به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۳۳۹۹۵۱

لاپید: می‌توانیم جنگ را به ایران بکشیم

لاپید: می‌توانیم جنگ را به ایران بکشیم
گروه بین الملل:   وزیر خارجه اسرائیل گفت: اگر ایران جنگ را به مرزهای اسرائیل بکشاند، اسرائيل هم اقدام متقابل می‌کند، ولی «اگر آنها اراده‌ای برای پرهیز از این گونه اقدامات داشته باشند، اسرائیل نیز از اقدام مشابه اجتناب خواهد کرد.»
یائیر لاپید تصریح کرد که اسرائیل از هیچ کاری برای ممانعت از رسیدن ایران به آستانه تولید بمب اتمی فروگذار نخواهد کرد و افزود که کشورش به احیای احتمالی توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران (برجام) پایبند نخواهد بود و خود را جزیی از این توافق نمی‌داند.
به گفته لاپید برجام در سال‌های گذشته قابل فهم بود، اما معلوم شده است که که توافق‌هایی از جنس توافق سال ۲۰۱۵ نمی‌توانند سد راه ایران (در توسعه برنامه هسته‌ای) شود.
مصاحبه لاپید در روزی منتشر شده که بخشی از رزمایش بزرگ اسرائیل با نام "ارابه‌های آتش" که قرار بود در آن نیروی هوایی اسرائیل حمله به اهداف هسته‌ای در ایران را شبیه‌سازی کند به پایان رسید.نیروی هوایی اسرائیل قبلاً اعلام کرده بود که در این مانور که با همراهی قبرس برگزار می‌شود حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بر فراز دریای مدیترانه شبیه‌سازی می‌کند.
این مانور نظامی همچنین ناظر بر بهبود امکان مقابله در چند جبهه و به صورت هم‌زمان است و نوعی از آمادگی در برابر کنش احتمالی نیروهای نزدیک به ایران، مانند حزب‌الله لبنان.

 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها