به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۳۴۹۱۷۲

سیاست های پارادوکسیکال ساپینتو و یحیی

سیاست های پارادوکسیکال ساپینتو و یحیی
گروه ورزشی:کادرفنی سرخابی‌های پایتخت برای فصل جدید لیگ برتر چالش‌های متفاوتی را برای چینش ترکیب مورد علاقه خود در پیش دارند. نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم رو به پایان است و تیم‌های لیگ برتری در تلاش هستند تا آخرین مراحل اردوی پیش‌فصل خود را هم برگزار نمایند تا با آمادگی کامل از ۲۱ مردادماه در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی شرکت کنند. امروز نیز قرعه‌کشی لیگ هم انجام خواهد شد تا کادرفنی تیم‌ها بتوانند نسبت به برنامه دیدارهای تیم خود در فصل جدید لیگ برتر مطلع باشند.
 
از سیاست جوانگرایی تا بمب‌های تابستانی
استقلال و پرسپولیس به مانند فصول گذشته چهره‌های ویژه نقل‌وانتقالات تابستانی بودند. آبی‌ها با سیاست جوانگرایی به بازار آمده و پر سروصداترین خریدشان، کاوه رضایی بود که بعد از ۵ سال تصمیم گرفت مجدداً در فوتبال ایران حضور پیدا کند. البته که جذب سجاد شهباززاده و پیمان بابایی هم جزو خریدهای شاخص استقلالی‌ها در بازار تابستانه به شمار می‌رود.سرخ‌پوشان پرسپولیس اما اولین تیم بودند که در بازار کار خود را برای خرید بازیکن آغاز کردند و با جذب لژیونرهایی مثل علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی و ستاره‌های شاخص فصل گذشته سپاهان از جمله سروش رفیعی، گیورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر و هم‌چنین ستاره لیگ بیست‌ویکم یعنی سعید صادقی، نگاه‌ها را به سمت خود جلب کردند.

وینگرهای پرسپولیسی، مهاجمان استقلالی!
یحیی گل‌محمدی اما هنوز دغدغه فصل گذشته را دارد و با وجود جذب ستارگان پرشمار تیمش را در خط حمله ضعیف می‌بیند. چرا که سرخ‌پوشان نتوانسته‌اند مهاجم تخصصی را برای فصل جدید به خدمت بگیرند و مهدی عبدی و شرزود تمیروف در کنار حامد پاکدل گزینه‌های در دسترس سرمربی پرسپولیس هستند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال اما دغدغه‌هایی در تضاد با گل‌محمدی دارد. ساپینتو تیمش از حیث مهاجم، غنی‌ترین تیم لیگ بیست‌ودوم است، چرا که آبی‌ها ارسلان مطهری و آرمان رمضانی را از فصل گذشته حفظ کردند و به جمع این نفرات، سجاد شهباززاده، پیمان بابایی و کاوه رضایی هم اضافه شده و هم‌چنین کوین یامگا هم توانایی بازی در پست مهاجم هدف را دارد تا سرمربی آبی‌پوشان برخلاف همتای خود در پرسپولیس دست بازی برای انتخاب مهاجم داشته باشد.پرسپولیس هم البته در پست وینگر بهترین ستارگان فوتبال ایران را در اختیار دارد. چرا که سرخ‌پوشان فصل گذشته وحید امیری، امید عالیشاه و مهدی ترابی را برای حضور به عنوان وینگر در ترکیب خود داشتند و حالا به جمع این نفرات برای لیگ بیست‌ودوم، سعید صادقی و سروش رفیعی هم اضافه شده‌اند تا سرمربی سرخ‌پوشان دغدغه شیرینی برای انتخاب وینگر در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشد.

استقلالی‌ها با توجه به جدایی امیرحسین حسین‌زاده در پست وینگر با خلأ جدی بازیکن مواجه هستند و ناکامی در جذب محمد محبی باعث شده تا کار سرمربی استقلال در فصل آینده دشوارتر هم شود. امیرعلی صادقی و کوین یامگا دو وینگر تخصصی در اختیار سا پینتو هستند و هم‌چنین پیمان بابایی و سجاد شهباززاده نیز می‌توانند در پست وینگر به کار گرفته شوند.

در انتظار خریدهای دقیقه نودی
استقلال و پرسپولیس نقاط ضعف و قوت متضاد با یکدیگر برای فصل جدید لیگ برتر دارند و آبی‌ها امیدوارند در فرصت کمتر از یک ماه باقیمانده تا پایان پنجره تابستانی با جذب وینگر تیم خود را تقویت کنند و در مقابل سرخ‌پوشان در تلاشند تا با جذب مهاجم خارجی خلأ مهاجم تمام‌کننده را در تیم خود پوشش بدهند و دغدغه کادرفنی خود را برطرف کنند.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها