به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۳۲۹۰۰
مشکلات کشور با حرف و شعار حل نمی‌شود

وضعیت اقتصادی در سال ۱۴۰۱ خیلی بدتر از سال قبل خواهد شد

وضعیت اقتصادی در سال ۱۴۰۱ خیلی بدتر از سال قبل خواهد شد
گروه سیاسی: دولت حسن روحانی در سه آخر دوران کاری‌اش، با بی‌سابقه‌ترین انتقادات اصولگرایان مواجه شده بود، به طوری که همین اصولگرایان در خرداد ۱۴۰۰ با رمز «بانیان وضع موجود» این باور را در دل بسیاری از مردم ایجاد کردند که اگر ما در راس کار قرار بگیریم، اوضاع به مراتب بهتر از گذشته خواهد شد، چون ریشه مشکلات مملکت، داخلی است و نه خارجی.

قرار بود برجام در این دولت و با مذاکرات غیرفرسایشی به نتیجه برسد و فارغ از روند مذاکرات، اقتصاد مملکت «شرطی» نباشد. قرار بود سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. قرار بود بورس خیلی سریع سبز شود. قرار بود قیمت دلار بالاتر از دوران حسن روحانی نرود و به مرور ارزش پولی کشور افزایش پیدا کند. قرار بود بازار خودرو ساماندهی شود. قرار بود قیمت کالا‌های اساسی با رشد روز افزون مواجه نشود و قرار‌هایی دیگر که بودند، اما محقق نشدند. حالا ۹ ماه از زمان چهار ساله دولت سیدابراهیم رئیسی گذشته است و جا دارد کلمه طعنه‌آمیز حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان را اکنون به کار برد «تقریباً هیچ». اینکه ترمیم کابینه چاره کار است یا نه، پرسش ما از مسعود پزشکیان نماینده باسابقه مجلس است. او با ذکر اینکه افراد کابینه رئیسی، بهترین داشته‌های او بودند، معتقد است راه‌حل عبور از بحران «استیضاح» نیست. پزشکیان  می‌گوید: اگر وزیران آقای رئیسی استیضاح شوند، شرایط بدتر خواهد شد. به باور من، این افراد، برجسته‌ترین گزینه‌های رییس جمهور بودند و اگر فرد یا افرادی از آن‌ها توسط مجلس استیضاح و عزل شوند، سطح دولت یک رده پایین‌تر خواهد آمد.


این چهره اصلاح‌طلب مجلس یازدهم افزود: مشکل دولت، با استیضاح حل نمی‌شود؛ مشکل جای دیگری است. با شعار دادن و حرف‌های خیلی بزرگ زدن، کار درست نمی‌شود. واقعیت این است که برای حل مشکلات کشور باید کارشناسان علمی را پای کار آورد. باید نقشه راه ترسیم کرد. آدم‌های باتجربه که قابلیت هماهنگی بین افراد را دارند، باید دعوت به کار شوند. باید مشارکت همگانی راه انداخت و برای موضوعات مختلف، نظرات جامعه را فرا گرفت.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: کار‌ها باید چهارچوب داشته باشد. وحدت، انسجام، مشارکت و شایسته‌سالاری، شعار‌های زیبایی هستند که اگر به واقعیت تبدیل شوند، کشور این همه چالش به خود نخواهد دید. با نگاه جناحی و حزبی، حل مشکل به سادگی حرف‌هایی که زده می‌شود، نیست.

پزشکیان اظهار داشت: برخی مواقع، استیضاح‌ها برای حل مشکل نیست. مثلاً می‌تواند با نیت سهم‌خواهی باشد که مثلاً وزیر بها نداده و نماینده یا نمایندگانی در واکنش به آن، مسیر استیضاح را در پیش گرفتند. گاهی هم، حرف نماینده یا نمایندگان معترض به یک وزیر، همراه با نظرات کارشناسی است که به اعتقاد من، با عزل این وزیرها، مسیر در آینده هموارتر نخواهد شد. من زمانی وزیر بودم و با این فضا‌ها کاملاً آشنا هستم.

وی در ادامه بیان کرد: راه اداره کشور به این سادگی که دولت فکر می‌کند، نیست. مثلاً آقای رئیسی گفت هر سال یک میلیون مسکن می‌سازیم، ولی هنوز اسم‌نویسی یک میلیون واحد مسکونی در سال هم انجام نشده است، چه برسد به بقیه ماجرا.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: واقعیت‌های علمی با واقعیت‌های اجرایی، خیلی تفاوت دارد. بین حرف‌ها، ایده‌ها، خواسته‌های انسان با توان اجرایی‌اش، خیلی فاصله است. تا در میدان عمل و کار مدیریتی نباشیم، نمی‌توانیم از دور بگوییم چطور می‌شود مشکلات را «لِنگ» کرد. باز هم تاکید می‌کنم، کار به این سادگی‌ها هم که گفته می‌شود، نیست و باید با چهارچوب و کار علمی، مملکت را اداره کرد.پزشکیان در پاسخ به اینکه با توجه به عمیق‌شدن مشکلات، چقدر امکان دارد نارضایتی‌های مردمی و صنفی شدت پیدا کند؟ گفت: تصور من بر این است که در سال جاری، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور خیلی بدتر از سال قبل خواهد شد.
مرجع : رویداد24
برچسب ها: مسعود پزشكیان

آذربایجان‌‌وپیرامون‌
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ۱۴:۴۴
‌سلام‌نه‌اصولگرایان‌ونه‌اصلاح‌طلبان‌مقصر‌نیستند
سیستم‌متمرکز‌اداره‌کشور‌یادگار‌دوران‌رضاخان
کشور‌را‌منجمد‌کرده‌باید‌شکل‌پیشرفته‌دولتهای
محروسه‌دوران‌صفوی‌وقاجاری‌‌که‌امروزه‌فدراتیو
شده‌با‌‌دادن‌اختیارات‌فرهنگی‌واقتصادی‌اقدام
شود.......... (386350)
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ۲۰:۲۲
به نام خدا
نکته کوچکی را در تحلیل و نقد هواخواهان دموکراسی غربی و الگوی توسعه کشورهای شکست خورده ی جنگ جهانی دوم در کشور عزیزمان خدمت شما مطرح می نمایم.
همانطور که می دانید یکی از شعارهای جریان مشروطه دموکراسی غربی بود.باید از هواخواهان دموکراسی غربی در کشور پرسید چقدر بورژوازی و بنگاه خصوصی در کشور وجود دارد که دموکراسی لیبرالی طلب کند ؟ مردمسالاری دینی تفاوت های بیشتری نسبت به شباهتهایش با دموکراسی غربی دارد. نباید گذاشت مردمسالاری دینی به عرصه ی زمینه چینی به روی کار آمدن ساده لوحانی که می خو (386358)
سرزمین من مثل دشت پر غباره مثل قلب داغداره
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ۲۳:۵۵
آهای اونایی که منتظر بهبود وضعیت اقتصادی تو این دولت و اون دولت هستید اینم از گفته های خودشون، بفرمایید!!! نهار خوب نیست حذفش کنید!! شام هم سبک باشه یا اونم خیلی مهم نیست صبحانه هم یه نان خشک باشه کافیه!! مردم باید تاب بیاورند!! خخخخخ (386368)
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ۲۳:۵۷
جناب پزشکیان کل مطلب را ادا کردید ولی کو گوش شنوا هردم ازاین باغ بری می‌رسد تازه تر ازتازه تری می‌رسد (386369)
یزدان
Europe
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۰۹:۰۵
هیچکس بفکرمردم نبودنیست فقط برا قدرت پست مقام خودشون هست خدا به دادمردم برسه فقط در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد مردم زندگی بدی نداشتن گرانی وتورم نبود قیمتهاثابت بود (386379)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها