به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۴۲۲۳۰

مطهری: آقای رئیسی کشور را نجات دهید

مطهری: آقای رئیسی کشور را  نجات دهید
گروه سیاسی:روزنامه اعتماد نوشت: علی مطهری، نماینده سابق تهران در مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواهان «احیای برجام» شده است. او که سابقه ۱۲ سال حضور در قوه مقننه ایران را دارد در این نامه خطاب به آقای رییسی با اشاره به اینکه «ایران هم‌اکنون دارای دانش هسته‌ای» است این سوال را مطرح کرده که «چرا باید طوری عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیزم ماشه توسط طرف‌های دیگر برجام و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فراهم شود؟»
مطهری با بیان اینکه «چه بخواهیم یا نه، اقتصاد ایران به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده» از رییس‌جمهور درخواست کرده که «شجاعانه و بی‌اعتنا به فضای احساسی برخی تندرو‌ها از شرط خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی» چشم‌پوشی شود؛ چراکه به گفته او در پس مشکلات کنونی بر سر احیای برجام «آن که مظلوم واقع شده، ملت ایران است که قربانی شعار‌های نامعقول شده و کشورش از توسعه باز مانده است.»
 در این نامه آمده است:
با سلام، همان‌طور که مستحضر هستید حال اقتصاد و معیشت مردم خوب نیست و بخش اعظم آن ناشی از تحریم‌هاست. اینکه گفته می‌شود ما اقتصاد کشور را به برجام گره نمی‌زنیم، یک سیاست غیرواقعی و شعاری است، زیرا ما چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد کشور به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده است.
قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان نیز نمی‌توانند مدت طولانی در شرایط تحریمی ایران به حیات خود ادامه دهند. پایداری ایران ناشی از ماهیت ایدئولوژیک نظام سیاسی و مردم ایران بوده است. اما اگر فلسفه این پایداری برای مردم کمرنگ شود و روشن نباشد که چرا باید این سختی‌ها را تحمل کنیم و در ازای آن چه چیزی به دست می‌آوریم ممکن است این استقامت مخدوش شود.
اکنون ما صاحب دانش هسته‌ای هستیم و می‌توانیم نیاز‌های دارویی و کشاورزی و سوخت رآکتور‌های هسته‌ای خود را برطرف کنیم. همین مقدار یک افتخار بزرگ برای ایران است. سوال این است که وقتی ما اعلام کرده‌ایم که دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیستیم. چرا باید طوری عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برای فعال کردن مکانیزم ماشه توسط طرف‌های دیگر برجام و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فراهم شود؟ از روسیه و چین هم کاری ساخته نیست، ضمن اینکه اساسا به آن‌ها اعتماد نداریم.
خروج نام سپاه از فهرست تروریسم امریکا خواسته بحقی است، ولی وقتی صهیونیست‌ها بایدن را متقاعد و شاید مجبور کرده‌اند که آن را نپذیرد تا به این وسیله برجام منهدم شود، اصرار بر آن، در جهت خواست اسراییل حرکت کردن است.
آن‌ها سپاه ما را تروریست نامیده‌اند و احکامی را بر آن بار کرده‌اند، ما هم نیرو‌های امریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام را تروریست نامیده‌ایم و دست‌مان برای اقداماتی باز است.
انتظار از جناب‌عالی به عنوان رییس‌جمهور این است که از طریق شورای عالی امنیت ملی این معضل را حل کنید، همان‌طور که مقام رهبری حل این معضل را به عهده شما و این شورا گذاشتند. نیاز به شجاعت و بی‌اعتنایی به شعار‌های گذشته عده‌ای خام و جامد فکر است که برجام را خیانت می‌دانستند و حالا معلوم شده که موهبت بوده است و آن‌ها کشور را از توسعه بازداشته‌اند.
به عنوان نمونه اکنون میدان مشترک نفتی ایران و عراق به نام آزادگان سال‌هاست که توسط عراق با سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است و حق ملت ایران به خاطر تحریم‌ها در حال ضایع شدن است. همین‌طور است میدان نفتی آرش در دریای خزر که میان ایران و آذربایجان مشترک است. ایران فرصت‌های زیادی را خصوصا در حوزه نفت و گاز از دست داده است و همسایه‌ها نهایت استفاده را برده‌اند.در این میان آنکه مظلوم واقع شده است ملت ایران است که قربانی شعار‌های نامعقول گردیده و کشورش از توسعه باز مانده است.
برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید بنیه اقتصادی کشور قوی باشد و این جز با بهبود روابط با دنیا و رفع تحریم‌ها رخ نمی‌دهد. با یک کشور فقیر که با برخی همسایه‌های خود نیز روابط خوبی ندارد و آن‌ها از ترس ما به دامن اسراییل افتاده‌اند نمی‌توان به آرمان آزادی فلسطین رسید.
از جنابعالی به عنوان رییس‌جمهور درخواست می‌کنم شجاعانه و بی‌اعتنا به فضای احساسی برخی تندروها، حال که به خاطر لابی صهیونیست‌ها زورمان به خروج سپاه از فهرست ظالمانه امریکا نرسید، از این شرط صرف‌نظر کنید و با بازگشت به برجام، کشور را از وضع ناهنجار موجود نجات دهید. برادران سپاه نیز چنان‌که قبلا گفته‌اند، راضی به پیوند زدن برجام به سپاه نیستند. آن‌ها راه بی‌اثر کردن فشار‌های امریکا را پیدا خواهند کرد. برای شما دوام توفیقات الهی را از خدای متعال مسئلت دارم.
برچسب ها: علی مطهری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۲:۱۲
می گویند ل‌له بسیار زشت رویی کودکی را بغل کرده بود و کودک زار زار می گریست و لله کودک را نوازش می کرد تا گریه نکند. یکی می گذشت و ماجرا را دید و به لله گفت: «خانم جان! این بچه از خود تو می ترسد. اگر از او دور شوی، گریه اش هم بند می آید.» همین جوری تعریف کردم. (389296)
علیرضا
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۲:۴۲
آقای مطهری شما کجای کار هستید! این وضعیت نابسامان را آقای رئیسی با ندانم کاری و بیخردی به وجود آوردند، آن وقت شما از ایشان می خواهید که کشور را نجات دهد؟ ایشان کشور را به ورطه نابودی و ظلالت کشانده اند! یک آدمی که شش کلاس سواد داره، را بیش از این نباید انتظار داشت! ایشان در طول تصدی های مختلفی هم که در طول عمر جمهوری اسلامی داشته، هیچ تجربه ای کسب نکرده که دست کم از تجربیات (نه سواد و علم روز!) استفاده کند!!! (389299)
nami
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۳:۱۸
عزیزان برادران خواهران برجام نابود شد در2018 نابود شد. برخی در ایران.......... (389302)
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۷:۳۸
رییسی توانایی این کار را ندارد (389309)
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۸:۱۵
مطهری جان هنوز هم خواب آ لود ومنگی ،چشماتو بمال (389313)
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۲۳:۴۲
آقاي رئيسي هيچ كاري نخواهد كرد . مطمئن باشيد موضوع پيشنهادي آقاي جليلي ............... (389318)
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ۱۶:۳۳
این مطهری و عارف و رفقا وقتی که رای می گیرند و مقام میگیرند کارشان می شود سکوت کردن و چیزی نگفتن ولی وقتی که رای نمی گیرند و بی مقام میشوند ناگهان زبان باز می کنند (389334)
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۰
اسم عارف را گذاشتی کنار اسم مطهری که حرفت ظاهر موجهی پیدا کند؟ مطهری همیشه حرفش را می زده؛ هر چند در برخی موارد حرفش قابل قبول نبوده است. (389335)
داروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ۲۲:۳۷
شما اینقدر ساده هستید که او دنبال نجات ایران و ملت است؟
............... برای تداوم ریاست باید با تحول اقتصادی رعیت را گشنه نگه دارید. (389341)
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۷:۱۹
مطهری حرف حق می زند فارغ از هر جناحی (389377)
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۰۸:۴۹
همه به فکر موقعیت خودشان هستند هالا یک نفر پیدا شده حرف دل مردم را می زند باید از او پشتیبانی کرد (389358)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها