به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۳۴۹۱۸

بسیاری از مدارس در اوکراین تخریب شده‌اند

بسیاری از مدارس در اوکراین تخریب شده‌اند
گروه بین الملل: صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد از ابتدای جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین از هر شش مدرسه یکی در شرق این کشور تخریب شده است. یونیسف همچنین از کشته شدن صدها کودک خبر داده است.
یونیسف  اعلام کرد از هر شش مدرسه تحت حمایت این سازمان در شرق اوکراین یک مدرسه آسیب دیده و یا تخریب شده است.یونیسف گفته است حملات به مدارس تاثیر فاجعه‌‌بار جنگ اوکراین بر زندگی و آینده کودکان را نشان می‌دهد.مدارس آسیب دیده یا تخریب شده تحت حمایت برنامه "مدارس ایمن" است که یونیسف با همکاری دولت آلمان به طور مشترک آن را اجرا می‌کند.وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان این طرح را از سال ۲۰۱۴ در واکنش به حملات به مهدکودک‌ها و مدارس منطقه جنگی دونباس اجرا می‌کند.
مراد شاهین، رئیس صندوق کودکان سازمان ملل در اوکراین می‌گوید صدها کودک در جنگ اوکراین کشته شده‌اند. سال تحصیلی نیز به دلیل جنگ و ویرانی با تعطیلی کلاس‌های درس به پایان می‌رسد.
این در حالی است که به گفته یونیسف در شرایط بحرانی مدارس برای کودکان اهمیت ویژه‌ای دارند و به نوعی احساس "بازگشت به وضعیت عادی" را به دانش‌آموزان می‌دهند. بر اساس گزارش یونیسف حدود ٩٠ درصد  اوکراینی‌ها که از جنگ گریخته و یا مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند، زن و کودک هستند.یونیسف همچنان تاکید می‌کند که دانش‌آموزان نباید تا آخر عمر بهای فرصت‌های آموزشی از دست رفته را بپردازند.

واحدهای نظامی روس توان نبرد ندارند
وزارت دفاع بریتانیا که به طور مداوم تحولات تهاجم روسیه به اوکراین را ارزیابی و گزارش می‌کند، در تازه‌ترین تحلیل خود نوشته است که بیش از ۲۵ درصد از واحدهای نیروهای زمینی روسیه که وارد خاک اوکراین شده بودند به دلیل شدت تلفات و خسارات از دور خارج شده و از ادامه جنگ ناتوان هستند.
روسیه بیش از ۱۲۰ گردان را وارد عملیات تهاجم خود به اوکراین کرد که معادل ۶۵ درصد کل نیروی زمینی این کشور محسوب می‌شود. این گزارش افزوده است که در جریان حمله به اوکراین برخی از واحدهای نظامی نخبه روسیه مانند نیروهای هوابرد بیشترین میزان آسیب‌‌ها را دیده‌اند و «سال‌ها طول می‌کشد تا بتوان آنها را دوباره بازسازی کرد».
روز ۶ اردیبهشت نیز مقام‌های آمریکایی در ارزیابی توان نظامی روسیه خبر داده بودند در برخی از واحدهای نظامی روسیه که در حال تهاجم به اوکراین هستند، آمار تلفات نیروی انسانی تا ۳۰ درصد بوده و از نظر نظامی چنین آماری بسیار بالا است.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها