به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۳۱۷۱۳۰

دلیل نتیجه نگرفتن سپاهان چیست؟

دلیل نتیجه نگرفتن سپاهان چیست؟
گروه ورزشی: یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید تغییر سرمربی سپاهان موفقیتی را در برنخواهد داشت.به گزارش ایسنا، حسین چرخابی درباره شکست سپاهان مقابل مس رفسنجان اظهار کرد: من به حواشی کاری ندارم و باید درباره مسائل فنی فوتبال صحبت کنیم. حق تیم مس رفسنجان پیروزی بود و توانست سپاهان را شکست دهد. سپاهان اصلا نمره قبولی نگرفت و مس تیم برتر زمین بود. باید بدون تعصب قبول کنیم سپاهان خوب بازی نکرد. آن‌ها مشکلاتی دارند که این مشکلات حل نشد. از روز اول هم گفتم کریستوفر کنت یک دروازه‌بان شش دانگ نیست. وقتی دروازه‌بانی جذب می‌شود که در تمام بازی‌ها به میدان برود، یعنی رقابتی دیگر وجود ندارد.
 
او ادامه داد: این دروازه‌بان نمی‌خواهد برای تیم ملی کشورش انتخاب شود و دیگر رقابتی برای او وجود ندارد. فصل قبل سپاهان یک دروازه‌بان ایرانی داشت که برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تلاش می‌کرد و این باعث می‌شد کیفیتش را حفظ کند. کنت آن انگیزه‌های لازم را ندارد. البته او روی تک به تک‌ها خوب است اما روی شوت‌ها و ارسال‌ها ضعیف عمل می‌کند. به همین دلیل می‌گوییم دروازه‌بان شش دانگی نیست.

این پیشکسوت فوتبال با بیان این‌که "خط دفاعی سپاهان یک در مقابل یک را به راحتی از دست می‌دهد"، گفت: گل سومی که سپاهان خورد، یک بازیکن مس در مقابل سه بازیکن سپاهان حضور داشت و طلایی‌پوشان این بازیکن را آزاد گذاشته بودند و یارگیری نمی‌کردند. بازیکنان در تیمی بازی می‌کنند که هیچ مشکل مالی ندارد و یک سر سوزن بدهی ندارد. بنابراین آن‌ها در این شرایط نمی‌توانند کم کاری کنند.

او ادامه داد: آن‌ها در خط دفاعی خیلی عقب می‌نشینند و فاصله بین خط حمله و خط دفاع سپاهان بسیار زیاد است. مثلا روی گل اول مس ولسیانی در نوع ایستادن بسیار بد کار کرد و این بازیکن باتجربه‌ چنین اشتباهی کرد. یادمان باشد خط حمله‌شان هم مشکل دارد و نمی‌داند چگونه به توپ ضربه بزند و در شرایط مختلف به چه شکل باید عمل کنند. آن‌ها هنوز این مشکل را دارند و برای همین است که موقعیت ایجاد می‌کنند اما نمی‌توانند توپ‌ها را تبدیل به گل کنند.  

چرخابی درباره شایعاتی مبنی بر تغییر سرمربی گفت: تغییر سرمربی کاملا اشتباه است و نویدکیا ثابت کرده که یک مربی باشخصیت و حرفه‌ای و یکی از خوب‌های فوتبال ایران است اما به هر حال افت خیزهایی هم دارد. به نظر من دوستانی که در کادرفنی هستند، به جای مصاحبه کردن شبانه روز فکرشان را بگذارند و برنامه‌ریزی بیش‌تری داشته باشند. بازی‌های خودشان را آنالیز کنند و نقاط ضعف‌شان را پیدا کنند و با تمرین ضعف‌ها را برطرف کنند. راه دیگری وجود ندارد.

وی در پایان اضافه کرد: نمی‌دانم تمرین دهنده تیم چه کسی است و به نظرم تمرین دهنده خیلی بیش‌تر باید روی نقاط ضعف تیم کار کند. وقتی اشتباهات زیاد تکرار شود، مشخص است که باید نوع تمرینات را تغییر دهیم. در کل باید بگویم تغییر سرمربی موفقیت آمیز نخواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها