به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۲:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۳۵۲۶۴

آغازدورجدیدی ازتستهای تشخیصی کرونا درپکن

آغازدورجدیدی ازتستهای تشخیصی کرونا درپکن
گروه جامعه: مقامات پکن، پایتخت چین، دور جدیدی از تست‌گیریِ گسترده کووید-۱۹ را آغاز و مسیرهای تردد اتوبوس و ایستگاه‌های متروی بیشتری را تعطیل کردند.به گزارش ایسنا، مقامات پکن دور جدیدی از تستهای گسترده کووید-۱۹ را از امروز (شنبه) آغاز و مسیرهای تردد اتوبوس و ایستگاه‌های مترو بیشتری را تعطیل کردند زیرا به دنبال جلوگیری از وقوع وضعیتی مشابه با آنچه در شانگهای رخ داد، هستند.
 
محدود کردن تردد و فعالیت افراد در شانگهای موجب ناامیدی ۲۵ میلیون ساکن آن شده و اعتراضاتی را در مورد مسائلی مانند نحوه دسترسی به مواد غذایی و مراقبت های پزشکی و همچنین کاهش میزان درآمد به همراه داشته است. در حالیکه در هفته های اخیر برخی از شهروندان شهر شانگهای اجازه تردد پیدا کرده اند بیشتر ساکنان هنوز نمی توانند مجتمع مسکونی خود را ترک کنند.

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در شانگهای برای هشتمین روز متوالی کاهش یافته و طبق اعلام مقامات محلی شیوع بیماری تحت کنترل قرار دارد و به همین دلیل برخی از بیمارستان های موقت که برای درمان بیماران برپا شده بود، تعطیل شدند. با این وجود زمان برگزاری آزمون ورودی دانشگاهها که قرار بود امروز برگزار شود، لغو شد. مقامات پکن نیز در تلاش هستند تا با انجام تستهای تشخیصی گسترده و ممنوعیت ارائه خدمات در رستوران ها از افزایش انفجاری موارد ابتلا مانند آنچه در شانگهای رخ داد، جلوگیری کنند و بیش از ۶۰ ایستگاه مترو را تعطیل کردند.
برچسب ها: ویروس کرونا جنین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها