به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۳۴۰۵۷۰

بنت اطلاعاتی را در مورد ایران به گروسی داد

بنت اطلاعاتی را  در مورد ایران به گروسی داد
گروه بین الملل: بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید نخست‌وزیر این کشور  در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «اطلاعاتی که اسرائیل در مورد ایران دارد را به او داد».
نفتالی بنت که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، را برای دیدار از اسرائیل دعوت کرده بود  با او  دیدار کرد.با این حال، در پایان دیدار بنت و گروسی، خبری در مورد «انتقال اطلاعات مربوط به ایران که در اختیار اسرائیل است» به مدیرکل آژانس منتشر نشده بود.بنی گانتز که از اقدام نخست‌وزیر اسرائیل در انتقال «اطلاعات» یاد شده به مدیرکل آژانس حمایت کرده است، جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرد.او گفت: «ایران همچنان در تلاش برای پنهان کردن حقیقت پیرامون سایت‌های (هسته‎‌ای) خود است».وزیر دفاع اسرائیل افزود: «چیزی که ایران را از بمب اتمی دور خواهد کرد، اقدام قاطع جامعه بین‌المللی خواهد بود».رافائل گروسی هم هیچ اشاره‌ای به اطلاعات دریافتی از نخست‌وزیر اسرائیل نکرد.او در آستانه نشست فصلی شورای حکام این نهاد گفت که عملکرد آژانس تحت تاثیر اسرائیل نخواهد بود. گروسی افزود که به اسرائیل گفته است «بگذارید آژانس کار خود را انجام دهد».
مدیرکل آژانس تاکید کرد که ایران هنوز پاسخ‌های معتبر و قانع‌کننده‌ای در مورد رد پای اورانیوم به‌دست آمده در سه مکان (سایت‌های مریوان، آباده و تورقوزآباد) نداده است.
در همین حال، روزنامه جروزالم پست با اشاره به نشست خبری گروسی نوشت: مدیرکل آژانس کارزار دولت اسرائیل علیه ایران از طریق اعلام این‌که تهران از آژانس جاسوسی کرده است، را «کاملا نادیده گرفت».‎اسرائیل در سال‌های گذشته در اعلام فعالیت مشکوک ایران در سه سایت یادشده نقش اساسی ایفا کرده بود.
مقامات اسرائیل در دوره اخیر ابراز امیدواری کرده‌اند که خروجی نشست کنونی شورای حکام آژانس، صدور قطعنامه‌ای جدید در محکومیت ایران و سپس کشاندن پرونده تهران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، با هدف هر چه سخت‌تر کردن تحریم‌ها و اقدامات جامعه جهانی علیه ایران باشد.
نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته نیز در اقدامی بی‌سابقه بخشی از اسنادی را که عوامل اطلاعاتی مرتبط با سازمان جاسوسی موساد چهار سال پیش از آرشیو برنامه اتمی ایران در حومه تهران سرقت کردند، در گوگل درایو در اینترنت منتشر کرد تا به گفته خود، نشان دهد که ایران در تعاملات خود با آژانس «ریاکار» است و از آژانس «جاسوسی» کرده است.


 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها