به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۴۷۵۲۲

این مواد غذایی بیشترین منیزیم را دارند

این مواد غذایی بیشترین منیزیم را دارند
گروه سلامت: مواد معدنی موادی ضروری برای بدن ما هستند که قادر به تولید آن‌ها نیستیم و برای سلامت بدن خود باید آن‌ها را از طریق غذایی که می‌خوریم دریافت کنیم.در ادامه منابع اصلی منیزیم را بررسی خواهیم کرد.
 
ماهی‌ها غنی‌ترین منابع منیزیم هستند
ماهی‌ها خصوصاً ماهی‌های آزاد بیشترین میزان منیزیم را دارند. ماهی‌هایی مانند سالمون، قزل آلای شینوک، هالیبوت، ماهی خال مخالی اقیانوس اطلس و ماهی پولاک.

منیزیم در چه میوه ‌هایی است؟
گلابی خاردار مقدار زیادی منیزیم دارد؛ اما، به سادگی در دسترس نیست. در عوض می‌توان از میوه‌ها و سبزی‌ها‌یی استفاده کرد که می‌توان از آن‌ها برای پخت غذاهای مختلفی نیز بهره برد که عبارت‌اند از:
 اسفناج؛
 چغندر سوئیسی؛
 ادامامه؛
 تمر هندی؛
 سیب‌زمینی با پوست؛
 بامیه.

حبوباتی که منیزیم دارند
غلات و حبوبات منابع غنی از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین هستند که باعث می‌شود آن‌ها ارزش غذایی بالایی داشته باشند. غلات سبوس‌دار، جوانه گندم و دانه کینوا از غنی‌ترین منابع منیزیم در بین سایر غلات هستند. حبوباتی که منیزیم دارند نیز شامل موارد زیر هستند:
نخود سیاه‌چشم؛
سویا آجیلی؛
انواع لوبیا؛
 بادام؛
بذر کتان؛
بادام‌هندی.

دیگر منابع منیزیم
اگر تاکنون برای پاسخ این سؤال که منیزیم در چه غذاهایی است راضی نشده‌اید، بیاید به بررسی چند منبع دیگر از این مادۀ معدنی بپردازیم که علاوه بر منیزیم خواص بسیار زیادی نیز دارند:یک وعده 1 اونس (28 گرم) شکلات تلخ 16 درصد از نیاز روزانه بدن برای منیزیم را تأمین می‌کند. همچنین برای سلامت روده و قلب مفید است و سرشار از آنتی‌اکسیدان است.
 
یک آووکادوی متوسط 15 درصد از نیاز روزانه برای منیزیم را تأمین می‌کند. آووکادو با التهاب مبارزه می‌کند، سطح کلسترول را بهبود می‌بخشد، سیری را افزایش می‌دهد و مملو از چندین مادۀ مغذی دیگر است.بادام‌هندی، بادام و آجیل برزیلی سرشار از منیزیم هستند. یک وعده بادام‌هندی 20 درصد از نیاز روزانه برای منیزیم را تأمین می‌کند. یک وعده توفو 13 درصد از نیاز روزانه برای منیزیم را تأمین می‌کند. همچنین منبع خوبی از پروتئین و چندین مادۀ مغذی دیگر است.

بیشتر دانه‌ها سرشار از منیزیم هستند. یک وعده 1 اونس (28 گرم) دانه کدو تنبل حاوی 37 درصد نیاز روزانۀ منیزیم است. موز منبع خوبی از چندین مادۀ مغذی است. یک موز بزرگ دارای 9 درصد از نیاز روزانۀ بدن ما برای منیزیم است.می‌توان گفت آنچه شاید به عنوان دمنوش حاوی منیزیم در بعضی تبلیغات دیده‌اید، منابع خوبی برای دریافت منیزیم نیستند. درحقیقت با اینکه دمنوش‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و بعضی مواد هستند؛ اما، اغلب غلظت کافی از مواد معدنی مانند منیزیم ندارند. بنابراین به‌جای دمنوش حاوی منیزیم بهتر است برای دریافت منیزیم کافی از منابعی که در این مطلب ذکر شده است بهره ببرید.
برچسب ها: تغذیه سالم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها