس گلادیاتورها الهام گرفته شده است. بدنه این عطر شبیه سپر جنگجوهای قدیمی روم بوده  و درب آن مانند کلاه ‌خود بر روی بدنه محکم شده است. ظرف این عطر شفاف است و می‌توان مایع داخل آن را به راحتی رویت کرد.
در نت ابتدایی ادکلن گلادیاتور از ترکیب فرح‌بخش لیمو و نارنج استفاده شده است. بعد از چندین دقیقه رایحه شیرین و خوشبو گل یاسمین به مشام می‌رسد که جذابیت این عطر را زیاد می‌کند. در نت‌های پایانی با بوی تند و تلخ این عطر روبه‌رو هستیم. در این نت‌ها ما با تلفیق رایحه‌های علف وتیور، چوب صندل و گیاه پاتچولی طرف هستیم که آرامش حس شده از این ترکیب به خوبی مشهود است.

کلام آخر
عطرهای معرفی شده در این نوشته جزو معروف‌ترین و پرطرفدارترین عطرهای شناخته شده در جهان و ایران هستند. اگر قصد دارید برای همسر، دوست و اعضای خانواده‌تان هدیه خاص از جنس عطر و ادکلن تهیه کنید بهتر است عطری را انتخاب کنید که از لحاظ ظاهر و کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشد. مواردی که در بالا ذکر شد می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. جز ادکلن‌های بالا گزینه دیگری می‌شناسید که علاوه بر کیفیت عالی، ظاهر جالبی نیز داشته باشد؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها