به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۰۹:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۳۲۸۲۳۹

حرکت به سوی یک عصر جدید در قطر

حرکت به سوی یک عصر جدید در قطر
گروه بین الملل: امیر قطر  در آغاز بیستمین همایش دوحه گفت: هدف از این همایش آغاز گفتگوها درباره چالش‌های بزرگ موجود در جهان، تقویت تبادل افکار، سیاست‌گذاری‌ها و ارائه پیشنهادهایی قابل اجرا است.
 تمیم بن حمد آل ثانی،  بیستمین همایش دوحه  با عنوان "حرکت به سوی یک عصر جدید" را افتتاح کرد و گفت: عصر جدیدی که همه ما رویای آن را داریم و من شخصا برای آن تلاش می‌کنم، عصر صلح و امنیت است.آل ثانی در افتتاحیه این همایش اظهار کرد: هدف از این همایش آغاز گفتگوها درباره چالش‌های بزرگ موجود در جهان، تقویت تبادل افکار، سیاست‌گذاری‌ها و ارائه پیشنهادهایی قابل اجرا است.
او گفت: ما شیوه گفتگوی منطقی متکی بر ارزش‌ها و منافع را انتخاب کردیم، موضعگیری همیشگی دولت قطر جلوگیری از خشونت، تهدید غیرنظامیان و حمله به حاکمیت کشورها و هر اقدامی است که به منزله نقض ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی باشد.امیر قطر گفت: جهان به مرحله حساسی در سطوح سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی رسیده و عدالت اجتماعی یک سوپاپ اطمینان برای جامعه جهانی محسوب می‌شود و جهان نیازمند یک سیاست مالیاتی عادلانه است.
او با اشاره به اینکه از جمله پدیده‌های که در سال‌های اخیر گسترش یافته اسلام هراسی است، گفت: اسلام هراسی تنها به نیروهای راست‌گرای پوپولیست محدود نبوده و نیاز به موضعگیری دربرابر آن هست. آل ثانی در ادامه با اشاره به جنگ در اوکراین ضمن تاکید بر همبستگی خود با میلیون‌ها قربانی بی‌گناه و پناهنده این جنگ ناعادلانه و محاسبات ژئوپلیتیکی گفت: در جنگ اوکراین نظامی‌سازی راه‌حل‌ها به یکی از  بدترین شرایط خود در طول چهار دهه اخیر رسیده است.
او در ادامه پیش بینی کرد که "این دوره از همایش دوحه که امسال برای اولین بار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود، تعداد زیادی از روسای کشورها و دولت‌ها، چهره‌های سیاسی و پارلمانی اندیشمندان و نمایندگان رسانه‌های جهان حضور یابند.
به گفته آل ثانی در این دوره از همایش دوحه قرار است گفتگوها بر موضوعات اصلی چون ائتلاف‌های  ژئوپلتیک، روابط بین‌الملل، سیستم پولی، توسعه اقتصادی، مسائل دفاعی، امنیت سایبری، امنیت غذایی و نیز تغییرات آب و هوایی متمرکز باشند.


 
برچسب ها: قطر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها