به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۸:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۳۹۲۸۹

عزل و نصب‌های جدید پادشاه عربستان

عزل و نصب‌های جدید پادشاه عربستان
گروه بین الملل: منابع خبری عربستان سعودی از دستور پادشاه این کشور برای تغییر برخی مقامات عالی رتبه ازجمله تعیین سفیر ریاض در چین خبر دادند.
 ملک سلمان بن عبدالعزیز، در فرمانی عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجی را با حفظ این سمت به عنوان نماینده ریاض در امور آب و هوایی و تغییرات اقلیمی نیز تعیین کرد.
در این اطلاعیه جزئیات دوره مسئولیت الجبیر که علاوه بر کار خود به عنوان نماینده اقلیم، به وظایف خود در وزارت امور خارجه ادامه خواهد داد، ذکر نشده است.
سال گذشته، عربستان سعودی قبل از اجلاس آب و هوای COP26 متعهد شد که انتشار کربن را تا سال 2060 به صفر برساند.
پادشاه عربستان همچنین عبدالرحمن بن أحمد بن حمدان الحربی را از سمت ریاست اداره کل تجارت خارجی برکنار و به عنوان سفیر ریاض در چین منصوب کرد.
طبق این حکم، همچنین سرلشکر محمد بن عبدالله البسامی به درجه سپهبدی ارتقا یافت و به عنوان مدیر امنیت ملی عربستان منصوب شد و احمد بن عبدالعزیز بن ابراهیم العیسی نیز به عنوان مدیر کل تحقیقات ملی تعیین شد.در همین رابطه، پادشاه سعودی بدر بن عبدالمحسن بن عبدالله بن هداب را از سمت دستیار وزیر بازرگانی برکنار و او را به عنوان دستیار رئیس کمیته کارشناسان در شورای وزیران تعیین کرد.پادشاه عربستان در فرمان دیگری توفیق بن فوزان بن محمد الربیعه، رئیس هیئت مدیره سازمان غذا و دارو را از سمت خود برکنار کرد و فهد بن عبدالرحمن بن داحس الجلاجل را به جای وی منصوب کرد.
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها