به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۵۷۲۷۹

دیپلمات اتریشی کمیسر عالی حقوق بشر شد

گروه بین‌الملل: فولکر تورک، دیپلمات اتریشی و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور با اجماع مجمع عمومی این سازمان به‌عنوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد.
دیپلمات اتریشی کمیسر عالی حقوق بشر شد
این دیپلمات ۵۷ ساله جانشین میشل باشله شیلیایی می‌شود که دوره چهارساله‌اش یک ماه دیگر به پایان می‌رسد. فولکر تورک سابقه سه دهه کار در سازمان ملل را دارد، به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان، نزدیک است و در حال حاضر معاون دبیرکل این سازمان در امور سیاسی است. تورک امروز جمعه ۱۸ شهریور در توئیتر نوشت که احساس مسئولیت عمیقی می‌کند و تمام توان خود را برای پیشبرد وعده‌های اعلامیه جهانی حقوق بشر برای همه و در همه جا به کار خواهد گرفت.
میشل باشله بعد از یک جدال سخت پس از انتشار گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در منطقه سین کیانگ چین، دوره ریاست خود بر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را پایان داد. این گزارش مجموعه‌ای از موارد نقض حقوق بشر از جمله شکنجه، کار اجباری و بازداشت خودسرانه جامعه ایغور سین‌کیانگ و سایر مسلمانان چین را توضیح می‌دهد. پکن تلاش کرد جلوی انتشار این گزارش را بگیرد و اتهاماتی را که سال‌هاست از سوی گروه‌های حقوق بشری مطرح می‌شود، رد می‌کند. تیرماه امسال نازیلا قانع، استاد دانشگاه و فعال حقوق بشر ایرانی‌تبار، نیز به‌عنوان گزارشگر ویژه «آزادی ادیان و عقیده» در کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها