به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۴۹۱۱۱

چطور در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟ | آموزشگاه موفقیت

گروه دانش:
چطور در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟ | آموزشگاه موفقیت
متقاضیان زیادی هر ساله برای قبولی در آزمون تیزهوشان تلاش می کنند و در کلاس‌هایی مانند آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و یا نهم شرکت می کنند، اما تعداد کسانی که می‌توانند خود را به سطح آزمون برسانند، بسیار کم است. در این مطلب قصد داریم به پرسش «چطور در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟» به طور کامل و جامع پاسخ بدهیم و نکات بسیار مفید و ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم؛ به طوری که پس از خواندن این مطلب شانش قبولی در تیزهوشان برای شما دو برابر شود! پس تا انتها همراه ما باشید.

مدارس تیزهوشان خوبه یا بد؟!
مدارس تیزهوشان به دلیل سطح علمی که دارند، هر ساله بیشترین نفرات برتر در کنکور را دارند و به همین دلیل مدارس بسیار ارزشمندی برای دانش آموزان خوب هستند. اما اگر شما توانایی ذهنی و بدنی تحصیل در تیزهوشان را نداشته باشید، تحصیل در مدارس تیزهوشان اصلا به شما توصیه نمی شود. پس اگر بخواهیم به طور کلی در مورد مدارس تیزهوشان صحبت کنیم، باید بگویم که همه چی بسته به توانایی‌های دانش آموز دارد و اگر دانش آموز بتواند در سطح این مدارس باشد و کارهایی که مدرسه از او می خواهند انجام بدهد را حتما موفق خواهد شد.
اگر شما در مدارس تیزهوشان قبول نشوید و بخواهید در یک مدرسه خوب درس بخوانید باید به سراغ مدارس غیرانتفاعی یا دولتی بروید. مدارس غیرانتفاعی شهریه بالایی دارند و مدارس دولتی سطح متوسطی دارند. خیلی از دانش آموزان مدارس دولتی مجبور هستند در کلاس‌های کنکور و سایر کلاس‌های موسسات بیرون که در قالب کارگاه نکته و تست فیزیک دهم و نکته و تست زیست یازدهم و یا سایر دروس برگزار می شوند، شرکت کنند.

چطور در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟
اشتباه رایجی که اکثر دانش آموزان دارند این است که تصور می کنند با همان شیوه درس خواندن امتحانات تشریحی و با مطالعه کتاب و جزوه مدرسه می توانند در آزمون تیزهوشان قبول شوند، در حالی که سطح آزمون و سوالات تیزهوشان بالاتر از کتاب درسی است و اگر فقط به کتاب و جزوه مدرسه بسنده کنید شانس قبولی شما بسیار کم خواهد بود.

1) درس را یاد بگیرد و حفظ نکنید!
متاسفانه سیستم آموزشی کشور به گونه ای است که اکثر دانش آموزان فقط درس را حفظ می کنند و وقتی با این روش جواب می گیرند و می توانند نمرات بالا کسب کنند، دیگر دلیلی نمیبینند که شیوه درس خواندن خود را عوض کنند. خیلی از دانش آموزان هستند که جز شاگرد اول‌ها محسوب می شوند اما در امتحانات تستی موفق نیستند. یکی از مهم ترین دلایل آن عدم تسلط به مفاهیم درس است. در تصویر زیر نشانه‌های تشخیص مطالب فهمیده شده از مطالب حفظ شده ذکر شده است.

درس را یاد بگیرد و حفظ نکنید - قبولی در تیزهوشان

2) تمرین تست زنی
خیلی از دانش آموزان هستند که در تست زنی مشکل دارند و دلیل اصلی آن عدم تمرین تست زنی و کمبود مهارت در آن است. البته این ایراد به دانش آموزان وارد نیست! چرا که همه دانش آموزان از کلاس اول ابتدایی با این شیوه امتحانی کار کرده اند و به همین دلیل امتحانات تستی کمی برایشان غریب است. برای تست زنی اصولی باید به ترتیب این مراحل را طی کنید. 1) آموزش توسط دبیر در کلاس 2) مطالعه درس تدریس شده 1 الی 2 روز بعد و انتقال مفاهیم یادگرفته از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت 3) حل تست‌های استاندارد برای رسیدن به تسلط 4) ارزیابی تست زنی و تحلیل سوالات برای کشف نقاط قوت و ضعف.

3) مدیریت زمان
مدیریت زمان یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان در هنگام تست زنی است. به طور مثال شاید دانش آموز قادر باشد یک سوال را در مدت 5 دقیقه حل کند اما وقتی که زمان آن محدود به 1 دقیقه می شود، دیگر نمی تواند. یادگیری مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که شما با تمرین و تست زنی زیاد به آن خواهید رسید.

4) شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان
اگر نمی توانید همه موارد فوق را به دست آورید و نیاز به کمک و راهنما دارید، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان بهترین گزینه برای شما خواهد بود. موسسات زیادی در سطح کشور هستند که اگر شما بتوانید یک موسسه تیزهوشان خوب پیدا کنید، به شما کمک زیادی خواهند کرد.
آیا کلاس‌های آمادگی تیزهوشان ارزش هزینه کردن دارند؟
اگر شما با ثبت نام در موسسات و کلاس‌های تیزهوشان بتوانید در تیزهوشان قبول شوید، باید گفت که قطعا هزینه کردن برای کلاس‌های آمادگی ارزشمند خواهد بود. زیرا اگر شما نتوانید در تیزهوشان قبول شوید و بخواهید به سراغ یک مدرسه خوب دیگر بروید، باید به سراغ مدارس غیرانتفاعی بروید. شهریه مدارس تیزهوشان به طور عجیبی افزایش یافته است و پرداخت این هزینه برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار است. همچنین ممکن است علاوه بر آن نیاز به کلاس کنکور و یا مشاوره کنکور نیز داشته باشید. پس منطقی‌تر است که با پرداخت هزینه کلاس آمادگی تیزهوشان که در برابر شهریه مدارس تیزهوشان ناچیز است، بتوانید شانس قبولی خود در تیزهوشان را افزایش دهید.
قبولی در تیزهوشان را با موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت امکان پذیر کنید!

قبولی در تیزهوشان را با موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت امکان پذیر کنید
همانطور که گفتیم موسسات زیادی در سطح کشور مشغول به کار هستند اما تعداد اندکی از آن‌ها تمام استانداردهای لازم برای آموزش اصولی و درست تیزهوشان را دارند. یکی از موسساتی که در سال‌های اخیر توانسته قبولی‌های چشمگیری داشته باشد، موسسه موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران است. این موسسه در شرایط کرونا نیز با تمهیدات ویژه توانسته کلاس‌های حضوری و آنلاین را برگزار کند. کلاس آنلاین تیزهوشان نهم و ششم و همچنین کلاس تیزهوشان ششم، از امکاناتی هستند که موسسه موفقیت برای دانش آموزان ارائه می کند. در طول برگزاری کلاس‌ها مشاورین موسسه موفقیت با شما در ارتباط هستند و تکالیف و نحوه درس خواندن شما را کنترل می کنند تا اگر در جایی مشکل دارید، بتوانید آن را برطرف نمایید.
همچنین آزمون‌های آمادگی تیزهوشان هر دو هفته یکبار برگزار می شود تا شما بتوانید با نحوه سوالات آشنا شوید و محیط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید. کلاس‌های تیزهوشان موسسه موفقیت از تیرماه آغاز شده و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت موسسه موفقیت با نام آموزش سنتر و به نشانی www.amoozeshcenter.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن موسسه موفقیت، تماس حاصل فرمایید. (22891840 - 021)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها