به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۲۸۹۵۵

دلیل آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر چه بود؟

دلیل آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر چه بود؟
گروه حوادث: سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است.فریدون بندری، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در تشریح جزییات و دلیل حادثه آتش‌سوزی در شرکت پتروپالایش کاوشگران بندر ماهشهر گفت: شب گذشته یک مورد آتش‌سوزی در مخازن بنزین شرکت پترو پالایش کاوش صنعت ماهشهر واقع در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی رخ داد.
 
او گفت: این حادثه دو مصدوم در پی داشته که یکی از مصدومان دچار سوختگی شدید شده است.به گفته رئیس شورای تأمین شهرستان بندر ماهشهر در این حادثه آتش‌سوزی ایجاد حریق در محوطه برج تصفیه‌خانه بنزین پیرولیز، بخش‌هایی از سوله بویلر حرارتی را نیز در برگرفته بود.سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر می گوید: این حادثه یک آتش‌سوزی فرایندی بوده و هیچ‌گونه عامل خارجی برای آن متصور نیست.پیشتر نیز یک مسئول فنی در منطقه ویژه اقتصادی گفته بود با گرم شدن هوا و با توجه به درجه حرارت بالا در پتروشیمی ها، رخ دادن آتش سوزی‌ها دور از انتظار نیست.
روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: از دو مصدوم حادثه آتش‌سوزی شرکت کاوشگران ماهشهر یک نفر راهی بیمارستان شد. حدود ساعت ۲۴ در این شرکت پالایش مواد هیدروکربنی، تانکر در حال بارگیری دچار حادثه شده بود که اکنون به طور کامل اطفا شده است.

او ادامه داد: تانکر حامل موادی شبیه بنزین بود که در حلال‌ها و صنایع رنگ سازی به کار گرفته می‌شود. این حادثه به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها