به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۳۵۰۹۲

تعریف و تمجید بوش از زلنسکی

تعریف و تمجید بوش از زلنسکی
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد که به صورت مجازی با ولودیمیر زلنسکی گفت‌وگو کرده است؛ گفت‌وگویی که بوش در آن زلنسکی را «وینستون چرچیل زمان ما» خطاب کرد.
جورج دبلیو بوش، در بیانیه‌ای که از طریق دفتر خود به اشتراک گذاشت، گفت: «من مفتخر بودم که چند دقیقه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، "وینستون چرچیل زمان ما" گفت‌وگو کنم. من از او به خاطر رهبری و تعهدش به آزادی تشکر کردم و به شجاعت مردم اوکراین درود فرستادم. رئیس‌جمهور زلنسکی به من اطمینان داد که در مبارزه خود متزلزل نخواهد شد. ما همچنان به حمایت از اوکراینی‌ها برای رسیدن به آزادی‌شان ادامه می‌دهیم.»
دفتر ولودیمیر زلنسکی در بیانیه‌ای مطبوعاتی جزئیات این گفت‌وگو را تشریح کرد و گفت: «رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن قدردانی از حمایت مردم آمریکا در این جنگ، همدردی اوکراینی‌ها با آن‌ها پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را یادآوری کرده است.»زلنسکی همچنین در این دیدار مجازی بوش را نمونه یک "رئیس جمهور قوی" دانست و از او برای سفر به اوکراین دعوت کرد.
این دیدار مجازی در حالی صورت گرفته است که آمریکا به دنبال افزایش حمایت مالی و نظامی از اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه است.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها