به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۲۷۸۱۰

آرمان اعدام شد و راز قتل غزاله برای همیشه سر به مهر ماند

آرمان اعدام شد و راز قتل غزاله برای همیشه سر به مهر ماند
گروه جامعه: همه چیز از اسفند سال ۹۲ و محله میرداماد شروع شد تا یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی دهه قبل آغاز شود. در این پرونده آرمان عبدالعالی که کمی تا ۱۸ سال فاصله داشت دوست دختر ۲۱ ساله اش به نام غراله شکور را به قتل رساند. آرمان و غزاله در جریان سفر تفریحی به آنتالیا با یکدیگر آشنا شده و این دوستی به تهران هم رسید.

هنوز یکسال از آشنایی آن دو نگذشته بود که غزاله تصمیم گرفت به خارج کشور برود و رابطه اش را با آرمان به پایان برساند. او روز جنایت با پسر جوان قرار گذاشته و به خانه آن‌ها می‌رود و او را از تصمیمش مطلع می‌کند، اما آرمان کنترلش را از دست داده و با میله بارفیکس چند ضربه به سر غزاله می‌زند. او وقتی مطمئن شد دختر مورد علاقه اش جانش را از دست داده است، جسد او را داخل چمدان گذاشته و در سطل زباله میدان مادر رها می‌کند.
به گزارش جامعه ۲۴ ، سه روز بعد از گم شدن غزاله و آغاز تحقیقات جنایی، آرمان شناسایی و دستگیر می‌شود، اما ۷۰ روز بعد از جنایت به قتل دختر مورد علاقه اش اعتراف می‌کند تا جنجالی‌ترین پرونده جنایی بازگشایی شود. پسر جوان چند ماه بعد در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد، اما او در دادگاه قتل را انکار کرد.

موضوع مهم، اما پیدا نشدن جسد غزاله بود. همین موضوع باعث شد تا پدر و مادر او اعلام کنند که تا زمانی‌که آرمان نگوید جسد دخترشان کجاست او را نمی‌بخشند و قصاص می‌خواهند.پرونده تا سال‌ها در بایگانی بود و آرمان در یک قدمی قصاص تا اینکه او در سال ۹۹ برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت، اما خانواده غزاله به او مهلت دادند تا ناگفته‌های جنایت را بگوید. در مهلت یک ماهه، اما پدر و مادر آرمان درخواست کردند تا پرونده بار دیگر مورد رسیدگی قرار گیرد که مورد موافقت قرار گرفت.

اینبار، اما قضاتی که بار اول به او قصاص داده بودند و امروز به عنوان وکیل در حال فعالیت بودند در نامه‌ای از رای خود بازگشته و اعلام کردند آرمان را به دلایل مختلف قاتل نمی‌دانند، اما آرمان بار دیگر محاکمه و اینبار هم به قصاص محکوم شد و حکم در دیوان عالی کشور هم تائید شد تا پسر جوان که ۲۵ ساله شده بود، در یک قدمی قصاص قرار گیرد.

سریال ادامه دار لغو اجرای حکم قصاص آرمان
با توجه به تایید حکم قصاص آرمان و اصرار خانواده غزاله برای اجرای حکم، او برای اجرای حکم به قرنطینه قبل از اجرا رفت تا صبح چهارشنبه آخرین روز‌های شهریور حکمش اجرا شود، اما بدون اینکه خانواده مقتول مهلتی داده باشند اجرای حکم متوقف و آرمان به سلولش بازگردانده شد.

همه چیز به روز‌های آینده موکول شد، اما ۶ بار دیگر هم بدون عنوان دلیل خاصی اجرای حکم متوقف و آرمان دوباره به بند عمومی منتقل می‌شد. با ادامه بازی لغو حکم اعدام، خانواده غزاله از دخالت و نفوذ خانواده آرمان سخن گفتند، اما بالاخره بعد از برگزاری دو جلسه صلح و سازش و وساطت افراد مشهوری چون عادل فردوسی پور و کوتاه نیامدن خانواده غزاله، آرمان برای بار هفتم سحرگاه سوم آذر ماه پای چوبه دار رفت تا به جرم کشتن دختر مورد علاقه اش قصاص شود.

 آرمان تا لحظه آخر درخواست بخشش کرد، اما با اعلام پدر و مادر غزاله حکم اجرا شد و پرونده زندگی آرمان هم مانند پرونده جنجالی قتلش برای همیشه بسته شد.لایو‌های پدر و مادر آرمان و برگزاری مراسم‌های سوگواری او و بیان سخنانی در مراسم دفن آرمان از سوی پدرش، حاشیه‌های بسیاری را به وجود آورد، اما این پرونده جنایی به مانند بسیاری از پرونده‌های عاشق کشی جنجالی خیلی زود به فراموشی سپرده شد.
مرجع : جامعه 24
برچسب ها: آرمان غزاله
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها