به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۳۶۰۰۲۹

نشانه مثبتی از مذاکرات برجام ديده نمی‌شود

نشانه مثبتی از مذاکرات  برجام ديده نمی‌شود
گروه سیاسی:  وزیر خارجه عربستان سعودی، گفت به موفقیت مذاکرات احیای برجام امید چندانی نیست.
شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود افزود: «ما امیدواریم که هنوز امکان بالقوه برای پیشرفت مذاکرات وجود داشته باشد، ولی متاسفانه در حال حاضر نشانه‌ها مثبت نیستند.»
وی این سخنان را در یک نشست خبری پس از پایان مذاکرات وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه نمایندگان اردن، مصر و عراق که به ميزبانی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، ایراد کرد.
فیصل بن فرحان این جلسه و گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا را بسیار مثبت و در ادامه گفت‌وگوهای رییس جمهوری آمریکا با مقامات سعودی در دیدار جو بایدن از شهر جده در ماه ژوئیه توصیف کرد.
یک دیپلمات حاضر در این جلسه که نخواست نامش در گزارش قید شود گفت، محورهای اصلی مذاکرات جنگ اوکراین، امنیت مواد غذایی، وضعیت مناطق فلسطینی، سوریه و ایران بود.
این دیپلمات نیز در تایید ارزیابی وزیر خارجه عرسبتان سعودی گفت روند مذاکرات احیای برجام کاملا متوقف شده است.وزیر خارجه عربستان سعودی افزود که در این جلسه «همکاری‌های امنیتی در سطح منطقه و تقویت همکاری این کشورها با ایالات متحده» مورد بحث قرار گرفت. او افزود که مسئله چین در این مذاکرات مطرح نشده است.
شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود گفت: «ریاض تمامی کشورهای منطقه را تشویق می‌کند که مذاکرات هسته‌ای با ایران را بسیار جدی بگیرند و ضمن تضمین حداقل‌های لازم در خصوص منع توسعه جنگ افزارهای هسته‌ای به یافتن راه‌هایی برای خروج از بن‌بست کمک کنند.»
وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سئوالی در مورد ملاقات با مقامات ایرانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که هیچ ملاقاتی صورت نگرفته است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نيز گفت: «محورهای اصلی مذاکرات در این نشست چالش‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله کمک به برقراری صلح پایدار در یمن، مقابله با تهدیدهای ایران، مهار ناامنی در توزیع مواد غذایی و موضوعات مهم دیگر است.»
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها