به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۳۲۱۹۰۱

ادامه قانون ماسک اجباری در دو دانشگاه کانادایی

ادامه قانون ماسک اجباری در دو دانشگاه کانادایی
گروه علمی: دو دانشگاه معروف کانادایی در ایالت آلبرتا اعلام کردند علی رغم اعلام دولت مبنی بر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی،‌قانون ماسک اجباری همچنان در دانشگاه اجرا می‌شود.به گزارش ایسنا،‌ اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه آلبرتا، کاهش پروتکل‌های بهداشتی در این شهر را دلیلی بر طولانی‌تر شدن همه گیری کووید-۱۹ دانستند.
 
حدود ۲۵ کارشناس دانشگاه آلبرتا با تجربیات مختلف در نامه‌ای به دولت اعلام کردند که کاهش پروتکل‌ها اثرات سوئی خواهد داشت.در اوایل هفته گذشته مقامات دولتی شهر آلبرتا اعلام کردند که پروتکل‌های بهداشتی در این شهر کاهش پیدا می‌کند.

اما با این اوصاف دانشگاه آلبرتا و دانشگاه کلگری از برترین دانشگاه‌های کانادا اعلام کردند که قصد دارند به هنگام بازگشت به آموزش حضوری در روز ۲۸ فوریه سال جاری، ماسک زدن را همچنان برای دانشجویان خود اجباری کنند.
وزیر آموزش کانادا اعلام کرده بود که از اول ماه مارس،‌ موسسات آموزش عالی می‌توانند بدن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن به کار خود ادمه دهند.پس از این اظهار نظر،‌مقامات دانشگاه آلبرتا اعلام کردند که استفاده از ماسک در تمام فضاهای بسته دانشگاه همچنان اجباری است.دانشگاه کلگری نیز اعلام کرد که برای ترم آتی دستور العمل واکسن اجباری را برای دانشجویان خود حذف می‌کند ولی ماسک زدن همچنان اجباری است.

نظر دانشجویان در این رابطه چیست؟
نیکول اشمیت رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه کلگری گفت که واکنش‌های متعددی از جانب دانشجویان این دانشگاه دریافت کرده است و برخی از آنها نسبت به لغو دستور واکسن اجباری ابراز نگرانی کرده‌اند.اشمیت می‌گوید: بدیهی است که ما دانشجویان میخواهیم پس از بازگشت به دانشگاه احساس امنیت داشته باشیم.

آستین آشباگ دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: دانشجویان از اینکه مداما بین آموزش حضوری و مجازی در دوراهی هستند، خسته شده‌اند.وی گفت: اگر فورا دانشجویان را به آموزش حضوری بازگردانیم، سطح اضطراب اجتماعی به شدت افزایش خواهد یافت.روآن لی رئیس اتحادیه دانشجویان آلبرتا نیز گفت: حدود ۸۰ درصد دانشجویان با نامه وزیر آموزش مخالف بودند اما در این میان،‌دانشجویانی هم هستند که نسبت به رفع محدودیت‌ها اشتیاق از خود نشان می‌دهند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها