به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۶۲۸۳۸

توقف اخراج پناهجویان ایرانی از آلمان

توقف اخراج پناهجویان ایرانی از آلمان
گروه بین الملل: پر جمعیت‌ترین ایالت آلمان هم به فراخوان وزیر کشور دولت فدرال پاسخ مثبت داد و اخراج پناهجویان ایرانی را متوقف کرد. پیشتر اخراج ایرانیان از ایالت نیدرزاکسن کاملا و از ایالت بایرن جز در موارد استثنایی متوقف شده است.
ژوزفینه پاول، وزیر امور ادغام و پناهجویان ایالت نوردراین وستفالن از توقف فوری بازگرداندن پناهجویان ایرانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده خبر داد.
سیاستمدار حزب سبزها تاکید کرد با توجه به این وضعیت در حال حاضر بازپس فرستادن متقاضیان پناهندگی به ایران غیرمسئولانه است.ایالت نوردراین وستفالن با حدود ۳۰ شهر بزرگ نزدیک به ۱۸ میلیون جمعیت دارد و پر جمعیت‌ترین ایالت آلمان به شمار می‌رود.
پاول تصریح کرد اخراج پناهجویان ایرانی از این ایالت تا اطلاع بعدی متوقف می‌شود و او برای تصمیم‌گیری سراسری درباره این مسئله تلاش می‌کند.
ایالت نیدرزاکسن، نخستین ایالات آلمان بود که از روز پنج‌شنبه اخراج پناهجویان ایرانی که تقاضای پناهندگی آنها رد شده در آن متوقف شد.
بوریس پیستوریوس، وزیر امور داخلی نیدرزاکسن اعلام کرده که قصد دارد در کنفرانس مشترک با همتایان خود از دیگر ایالت‌ها پیشنهاد توقف سراسری اخراج پناهجویان ایرانی را مطرح کند.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها