به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۳۶۲۸۸۰

تبلیغات ویدیویی چیست و چگونه ارائه می‌شود؟

گروه کسب و کار: از آن جایی که فناوری در حال تکامل است و راه‌‌های جدید زیادی برای مصرف محتوا به مردم ارائه می‌شود،به نظر می‌رسد که ویدیو به طور مداوم در صدر جدول قرار دارد.این به سختی تعجب آور است.سبک زندگی پرمشغله و متحرک برای قالب‌هایی مفید است که به افراد اجازه می‌دهد اطلاعات را در حین حرکت به روش‌‌های فشرده‌ تر و در دسترس تری نسبت به متن‌های ساده هضم کنند.ساخت تیزر تبلیغاتی به این صورت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
تبلیغات ویدیویی چیست و چگونه ارائه می‌شود؟
جذابیت ویدیو غیرقابل انکار است، بنابراین ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی در راه تبدیل شدن به نیروی محرکه غالب تبلیغات
آنلاین در سال‌های آینده هستند.
 
تبلیغات ویدیویی چیست؟
 تبلیغات ویدیویی فرآیند نمایش تبلیغات در داخل محتوای ویدیویی آنلاین است، معمولاً قبل، در حین یا بعد از پخش ویدیو، که به عنوان قبل از پخش، میان فیلم و پس از پخش شناخته می‌شود، یا به عنوان تبلیغات مستقل.اکثر ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی با استفاده از روش‌‌های مختلف هدف‌گیری خرید، فروش و نمایش داده می‌شوند و ممکن است شامل عناصر تعاملی نیز باشند.
 
فرمت‌های مختلف تبلیغات ویدیویی چیست؟
 آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو سه قالب اصلی ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی را پیش بینی می‌کند:
 تبلیغات ویدئویی خطی قبل، در حین یا بعد از محتوای ویدئویی نمایش داده می‌شوند، مانند تبلیغات در تلویزیون.
تبلیغات ویدیویی غیرخطی همزمان با محتوای ویدیویی اجرا می‌شوند تا کاربران هنگام مشاهده محتوا، آگهی را ببینند.
تبلیغات همراه شامل متن، تصاویر یا رسانه‌‌های غنی است که تجربه ویدیو را قطع نمی‌کند.
 
تبلیغات ویدیویی کجا نمایش داده می‌شود؟
 تبلیغات ویدیویی را می‌توان پس از ساخت تیزر تبلیغاتی در تعدادی از کانال‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی نمایش داد، از جمله:
در مرورگرهای وب در لپ تاپ و دستگاه‌های تلفن همراه
در برنامه‌های تلفن همراه (تبلیغات ویدیویی درون برنامه ای)
در دستگاه‌های رو به بالا (OTT).
 


چه پلتفرم‌های  AdTech در ارائه تبلیغات ویدیویی دخیل هستند؟
 برای ساخت تیزر تبلیغاتی و هر تبلیغ ویدیویی معین، می‌تواند حدود نیمی از پلتفرم‌‌های AdTech در تحویل از یک تبلیغ‌ کننده به یک ناشر وجود داشته باشد.در زیر پلتفرم‌های اصلی مورد استفاده برای ارائه تبلیغات ویدیویی آورده شده است.
 پلتفرم‌های سمت تقاضای ویدیو (DSP): نرم‌ افزاری است که توسط خریداران رسانه‌ ای برند‌ها، تبلیغ‌ کنندگان و آژانس‌‌ها برای خرید موجودی ویدیو از ناشران از طریق مزایده‌‌های پیشنهادی بی‌درنگ (RTB) استفاده می‌شود.
این DSP‌های ویدیویی به روشی بسیار شبیه به آن‌هایی که برای ارائه تبلیغات نمایشی استفاده می‌شوند، کار می‌کنند.
کارکرد‌های اصلی یک DSP ویدیویی معمولاً شامل الگوریتم‌‌های بهینه‌ سازی مناقصه و کمپین، هدف‌ گیری رفتاری بر اساس داده‌های شخص ثالث و شخص اول، اندازه‌ گیری و اسناد، و گزارش‌ دهی و تحلیل کمپین است.
 
پلتفرم‌‌های سمت عرضه ویدیو (SSP): نرم‌ افزاری است که توسط ناشران برای جمع‌ آوری، مدیریت و فروش موجودی ویدیو به خریداران رسانه از طریق حراج‌‌های RTB استفاده می‌شود.
بسیاری از SSP‌های ویدئویی شامل تجزیه و تحلیل و گزارش، مدیریت بازده و بهینه سازی، و مدیریت موجودی هستند.
 سرورهای تبلیغات ویدیویی: یک پلتفرم AdTech که ذخیره سازی متمرکز، ردیابی و تحویل تبلیغات ویدیویی را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌دهد.سرورهای تبلیغاتی همچنین به ناشران کمک می‌کنند تا برچسب‌‌های کمپین تبلیغ‌ کنندگان را مدیریت کنند و در مورد این که کدام تبلیغات ویدیویی نمایش داده شوند، تصمیم بگیرند.
 شبکه‌‌های تبلیغات ویدیویی: نرم‌ افزاری که فضای تبلیغاتی ناشران مختلف را جمع‌ آوری کرده و به تبلیغ‌ کنندگان می‌فروشد.اکثر شبکه‌‌های تبلیغاتی مالک رسانه نیستند، آنها فقط فرآیند خرید و فروش بین ناشران و تبلیغ‌ کنندگان را تسهیل می‌کنند.استثناها در اینجا
مانند، فیس بوک که همچنین مالک اینستاگرام است و گوگل، که مالک یوتیوب، بلاگر و غیره هستند.
 
فرآیند ارائه تبلیغات ویدیویی
 در هسته و از منظر فناوری‌های تبلیغاتی درگیر در این فرآیند، ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی تفاوت چندانی با تبلیغات نمایشی ندارد، به جز آن چه که روی صفحه نمایش داده می‌شود.ارائه آگهی ویدیویی بسته به تعداد پلتفرم‌‌های AdTech می‌تواند فرآیند پیچیده‌ ای باشد، زیرا هر کدام باید درخواست‌‌های آگهی و پیشنهاد قیمت را ارسال و دریافت کنند.
 
پخش کننده
 عنصر اصلی ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی پخش کننده است که به عنوان رابط بین ویدئو و کاربر عمل می‌کند.
برای ساخت تیزر تبلیغاتی و نمایش تبلیغات ویدیویی مانند موشن گرافیک، پخش کننده باید بتواند با سرورهای تبلیغاتی و همچنین با صفحه یا دستگاه ارتباط برقرار کند.
اما اکثر دستگاه‌‌هایی مانند OTT یا تلویزیون‌‌های پیشرفته لزوماً به یک زبان صحبت نمی‌ کنند.
به همین دلیل است که برای استاندارد کردن نحوه نمایش تبلیغات از سرورهای تبلیغات ویدیویی، و سپس پخش در پخش‌ کننده‌های ویدئو در تعدادی از وب سایت‌ها، ناشران و در دستگاه‌های متعدد مانند دسک‌ تاپ‌ها، تلفن همراه، تلویزیون متصل، تبلت و غیره به یک طرح کلی نیاز است.
 
الگوی ارائه تبلیغات ویدیویی VAST
 VAST یک الگوی رایج ارائه آگهی ویدیویی است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو آن را پیشنهاد می‌کند.
نسخه جدید بسیاری از راه‌ حل‌های مهم و معوقه را برای مشکلات و فرآیند‌های آزاردهنده تبلیغات ویدیویی، مانند اندازه‌ گیری، تأیید و تعامل ارائه می‌کند.متأسفانه برای کل صنعت، بسیاری از پخش‌ کننده‌های ویدئویی عقب مانده‌ اند.
 


چرا پذیرش VAST 4.2 برای صنعت تبلیغات مهم است؟
 درست مانند به روزرسانی‌‌های نرم‌ افزاری که تلفن شما را از هک شدن در امان نگه می‌دارد، در ساخت تیزر تبلیغاتی، به‌ روز رسانی‌های VAST در سراسر صنعت برای ساده‌ سازی فرآیند‌های تحویل آگهی و کاهش تقلب در تبلیغات، آفت همیشگی تبلیغات آنلاین، بسیار مورد نیاز است.
 
مزایای کلیدی پذیرش VAST در سطح صنعت عبارتند از:
 اجرای سریع‌ تر به دلیل درخواست‌‌های تبلیغاتی استاندارد شده مبتنی بر کلان، که همه پخش‌ کننده‌های ویدیو را قادر می‌سازد تا تبلیغات ویدیویی را با کارایی بیشتری نشان دهند.
پشتیبانی بهبود یافته برای سیستم عامل‌های تلفن همراه و OTT
استاندارد‌های ترکیبی صوتی و تصویری، با گنجاندن الگوی ارائه تبلیغات صوتی دیجیتال (DAAST)
معرفی VAST 4.2 همچنین به معنای نابودی نهایی VPAID است، قالبی که در ابتدا با استقبال خوبی مواجه نشد و ممکن است دلیل پذیرش کند یک طرحواره رایج باشد.
VPAID شفافیت محدودی را ارائه کرد و مسائل مختلفی را در صنعت مرتبط با اعتماد، آسیب‌پذیری‌ها، تجربیات منفی کاربر و نرخ پر کردن ضعیف ایجاد کرد.
 
VAST 4.2 چه کاری انجام می‌دهد؟
 پروتکل‌‌های تبلیغات ویدیویی مختلف که با نام‌‌های VAST، VPAID، VMAP و MRAID شناخته می‌شوند، زمانی یک آتش‌ سوزی واقعی در زباله‌ دان‌ها بودند و تکه‌ تکه شدن آن به فروشندگان کمکی نکرد تا استاندارد را رعایت کنند.
 پس از به ‌روزرسانی‌‌ها و ترفندهای متعدد ارائه‌ شده توسط IAB، VAST سرانجام به بلوغ رسید و اکنون OMID و SIMID را نیز در خود جای داده است.این بدان معنی است که هم تحویل تبلیغات و هم تعامل ویدیویی ضروری را پوشش می‌دهد.
 همانطور که میدانید، در هر زمانی از گذشته تا به امروز ساخت تیزر تبلیغاتی بخشی از یک کسب و کار است که تاثیر چشمگیری هم در پیشرفت آن دارد، این روزها که اکثر افراد بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند، ساخت تیزر تبلیغاتی به صورت
ویدیویی می‌تواند تاثیر آن را تا چند برابر بیشتر کند.آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو همراه با تیم خود که تشکیل شده از متخصصین حرفه ای، آماده است تا شما را در این مسیر همراهی و کمک کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها