به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۲۴۳۹

رفع تحریم کشتیرانی در اولویت است

گروه اقتصادي: معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ‏ایران برخی از تحریم‌های وارده بر کشتیرانی ایران را غیرمنطقی و از روی عصبانیت طرف غربی دانست و گفت: بعد از توافقات مرحله‌ی اول تقاضا کردیم برای رفع تحریم کشتیرانی از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده شود.
رفع تحریم کشتیرانی در اولویت است
علی عزتی گفت: حجم بسیار سنگینی از تحریم‌ها روی کشتیرانی است که با توجه به اولویت‌های موجود برخی تندروی‌های طرف غربی مانند تحریم کشتی‌ها، شرکت‌های ایرانی و بیمه کشتیرانی در اولویت بحث و گفت‌وگو است. وی تاکید کرد: حمل بار از اروپا و استفاده از بنادر اروپایی برای ایران همچنان غیرممکن است و اگر اروپا بخواهد با ایران در ارتباط باشد باید لجستیک دریایی فراهم باشد. معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ‏ایران در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که چرا حجم سفرهای تفریحی دریایی بسیار کم است بیان کرد: سفرهای دریایی به دلیل تمرکز جمعیت و بخش صنعتی در استان‌های شمالی، بسیار محدود است.

عزتی افزود: سفرهای دریایی تفریحی بیشتر بین بنادر ایران، عمان، کویت و امارات صورت می‌پذیرد و سفرهای داخلی معطوف به بندر‌عباس، قشم، کیش، ابوموسی و غیره است. وی خاطر نشان کرد: تحریم‌ها آنچنان تاثیری بر روی سفرهای دریایی نداشته و تحریم خاصی به جز بیمه و شرکت‌های کشتیرانی بر این‌گونه سفرها وضع نشده است. او در پایان یادآور شد: به دلیل حمایت بیشتر از سفرهای هوایی نسبت به سفرهای دریایی هزینه‌ی این‌گونه سفرها به نرخ واقعی نزدیک‌تر است.
مرجع : ايسنا