به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۴۴۷۶۵

سقوط شاخص کل چقدر محتمل است؟

سقوط شاخص کل چقدر محتمل است؟
گروه اقتصادی: بورس تهران هفته را در شرایطی آغاز کرد که چشم انداز مثبتی از برجام در پیش نبوده و بسیاری معتقدند سقوط شاخص کل به کانال ۱/۴ محتمل تر از هر زمان دیگری است.شاخص کل بورس تهران امروز با افت قابل توجهی مواجه شد و در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحدی متوقف شد. افت بیش از ۱۲ هزار واحدی شاخص باعث تابلوهای بورس رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد را برای شاخص کل بورس تهران به ثبت برسانند.شاخص هم‌وزن نیز به تبعیت از شاخص کل افت چشمگیری را تجربه کرد. سقوط بیش از ۴ هزار واحدی شاخص هم‌‎وزن باعث تا رقم ۴۱۷ هزار واحد برای این شاخص به ثبت برسد.

سقوط شاخص کل چقدر محتمل است؟
به باور بسیاری از کارشناسان اتفاقی که امروز در بورس تهران رقم خورد متاثر از روند مذاکرات برجامی است. مذاکراتی که هفته گذشته در دوحه پیگیری شد اما بدون حصول نتیجه‌ای مشخص به اتمام رسید. از همین رو بسیاری از سهامداران نسبت به احتمال سقوط شاخص کل به کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحدی بسیار نگران هستند.

استیضاح فاطمی امین به کجا رسید؟
از سوی دیگر موضوعی که باعث سردرگمی فعالان بورس شده مسئله استیضاح وزیر صمت در مجلس شورای اسلامی است. پرونده‌ای که با توجه به تحولات هفته اخیر نه تنها شفاف نشد بلکه بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. به نظر می‌رسد این موضوع که برای سهامداران خودرویی از اهمیت بسزایی برخوردار است فعلا مسکوت باقی خواهد ماند. هرچند احتمالا با پیش کشیدن مسئله تفکیک دو وزارتخانه بازرگانی از صنعت و معدن باعث خلاصی فاطمی امین از استیضاح می‌شود. فعالان بازار اما اعتقاد دارند این اتفاق نیز به عنوان یکی دیگر از ریسک های بورسی ظهور کرده است. ریسکی که احتمال سقوط شاخص کل به کانال پایین‌تر را افزایش داده است.
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها