به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۳۲۲۵۹۵
کری‌های حیثیتی در شهرآورد بزرگ ریاض

الهلال دربی چای شیرین‌ها را از النصر برد!

گروه ورزشی: تیم فوتبال الهلال در دیداری که بازیکنان دو تیم کری‌های سنگینی با یکدیگر داشتند، مقابل همشهری خود النصر به پیروزی رسید.
الهلال دربی چای شیرین‌ها را از النصر برد!
 در مهم‌ترین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی عربستان، تیم فوتبال الهلال موفق شد در دیداری فوق‌العاده حساس و دیدنی، از سد همشهری خود النصر عبور کرده و راهی دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها شود.
دو تیم پایتخت‌نشین و همشهری الهلال و النصر که از سال‌ها قبل رقابت و دشمنی دیرینه و سختی با یکدیگر دارند، امشب در حالی در استادیوم مرسول پارک به مصاف هم رفتند که بازی آنها تحت تأثیر تقابل‌های قبلی قرار داشت و هر دو تیم برای کسب پیروزی در این مسابقه حیثیتی پای به زمین مسابقه گذاشته بودند.

 

 
با شکست النصر برابر الهلال در دیدار نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیایِ فصل قبل، حواشی بسیار زیادی پس از آن دیدار به‌وجود آمده بود. از درگیری‌های شدید بازیکنان دو تیم و اعضای کادرفنی با یکدیگر گرفته تا نصب پرچم بزرگ الهلال در وسط زمین چمن ورزشگاه خانگی النصر (مرسول پارک) توسط علی البلیهی که حواشی متعددی را در پی داشت.
پس از آن بازی، الهلال و النصر در هفته هشتم لیگ عربستان به مصاف هم رفتند که زردپوشان شهر ریاض موفق شدند قهرمان آسیا را با نتیجه 2 بر صفر و در استادیوم خانگی‌اش شکست دهند و این بار دو تیم در دیداری تک‌حذفی از رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم رفتند.

 

 
این بازی با گلزنی النصر در دقایق ابتدایی همراه بود. در همان دقیقه 17 ارسال وینسنت ابوبکر به اندرسون تالیسکا رسید و او با ضربه‌ای سر، توپ را به سمت دروازه الهلال زد. عبدالله معیوف سنگربان الهلال این توپ را برگشت داد اما بازیکنان النصر و هوادارانش به نشانه گل مشغول شادی شدند در حالی‌که بازیکنان الهلال بازی را به گردش انداختند.
داور نیز بازی را متوقف کرد تا داوران در اتاق VAR مشغول بررسی صحنه شوند که پس از دقایقی مشخص شد توپ تالیسکا از خط عبور کرده و این بازیکن در شرایط آفساید نیز قرار نداشته، در نتیجه داور نیز این صحنه را گل اعلام کرد. سپس تالیسکا که کری‌های سنگینی در فضای مجازی با هواداران الهلال دارد، به سمت هواداران این تیم رفت و با شادی ویژه حل کردن چای شیرین، مقابل آنها ایستاد.

 

این حرکت تالیسکا در واقع تقلیدی از شادی پس از گل سالم الدوسری بود که در دیدار جام باشگاه‌های آسیا پس از باز کردن دروازه النصر، با حرکتی جالب توجه مشغول حل کردن چای شد. هافبک برزیلی النصر نیز پس از گلزنی، انتقام آن حرکت را از سالم الدوسری گرفت و در ادامه شادی خودش که شبیه به خوشحالی کیلیان امباپه است را به‌نمایش گذاشت و دست‌هایش را زیر بغلش گذاشت.
 
 
البته شادی النصری‌ها در نیمه دوم به باد رفت. ایگالو که در زمستان امسال از الشباب به الهلال پیوسته، باز هم برای این تیم گلزنی کرد و بازی را در دقیقه 62 به تساوی کشاند. در ادامه الهلال روی حرکت سالم الدوسری و خطای مدافع النصر، صاحب یک ضربه پنالتی شد.

 

 
سالم الدوسری در دقیقه 80 پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت ولید عبدالله به گل تبدیل کرد و تیمش را دو بر یک پیش انداخت. در این لحظه، سالم الدوسری انتقام سختش از تالیسکا را به اجرا گذاشت و با اجرای شادی حل کردن چایی، گلزنی به رقیب دیرینه را جشن گرفت. الدوسری که به سمت هواداران الهلال و همان جایی که تالیسکا شادی‌اش را اجرا کرد، رفته بود، از هواداران خواست تا آنها نیز شادی حل کردن چایی را انجام دهند که با استقبال هواداران نیز روبه‌رو شد.


 

 
این شادی سالم الدوسری در دیدار الهلال و النصر از مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا است. تالیسکا قصد تمسخر این ستاره عربستانی را داشت اما در نهایت خودش در دام کری که آغاز کرده بود، گرفتار شد.
 
در نهایت این بازی با نتیجه دو بر یک به سود الهلال به پایان رسید و در پایان این دیدار، علی البلیهی مدافع پرحاشیه الهلال و همان بازیکنی که پرچم بزرگ الهلال را در مرکز زمین النصر نصب کرده بود، به سمت هواداران خودی و عکاسان رفت و او نیز شادی‌های پس از گل تالیسکا (گذاشتن دست زیر بغل) را تقلید کرد و این‌گونه هافبک برزیلی رقیب دیرینه را بابت شادی بعد از گل امروز به سخره گرفت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها