به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۳۱۹۳۱۶

بازگشت عیسی به زمین از هفته بیست و دوم!

گروه ورزشی: حضور عیسی آل‌کثیر در تمرین امروز تیم پرسپولیس، سوال‌های زیادی را در بین هواداران این تیم ایجاد کرده است.
بازگشت عیسی به زمین از هفته بیست و دوم!
 مصدومیت عیسی آل‌کثیر در حالی پارگی رباط صلیبی اعلام شد که چند هفته پس از اعلام این خبر از سوی پزشک پرسپولیس، او در یک زمین تمرینی در دزفول مشغول تمرینات بدنی رویت شد که البته در ابتدا بسیاری ناباورانه، ویدیو را قدیمی دانستند اما این‌طور نبود و آل کثیر تنها چند روز پس از آسیب دیدگی شدید در حال تمرینات چابکی بود.
این در حالی است که حتی ویدیو برای پزشکان مشغول در حوزه فوتبال هم باورنکردنی به نظر می‌رسید اما دقایقی بعد با طرح این ادعا که رباط آل‌کثیر دچار پارگی نشده و مصدومیت او کشیدگی است، موجی از امیدواری طرفداران پرسپولیس را فرا گرفت.
اما با این وصف، آنچه امروز در خروجی رسانه رسمی پرسپولیس قرار گرفت، هم‌چنان غیرمنتظره به نظر می‌رسد. اینکه آل‌کثیر در کنار سایر بازیکنان در ورزشگاه شهید کاظمی مشغول تمرین بود و به نظر حداقل برای انجام نرم دوی و کارهای بدنی هیچ مشکلی نداشت. این در حالی است پارگی رباط ALS یا صلیبی، زانو را به حالتی در می‌آورد که حتی ایستادن و راه رفتن بدون عصا هم برای فرد مصدوم آسان نیست.
 

 
روزبه جوعطا، بدنساز آل‌کثیر که برای اولین بار ویدیوی تمرینات او در دزفول را منتشر کرده، در پاسخ به این سوال که چگونه پس از اعلام پارگی رباط صلیبی، او مشغول تمرین شده، به خبرنگار ما می‌گوید: «باتوجه به اینکه در لحظه انجام ام آر آی نخست پا ورم داشت و هیچ چیزی هم از داخل زانو دیده نمی‌شد، طبیعی است که تشخیص اولیه دچار تغییر شود.»
او در توضیح این‌که روند بهبود آل‌کثیر چگونه است، گفت: «باتوجه به قوی بودن عضله همسترینگ و چهارسر آل‌کثیر زانوی او به هیچ‌وجه خالی نکرده و حتی او در تمرینات جامپینگ (پرشی) هم مشکلی نداشته و قرار است یکی دو هفته تمرینات خود را با اعضای تیم انجام بدهد تا ببینیم چه پیش می‌آید.»
جوعطا در پیش‌بینی این‌که چه زمانی آل‌کثیر به میادین بازخواهد گشت، گفت: «ما قرار است تمرینات وزنه را آغاز کنیم و سپس تمرینات تنه به تنه خواهد بود و بعد به سراغ کار با توپ می‌رویم. فکر می‌کنم چهار پنج هفته بعد از شروع مسابقات او بتواند بازی کند.»
 

 
بنابراین در حالتی خوش‌بینانه، پرسپولیس از هفته بیست‌و‌دوم عیسی آل‌کثیر را در اختیار خواهد داشت یا شاید زمان بازگشت او بعد از فیفادی فروردین باشد.
با این حال نکته مهم این است که باتوجه به شرایط حساس زانوی آل‌کثیر، او باید با احتیاط کار را دنبال کند و مسئولیت وضعیت جسمانی‌اش هم برعهده خودش خواهد بود اما اگر همه چیز خوب پیش برود و او بدون نیاز به جراحی، شرایط مطلوبش را پیدا کند، بازگشت او سورپرایز ویژه برای یحیی گل‌محمدی خواهد بود. البته حتی غیبت در 6 بازی از ۱۴ بازی باقی‌مانده هم باعث می‌شود که پرسپولیس هم‌چنان نیاز به جذب مهاجم را احساس کند.
با این حال هم‌چنان سوالی که اذهان را به خود درگیر کرده، این است که چگونه مصدومیت آل‌کثیر پارگی رباط صلیبی تشخیص داده شد و حالا بدون این‌که توضیحی رسمی از سوی باشگاه پرسپولیس ارائه شود، او در تمرینات حضور پیدا کرده است؟
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها