به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۳۱۷۱۷۱

مهم‌ترین بازیکنان نقل‌وانتقالات ژانویه ۲۰۲۲

گروه ورزشی: نقل‌وانتقالات زمستان ۲۰۲۲ با حضور بسیاری از ستاره‌های فوتبال جهان تبدیل به یکی از جذاب‌ترین پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی تاریخ فوتبال شده است.
مهم‌ترین بازیکنان نقل‌وانتقالات ژانویه ۲۰۲۲
در حالت عادی مهم‌ترین انتقالات فوتبال در تابستان انجام می‌پذیرد، ولی در ژانویه ۲۰۲۲ بسیاری از ستاره‌های ارزشمند به پایان قراردادشان نزدیک شده‌اند و در پی انتخاب تیمی برای آینده‌شان هستند. حالا خیلی‌ها می‌توانند بدون دخالت باشگاه‌شان خودشان تیم بعدی را انتخاب کنند و شاید در روزهای آتی شاهد اتفاقات بزرگی باشیم.
وضعیت چند ستاره‌ای که ممکن است در نقل‌وانتقالات زمستانی ۲۰۲۲ اتفاق بزرگی رقم بزنند را مرور خواهیم کرد.

کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)
تابستان امباپه آزاد خواهد شد و اگر باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نتواند او را راضی به تمدید قرارداد کند، بازیکن آزاد خواهد شد. باشگاه رئال‌مادرید پیشرفت در پروژه انتقال امباپه به سانتیاگو برنابئو را پنهان نکرده، اما پیشنهادهای تابستانی آن‌ها هم رد شد. پاریسی‌ها مجبور هستند ژانویه این بازیکن را راضی کنند، در غیر این‌صورت یکی از فوق‌ستاره‌های فوتبال جهان را رایگان از دست خواهند داد.

پل پوگبا (منچستریونایتد)
قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ همراه فرانسه و یکی از رکوردشکن‌های نقل‌وانتقالات جهان به نظر نمی‌رسد دیگر در منچستریونایتد بماند و گمانه‌زنی برای جدایی او بیش از پیش مطرح شده است. قرارداد پوگبا هم تابستان تمام می‌شود و باشگاه یوونتوس خواهان بازگرداندن این بازیکن است، در حالی که رئالی‌ها در گذشته مشتاق جذب او بوده‌اند، ولی حالا مشخص نیست تمایلی به استخدام پوگبا داشته باشند.

ارلینگ هالند (دورتموند)
یکی از بهترین مهاجمان فعلی دنیای فوتبال در حال حاضر هالند است. ستاره نروژی دورتموند را همه باشگاه‌های مطرح اروپا می‌خواهند. گفته می‌شود شانس منچسترسیتی و منچستریونایتد برای جذب او زیاد است، اما چلسی هم در این لیست قرار دارد. در حالی که باشگاه‌های بارسلونا و رئال‌مادرید هم تصور می‌کنند شانس‌شان برای خرید هالند بیش از دیگران است. احتمال دارد تا تابستان تکلیف آینده هالند مشخص نشود.

دوشان ولاهوویچ (فیورنتینا)
ستاره فیورنتینا در ایتالیا درخشیده و حالا رقیب لواندوفسکی برای کسب کفش‌طلای فصل به شمار می‌رود. این بازیکن صربستانی تا سال ۲۰۲۳ با فیورنتینا قرارداد دارد، بنابراین به نظر می‌رسد باید ژانویه یا تابستان آینده به فروش برسد تا باشگاه ایتالیایی سود خوبی از فروش او بکند. گفته می‌شود جدی‌ترین مشتریان ولاهوویچ آرسنال و یوونتوس هستند.

آنتوان گریزمن (اتلتیکومادرید)
بعد از دوران ناموفق در بارسلونا، گریزمن با انتقالی قرضی به اتلتیکومادرید برگشت. با این حال باشگاه بارسلونا با وجود عملکرد خوب آنتوان در تیم سابقش، خیلی تمایلی به بازگرداندن او ندارد. شایعه شده که با توجه به اتمام قرارداد گریزمن با بارسلونا شاید این بازیکن راهی تیم دیگری شود و این که ژانویه تکلیفش مشخص شود، غیرممکن نیست. از تاتنهام به‌عنوان مشتری جدی او یاد شده است.

کریستین پولیشیچ (چلسی)
ستاره فوتبال آمریکا که به‌عنوان «پسر شگفت‌انگیز» شناخته می‌شود، از زمان انتقالش به چلسی در سال ۲۰۱۹ نوسان زیاد داشته. او با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده و نتوانسته ثبات داشته باشد. تعدادی تیم در ژانویه به دنبال خرید پولیشیچ بوده‌اند، ولی مشخص نیست باشگاه چلسی چه تصمیمی در مورد این بازیکن ۲۳ ساله آمریکایی می‌گیرد.

آنتونی مارسیال (منچستریونایتد)
نیوکاسل، یوونتوس و سویا همگی در پی جذب مارسیال هستند. با حضور رونالدو و درخشش بازیکنانی مثل گرینوود و الانگا در کنار رشفورد و البته کاوانی، جایی برای مارسیال باقی نمی‌ماند. این مهاجم فرانسوی مدت‌هاست که دیگر تأثیرگذاری‌ای که انتظار می‌رفت را در ترکیب شیاطین‌سرخ نداشته و حتی تغییر سرمربی هم وضعیتش را تغییر نداده. احتمال جدایی او در ژانویه زیاد است.

پیرامریک اوبامیانگ (آرسنال)
کاپیتان آرسنال در این فصل بود، ولی با وجود افتخارات و گلزنی‌های فراوان با آرتتا به‌دلیل بی‌نظمی‌هایش به مشکل خورده است. ستاره توپچی‌ها حالا از تفکرات سرمربی اسپانیای دور شده و انتظار می‌رود به یکی از پیشنهادهایش که از بارسلونا و نیوکاسل هستند جواب مثبت بدهد. پول‌های سعودی می‌تواند بازیکنی مثل اوبامیانگ را برای حضور در سنت‌جیمزپارک وسوسه کند.

ماتایس دی‌لیخت (یوونتوس)
مینو رایولا ایجنت معروف دی‌لیخت را وسوسه کرده تا تابستان یوونتوس را ترک کند، با این حال او همین ژانویه هم پیشنهادهای مهمی دارد. گفته می‌شود چلسی تمایل دارد مدافع هلندی را جذب کند، در حالی که باشگاه‌هایی مثل بارسلونا، رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن هم با رایولا صحبت کرده‌اند. البته مشخص نیست یوونتوس راضی به از دست دادن یکی از بهترین بازیکنانش می‌شود یا خیر.

ادینسون کاوانی (منچستریونایتد)
پیراهن شماره ۷ منچستریونایتد به «پسر ولگرد» رسید، اما با حضور رونالدو هم خودش به نیمکت تبعید شد و هم پیراهنش را به فوق‌ستاره پرتغالی داد. مدت زمان حضور ستاره اروگوئه‌ای در ترکیب شیاطین‌سرخ کم شده و گزینه خروج از تیم پیش‌روی اوست. گفته می‌شود با توجه به نیاز بارسلونا در خط حمله، مهاجم سابق پاری‌سن‌ژرمن و ناپولی گزینه اصلی خرید آن‌ها به شمار می‌رود.

الکساندر لاکازت (آرسنال)
سال ۲۰۱۷ لاکازت به جمع توپچی‌ها پیوست و به طور کلی می‌توان گفت انتظارات را برآورده نکرده است. مهاجم فرانسوی آنطور که باید و شاید پرکار نبوده و از زمان ورود اوبامیانگ بیشتر توجه‌ها به ستاره گابنی بوده است. در ۳۰ سالگی و با پروژه جوان‌سازی آرسنال، به نظر می‌رسد آرتتا مشکلی با جدایی یکی دیگر از کاپیتان‌های تیمش نداشته باشد. هنوز مشخص نیست در صورت جدایی لاکازت به چه تیمی خواهد رفت.

آنتونیو رودیگر (چلسی)
توخل اصلاً تمایلی ندارد که رودیگر را از دست بدهد، ولی مدافع ملی‌پوش آلمانی قراردادش را تمدید نکرده و می‌خواهد تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد جدا شود. رودیگر پیشنهادهایی از منچستریونایتد و تاتنهام دارد، ولی به نظر می‌رسد تمایل دارد کارش را خارج از انگلیس دنبال کند. مثل این که باشگاه رئال‌مادرید هم نام رودیگر را در لیست خریدش قرار داده است.

فرانک کسیه (میلان)
همین حالا کونته خواهان استخدام کسیه است، ولی باشگاه میلان با توجه به شرایط حساسی که دارد نمی‌خواهد کلیدی‌ترین بازیکنش را از دست بدهد. با این حال قرارداد هافبک ساحل‌عاجی هم با میلانی‌ها تمدید نشده و بعید نیست پایان فصل از ایتالیا برود. این احتمال وجود دارد که در ژانویه، کسیه پیش‌قراردادی با باشگاه آینده‌اش امضا کند.

عثمان دمبله (بارسلونا)
ماجراهای دمبله در بارسلونا تبدیل به یک معضل شده است. ژاوی او را می‌خواهد، ولی تکلیف عثمان مشخص نیست. باشگاه دمبله را برای ماندن و تمدید قرارداد تحت‌فشار قرار داده، ولی با توجه به مصدومیت‌هایی که داشته خواهان کاهش حقوق اوست. قرارداد دمبله تابستان تمام می‌شود و باشگاه‌های پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد سخت در پی استخدام این بازیکن هستند.

دیان کولوشوسکی (یوونتوس)
با ۲۱ سال سن یکی از بهترین‌های سری A به شمار می‌رود. کولوشوسکی که در آتالانتا پرورش یافت و در پارما خودی نشان داد، در یوونتوس به بلوغ رسید. حالا این هافبک جوان پیشنهادهایی از آرسنال و تاتنهام دارد. عجیب است که باشگاه یوونتوس مشکلی با فروش این بازیکن کلیدی ندارد و اعلام کرده با مبلغ ۳۵ میلیون یورو او را به فروش خواهد رساند.

دونی فان‌دی‌بیک (منچستریونایتد)
وقتی سولشائر از منچستریونایتد رفت، پیش‌بینی می‌شد که وضعیت فان‌دی‌بیک در اولدترافورد بهتر شود، اما ستاره آژاکس در تیم رانگنیک هم نیمکت‌نشین شد. حالا ملی‌پوش هلندی برای این که موقعیت خودش را حفظ کند خواهان جدایی است. ستاره‌ای که آوریل ۲۵ ساله خواهد شد، از باشگاه‌های بایرن‌مونیخ و نیوکاسل پیشنهاد دارد.
برچسب ها: فوتبال اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها