به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۴۵۵۸۱
رویارویی قالیباف - رئیسی در انتخابات 1404

پرونده سیاسی قالیباف سنگین تر می شود؟

پرونده سیاسی قالیباف سنگین تر می شود؟
گروه سیاسی: من قبلا هم در مصاحبه‌ها گفته‌ام که برای استیضاح یک یا چند وزیر اراده نیاز است، من پای هیچکدام از استیضاح‌های این مجلس را امضاء نکردم در صورتی که در مجالس هشتم، نهم و دهم تقریبا اکثر استیضاح‌ها را امضاء می‌کردم. علت عدم امضای من این است که واقعا یک انسجام در استیضاح‌ها وجود ندارد و شما مشاهده کردید که در استیضاح وزیر صمت آقای قالیباف عملا آیین‌نامه را زیرپا گذاشت، آن چیزی که به آن قسم خورده بود.» این جمله جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است که در واکنش به عدم استیضاح فاطمی امین، وزیر صمت بیان کرده است. کوچکی نژاد در حالی گفته است که قالیباف، آیین نامه را که به آن سوگند خورده بود، زیر پا گذاشت که از زمانی که شهردار سابق تهران به ریاست پارلمان رسید؛ با چالش ها و حاشیه های زیادی رو به رو شده است. 

 
برخی براین اعتقادند که قالیباف همچنان رویای نشستن بر کرسی پاستور را دارد و 4 سال حضورش در پارلمان می تواند دو روی یک سکه برای او باشد، هم به او برای ساختن وجهه ای رأی آور برای ریاست جمهوری کمک کند اما روی دیگر سکه اضافه شدن برگی دیگر به پرونده پرحاشیه او باشد. در این گزارش به برخی حاشیه ها و چالش های ثبت شده در پرونده سیاسی قالیباف اشاره شده است.

 افشاگری میرسلیم از رشوه 65 میلیاردی شهرداری تهران
میرسلیم که یکی از رقبای سرسخت قالیباف برای رسیدن به کرسی ریاست پارلمان بود، پس از آنکه نتوانست آرای نمایندگان را به دست بیاورد، در یک گفتگویی مدعی پرداخت رشوه 65 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای خارج کردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد. هر چند که پس از طرح این موضوع دعوای بین میرسلیم و قالیباف بالا گرفت و رئیس مجلس از نماینده مردم تهران شکایت کرد، اما میرسلیم همچنان بر ادعای خود اصرار می کند و اخیر نیز در گفتگویی با ایلنا بیان کرد:« در دوران شهرداری قالیباف فعالیت‌های گسترده‌ای در شهر تهران انجام گرفته که آثار آن کاملا مشهود است همچنین تخلف‌هایی صورت گرفته بود که این تخلف‌ها را بنده همان موقع هم به شهردار وقت یعنی قالیباف، گزارش دادم و از او خواستم به این موارد رسیدگی شود، لابد دیگر فرصت نکرد، بر همین اساس بعداً موارد را پیگیری کردیم چرا که موارد مذکور از جمله مواردی بود که به ضرر مردم است و مربوط به حقوق عمومی است. در ادامه بنده مستندات مربوط به تخلفات صورت گرفته در شهرداری را در اختیار دستگاه قضایی گذاشتم تا خودشان رسیدگی کنند و روشن شود. هنوز خبری در این مورد ندارم و خودم هم منتظر هستم، البته پیگیری هم می‌کنم که ببینم به کجا رسیده است. بنده دو سال پیش این موارد را به دادستان کل و به بازرسی هم داده بودم، که مجموعه این موارد را رسیدگی کنند تا اگر تخلفی صورت گرفته جلوگیری و از احجاف حقوق مردم جلوگیری شود.

محکومیت پرونده عیسی شریفی در آستانه انتخابات 1400
اگر چه ماجرای دستگیری عیسی شریفی، معاون جنجالی قالیباف به اتهام مالی مربوط به سال ها پیش است اما، ماجرای این پرونده بار دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باز شد و شریفی به 20 سال حبس محکوم شد. محاکمه شریفی خبر بدی برای جریان نزدیک به محمد باقر قالیباف در آستانه انتخابات انتخابات 1400 بود و حتی می توان یکی از دلایلی را قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نشد، را همین موضوع دانست. 

نشر فایل صوتی فرماندهان سپاه 
اواخر بهمن ماه بود که یک فایل صوتی ۵۰ دقیقه ای از جلسه فرماندهان سابق سپاه در فضای رسانه ای و مجازی منتشر شده است که در آن درباره نحوه نظارت و برخورد جدی با یک تخلف در مجموعه‌ای به نام شرکت گروه توسعه اقتصادی یاس، «مشهور به هلدینگ یاس» بحث می شود. هر چند که مشخص شد این فایل صوتی قدیمی بوده و دوباره بازنشر شده است، با این حال، انتقادات زیادی علیه قالیباف مطرح شد. در این فایل صوتی ادعاهایی از سوی معاون اقتصادی وقت سپاه درباره برخی چهره ها و فرماندهان نظامی مطرح شده است، از جمله این ادعاها علیه محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران بود. با این حال، از زمان بازنشر دوباره فایل صوتی تا به الآن محمد باقر قالیباف سکوت کرده و هیچ توضیحی درباره آن نداده است. 

دختر قالیباف جنجال به پا کرد
صبح چهارشنبه 31 فروردین ماه بود که یک کاربر فضای مجازی، از سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه برای خرید سیسمونی پرده برداشت و در رشته توئیتی نوشت: «چند تا از مسافران استانبول یک‌سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پروازهای ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌اند که امروز به‌خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌اند. ظاهراً خانواده آقای قالیباف⁩ بوده‌اند. همسر ایشان سرکار خانم زهرا مشیر را شناخته‌اند. یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروسشان و یا دختر و دامادشان بوده‌اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌آورده‌اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است؛ یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند. از بعدازظهر تا حالا برای مطمئن شدن با بچه‌های فرودگاه امام و هواپیمایی معراج ارتباط گرفتم و اطلاعات پرواز را درآوردم. اسم این سه نفر در لیست پرواز شماره ۴۸۰۴ ساعت ۱۳:۴۵ امروز معراج ‌از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام است: زهرا مشیر، مریم قالیباف و امیررضا بحیرایی (داماد)».

این افشاگری خیلی زود با واکنش الیاس قالیباف رو به رو شد و او در اینستاگرامش با هشتگ خطای نابخشودنی نوشت:« «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتماً غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقیناً اشتباه است‌‌. آنها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگنمایی‌هایی در متن‌های منتشرشده وجود دارد اما به‌هرصورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است؛ زیرا باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضدِانقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند. این رفتار حتماً مخالف نظر، مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد.»

اما، قالیباف پس از افشای این سفر که با انتقادات و واکنش های زیادی از سوی اهالی سیاست چپ و راست مواجه شده بود، رویه سکوت را در پیش گرفت و درست زمانی که ماجرای سیسونی گیت از تب و تاب افتاد، سکوت خود را شکست و گفت:« وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست ولی وقتی در نهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آنها می‌رفت.»، «برای خرید هم داستان‌سرایی‌ها کردند که اینقدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده و تهمت زدند و برای تخریب هشتک‌سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه‌دار کنند، درحالی‌که همه اینها دروغ بود.»، «خیلی‌ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه‌ای نیست، مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مگر با پاس سیاسی رفتند، مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند لذا موضع‌گیری لازم نیست ولی حرف من این بود که همین حد هم پذیرفتنی نیست برای همین هم به آنها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی همان سحر همان روز، قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه‌ای مطرح کند، عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد.»

در همین میان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده سابق مجلس در گفتگویی ادعا کرد که قالیباف در ترکیه دو آپارتمان خریده است؛ ادعایی که با واکنش اطرافیان قالیباف رو به رو شد و در نهایت کار به شکایت رئیس مجلس از جعفرزاده کشیده شد. 

قالیباف_ رئیسی؛ دو رئیس رو به رو هم می ایستند؟
رویای ریاست جمهوری سردار قالیباف بر کسی پوشیده نیست و کاندیداتوری او در سال های « ۸۴، ۹۲، ۹۶»؛ گواه همین ماجرا است. اما، تجربه شکست در انتخابات ریاست جمهوری و رای ندادن مردم او را به سمت نشستن بر روی یکی از صندلی‌های سران قوا سوق داد و حالا بیش از 2 سال است که او رئیس قوه مقننه است. هر چند در انتخابات سال 1400، گفته شده بود که قالیباف به دلیل روی کار آمدن ابراهیم رئیسی کاندیدا نخواهد شد، اما گمانه زنی می شود قالیباف احتمالا یکی از کاندیدای انتخابات سال 1404 است. اگر فرض را بر این بگذاریم که ابراهیم رئیسی بخواهد برای تکمیل کار دولتش در سال 1404 نیز دوباره کاندیدای انتخابات شود، بی شک شاهد رقابت قالیباف_ رئیسی خواهیم بود. آیا در 1404 هم رقبای قالیباف دست به افشاگری و حاشیه سازی جدید برای او خواهند زد؟
مرجع : قرن نو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها