به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۳۳۳۸۱۱

روسیه نظم جهانی را به خطر انداخت

روسیه نظم جهانی را به  خطر انداخت
گروه بین الملل: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  تاکید کرد، "نظم جهانی مربوط به امنیت بین‌الملل" که پس از جنگ جهانی دوم برقرار شد، با حمله روسیه به اوکراین مورد "تهدید" قرار گرفته است.
 ژنرال مارک میلی، گفت: اگر این وضعیت پای بر جا باقی بماند، اگر پاسخی برای این تجاوزگری وجود نداشته باشد، اگر روسیه بدون پرداخت‌ هزینه از آن بگریزد، به اصطلاح نظم بین‌المللی نیز از بین می‌رود، و اگر این اتفاق بیفتد، ما وارد دوران بی‌ثباتی جدا تشدید شده می‌شویم. آنچه در خطر است، نظم جهانی مربوط به امنیت بین‌المللی است؛ نظمی که در سال ۱۹۴۵ برقرار شد.
او تاکید کرد: این نظم بین‌المللی ۷۸ سال دوام آورده است، از جنگ قدرت‌های بزرگ جلوگیری کرده است، و کلیت مفهومش تأکید بر این ایده است که کشورهای بزرگ دست به تجاوزگری نظامی علیه کشورهای کوچک‌تر نزنند، در حالی که این دقیقاً همان چیزی است که در این مورد دارد رخ می‌دهد، یک حمله نظامی بدون وجود تحریک قبلی از سوی روسیه علیه یک کشور کوچکتر.میلی همچنین هشدار داد که "اکنون زمان متوقف کردن تجاوزگری و بازگرداندن صلح و امنیت به قاره اروپاست."این ژنرال آمریکایی گفت که در موضوع حمله روسیه "مساله‌ای بسیار بزرگتر از اوکراین" در خطر است. میلی گفت: آنچه در خطر است، امنیت اروپاست.وی افزود که حمله روسیه "بزرگترین چالش برای امنیت اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون است."
 اگرچه هیچ یک از ابرقدرت‌ها از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به طور مستقیم وارد جنگ با یکدیگر نشده‌اند، اما قدرت‌های جهانی مانند آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی با بسیاری از کشورهای کوچکتر از جمله کره، ویتنام، عراق و افغانستان جنگیدند. در دهه‌های اخیر، آمریکا و روسیه در جنگ‌هایی نیابتی در سراسر جهان در حال توسعه درگیر شده‌اند.
جنگ روسیه علیه اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز شد و از آن زمان نیروهای روسی چندین شهر را در سراسر این کشور اروپای شرقی محاصره و گلوله باران کرده‌اند. میلی گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است و اکنون فرصتی است برای آنکه تجاوز را متوقف کرده و صلح و امنیت را به قاره اروپا برگردانیم.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها