به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۳۲۰۵۴۱

همه چیز در مورد بیماری روماتیسم قلبی

همه چیز در مورد بیماری روماتیسم قلبی
گروه علمی:بیماری روماتیسمی قلب، وضعیتی است که در آن دریچه‌های قلب به دلیل یک فرآیند پاتولوژیک ناشی از عفونت گلوی باکتری استرپتوکوک شروع می‌شود، آسیب می‌بیند. تب روماتیسمی یک بیماری التهابی است که بافت‌های همبند بدن به ویژه قلب، مفاصل، مغز یا پوست را درگیر می‌کند. هنگامی که تب روماتیسمی به طور دائم به قلب آسیب می‌رساند؛ به این بیماری، بیماری روماتیسمی قلب گفته می‌شود. افراد در هر سنی ممکن است از بیماری حاد رنج ببرند. تب روماتیسمی معمولاً در کودکان از سن پنج تا پانزده سالگی بروز می‌کند.
 
علائم بیماری روماتیسمی قلب چیست؟
مفاصل متورم و قرمز به ویژه زانوها، مچ پا، آرنج یا مچ دست دردناک، ندول یا توده روی مفاصل متورم

چگونه تشخیص داده می‌شود؟
عکسبرداری با اشعه ایکس قفسه سینه و نوار قلب دو آزمایش رایج برای تعیین این که آیا قلب تحت تاثیر قرار گرفته است یا خیر، هستند. اکوکاردیوگرافی تکنیکی است که امواج صوتی را به داخل قفسه سینه می‌فرستد تا از دریچه‌ها و دیواره‌های قلب منعکس شود. امواج ضبط شده شکل، بافت، حرکت دریچه‌ها، اندازه و عملکرد حفره‌های قلب را نشان می‌دهند؛ این تکنیک به بیمار آسیبی نمی‌رساند و خطری برای او ندارد.

درمان بیماری روماتیسمی قلب چیست؟
پزشک شما درمان خاص را بر اساس سلامت عمومی، سابقه پزشکی و میزان بیماری شما تعیین می‌کند. از آن جایی که تب روماتیسمی علت بیماری قلبی است؛ بهترین درمان پیشگیری از تب روماتیسمی است. پنی سیلین و سایر آنتی بیوتیک‌ها معمولا می‌توانند گلودرد استرپتوکوکی را درمان کنند . به اغلب بیمارانی که قبلا تب روماتیسمی داشته‌اند، درمان‌های آنتی‌بیوتیکی (روزانه یا ماهانه) مستمر، احتمالاً مادام‌العمر، برای جلوگیری از حملات بعدی تب روماتیسمی و کاهش خطر آسیب قلبی داده می‌شود. در چنین جراحی، دریچه قلب آسیب دیده با یک دریچه مصنوعی ساخته شده از فلز یا پلاستیک تعویض شود.

راه‌های پیشگیری از بروز بیماری روماتیسمی قلب چیست؟
بهترین راه برای پیشگیری از بیماری روماتیسمی قلب، پیشگیری از تب است. این امر معمولاً با درمان سریع و کافی عفونت گلو قابل دستیابی است. اگر تب روماتیسمی ایجاد شود، ممکن است به درمان مداوم با آنتی بیوتیک‌ها برای جلوگیری از حملات بیشتر نیاز باشد.
برچسب ها: روماتیسم قلبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها