به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۶۵۷۱۶

استعفا به دنبال ارتباط با کلیسای جنجالی

استعفا به دنبال ارتباط با کلیسای جنجالی
گروه بین الملل: وزیر احیای اقتصادی ژاپن به دنبال افزایش انتقادات از ناکامی‌اش در ارائه توضیح کامل درباره روابطش با یک گروه کلیسایی که به گفته منتقدان شبیه یک فرقه عمل می‌کند، استعفا داد؛ اقدامی که ضربه‌ای به نخست وزیر ژاپن محسوب می‌شود.
 دایشیرو یاماگیوا، وزیر احیای اقتصادی ژاپن نخستین فردی است که از دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از زمان روی کار آمدنش در سال گذشته استعفا می‌دهد. استعفای وی بالاترین تلفات سیاسی از زمان رسوایی به وجود آمده در پی ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن در ژوئیه سال جاری میلادی محسوب می‌شود.
استعفای وی احتمالا ضربه بیشتری به کیشیدا وارد می‌کند که میزان حمایت‌ها از وی در بحبوحه افشای ارتباطات میان نیمی از قانونگذاران حزب حاکم لیبرال دموکرات و کلیسای اتحاد به حد بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است.یاماگیوا پس از استعفا گفت که از اقداماتش متاسف است اما رسما عذرخواهی نکرد. وی گفت، به عنوان قانونگذار باقی خواهد ماند چرا که هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است.یاماگیوا افزود: اشاره شده که توضیح من با تاخیر انجام شده است. در نتیجه باعث ناراحتی دولت شدم. متاسفم که در بسیاری از گردهمایی‌های کلیسا شرکت کردم و در نتیجه این حضورها به این سازمان اعتبار بخشیدم و به نوعی آن را به رسمیت شناختم.
کنتا ایزومی، رهبر حزب اپوزیسیون دموکراتیک قانون اساسی با اشاره به نشست سیاستگذاری که لغو آن پیش از اعلام استعفای یاماگیوا صورت گرفت، گفت: آنها حتی خیلی ناگهانی نشست شورای سیاستگذاری مالی و اقتصادی را لغو کردند. این کاملا یک هرج و مرج است.
کلیسای اتحاد که در دهه ۱۹۵۰ میلادی در کره جنوبی تاسیس شد و به خاطر برگزاری مراسم‌های بزرگ عروسی معروف است، به دنبال ترور شینزو آبه در تاریخ هشت ژوئیه تحت توجه قرار گرفت. فرد مسلحی که آبه را هدف قرار داده بود، به کار این کلیسا اعتراض داشت و مدعی بود که همین کلیسا عامل ورشکستگی مادرش شده بود و می‌گفت که آبه کلیسای اتحاد را تبلیغ می‌کرد.
از زمان کشته شدن آبه، اسناد و مدارکی در رابطه با روابط عمیق و دیرینه میان این کلیسا و اعضای حزب لیبرال دموکرات منتشر شده است. حزب حاکم لیبرال دموکرات اذعان کرده که بسیاری از قانونگذاران با این کلیسا ارتباط دارند اما گفته است که هیچ رابطه سازمانی با این حزب وجود نداشته است. کیشیدا هفته گذشته دستور انجام تحقیقات درباره این کلیسا را صادر کرد.
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها