به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۳۴۵۱۳

هتاکان، حاشیه امن دارند

هتاکان، حاشیه امن دارند
گروه سیاسی: روز گذشته سردار سعید قاسمی در مراسم تشییع نادر طالب زاده، آیت الله هاشمی، سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی را لعنت کرد. منتقدان می‌گفتند چگونه است که او به راحتی می‌تواند اینگونه به روسای جمهور پیشین کشور اهانت کند و کسی هم با آنها برخورد نکند. البته این سخنان چندان سخنان خاصی نیست اما یک نکته وجود دارد و آن اینکه آیا گفتن همین سخنان برای رئیس جمهور کنونی هم آزاد است؟ آیا اگر کسی مشابه همین سخنان را درباره رئیس قوه قضاییه، یکی از فرماندهان سپاه یا رئیس جمهور بگوید، باز هم همین حاشیه امن وجود دارد؟ علی صوفی وزیر دولت خاتمی در همین باره با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: نقد کردن طبیعی است، اما هتاکی و فحاشی پذیرفته شده نیست. در مورد سخنان سعید قاسمی هم هتاکی صورت گرفته اما معمولا قوه قضاییه می‌گوید باید شاکی خصوصی داشته باشد؛ این در حالی است که اگر برای افراد نزدیک خودشان چنین اتفاقی رخ دهد و هتاکی به سمت خودشان باشد، می‌گویند شکایت کنید تا ما سریعا برخورد کنیم. آن‌ها شکل ظاهری را رعایت می‌کنند و برخورد و رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه رویه‌ای در کشور وجود دارد که سال‌هاست با آن مواجه هستیم. وقتی انتخابات می‌شد و مردم فردی را انتخاب می‌کردند، به جای اینکه به توصیه‌های امام گوش بدهند، کار‌های دیگری انجام می‌دادند. مثلا اگر جناحی می‌باخت، گروه برنده را تخریب می‌کرند که امام آن زمان گفتند یاد بگیرید که در انتخابات رقابت کنید و بعد از آن رفاقت کنید تا بتوانید مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عده‌ای رقابت را با تخاصم و تخریب اشتباه می‌گرفتند، گفت: از آن زمان که بنی‌صدر حذف شد، این حق برای عده‌ای ایجاد شد که منتخبان مردم را زیر سوال ببرند. زمان خاتمی این اتفاق کاملا ملموس بود. در کابینه دوم خاتمی حضور داشتم. او در خارج از کشور افتخارآفرینی می‌کرد، اما وقتی برمی‌گشت در داخل او را تخریب می‌کردند. در فرودگاه وقتی برای استقبالش می‌رفتیم آنقدر که او را در داخل تخریب می‌کردند و به او تهمت می‌زدند، اشک در چشمانش جمع می‌شد؛ یعنی تا این حد بی‌رحمانه توهین و تخریب می‌کردند؛ درحالی که بهترین دوران ریاست جمهوری و کشور، دوران آقای خاتمی بود، اما برخی تاب نیاوردند؛ با این حال شما می‌بینید آقای خاتمی برای حضور در جبهه اصلاحات ممنوعیت ایجاد می‌کنند.
او می‌گوید: این حاشیه‌های امن برای عده‌ای وجود دارد و آنها بر اساس همین حاشیه امن ایجاد شده اختلاس می‌کنند و به پرونده‌هایشان هم رسیدگی نمی‌شود، بنابراین باید پرسید که چه کسی مجوز هتاکی و توهین به این افراد را داده است؟ در جریان انتخابات چه کسانی از این طیف حمایت می‌کند؟

صوفی می‌گوید: متاسفانه شما می‌بینید در برخی مواقع شورای نگهبان با رد صلاحیت‌ها از این جریان حمایت می‌کنند؛ یعنی با حذف رقبا سعی می‌کنند از این جریان حمایت کنند، در حالی که اگر نهاد‌های قدرت از این جریان و افراد حمایت نکنند، این افراد دیگر پشتشان گرم نخواهد بود، با این حال اینها کاری کرده‌اند که معنای انقلابی بودن هم تغییر کند؛ یعنی این افراد با هتاکی، عنوان انقلابی به خود می‌دهند! یک چفیه هم می‌گذارند روی دوششان و هتاکی می‌کنند و برای خودشان رزومه‌سازی می‌کنند و اهداف مادی و دنیوی خود را دنبال می‌کنند.
وزیر تعاون دولت خاتمی می‌گوید: وقتی جامعه را به خودی و غیر خودی تقسیم کنیم، غیر خودی‌ها چاره‌ای جز اطاعت کردن ندارند. این تندرو‌ها مردم و کشور را به لبه پرتگاه می‌برند و این یک ظلم است که در جامعه ایجاد شده است.

صوفی ادامه می‌دهد: ما همه مسلمان و ایرانی هستیم، تاریخ چند هزار ساله داریم، بسیاری آمدند که به عدالت رفتار کردند و اکنون از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود. حالا به نام اسلام حکومت داریم اما به خودمان اجازه می‌دهیم اتفاقاتی بیفتد که با اسلام همخوانی ندارد. این بسیار عجیب و تکان‌دهنده است که اگر مسلمان از این غصه دق کند و بمیرد روا است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: ما انقلاب کردیم و مردم به اسلام و روحانیت و امام خمینی اعتماد کردند و همه به عنوان یک ایرانی حول و محور قانون اساسی باید به آرامش برسیم و عدالت داشته باشیم. اما این حق توسط عده‌ای از مردم گرفته می‌شود و بعد هم مشروعینت حاکمیت تا حدی پایین می‌رود که مردم از نظام فاصله می‌گیرند و اتفاقی که رخ می‌دهد این است که مشارکت حداقلی در انتخابات به وجود می‌آید و افرادی به مجلس می‌روند که ۲ درصد یا ۱۰ درصد رای داشتند. در چنین شرایطی مردم از حقوق شهروندی هم محروم می‌شوند، چون دیگر خودی نیستند. همین وضعیت است که مهاجرت را برای جوانان جذاب می‌کند.
مرجع : رویداد24
برچسب ها: علی صوفی

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۱:۵۹
........ یک مشت بی ادب و متوهم پرورش پیدا کرده اند (386674)
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۱:۵۹
......... یک مشت بی ادب و متوهم پرورش پیدا کرده اند (386675)
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۱:۵۹
....... یک مشت بی ادب و متوهم پرورش پیدا کرده اند (386676)
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۱:۵۹
....... یک مشت بی ادب و متوهم پرورش پیدا کرده اند (386677)
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۱:۵۹
.......... یک مشت بی ادب و متوهم پرورش پیدا کرده اند (386678)
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۲:۰۰
............. یک مشت بی ادب و متوهم پرورش پیدا کرده اند (386679)
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۶:۴۱
آ ب ازسرچشمه گل آ لود است (386683)
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۷:۱۵
ا.......... بعدا شما شدید معاون وزیر کار و ....... شد مدیر عامل یکی از شرکت های بنیاد مستضعفان ، برای گرفتن حق و حقوقم به اداره کار شکایت کردم ، حضرتعالی سفارش معاون سابق خود را به مدیر کل اداره کار ..... کردید تا حق من را پایمال کنند ، خدا همه شما را لعنت کند ، فردای قیامت یقه شما را می گیرم لعنت همه لعنت کنندگان بر شما باد، خاک بر سر تو که به خاطر رفاقت اخرت خود را خراب کردی ، می خواهی مشخصات کامل برات بفرستم تا یادت بیاد (386684)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۵:۵۰
این سعید قاسمی یک لات متوهم است مثل بقیه شون
خدا رسواشون کنه. اینقدر که حتی نتونن جلو خانواده خودشون سر بلند کنند.به حق این ماه عزیزکه حتی در آن نیز این ریاکاران راه درستی پیشه نمیکنن (386690)
۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ۰۷:۴۸
شما هم دارید فحاشی می کنید. پس شما با اونا چه فرقی دارید؟!
البته لعن کردن با فحاشی تفاوت داره.
در قرآن هم افرادی لعن شده اند. (386769)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها