به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۶۵۷۷۴

درخواست هواداران دورتموند: بایکوت جام جهانی!

درخواست هواداران دورتموند: بایکوت جام جهانی!
گروه ورزشی: دورتموند شب گذشته در پنجمین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی‌اش میزبان منچسترسیتی بود و این بازی با تساوی 0-0 به پایان رسید. 
بسیاری از فوتبال‌دوستان آلمانی در طول چند ماه گذشته اعتراضاتی را علیه برگزاری جام جهانی 2022 در قطر برگزار کرده و نارضایتی‌شان را از این موضوع اعلام کردند. دلیل اصلی مخالفت آنها با برگزاری جام جهانی در این کشور، رفتارهای ضد حقوق بشری مقامات قطری خصوصا در زمینه برخورد با کارگران مهاجر در جریان ساخت ورزشگاه‌ها است.
در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز این رقابت‌ها باقی مانده است، بار دیگر اعتراض‌هایی از سوی هواداران فوتبال آلمان نسبت به این موضوع شکل گرفته است. 

هواداران دورتموند شب گذشته بنر بزرگی را در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک در جریان بازی برابر منچسترسیتی به همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود:« قطر 2022 را بایکوت کنید». 
بسیاری از هواداران باشگاه‌های مختلف آلمانی پیش از این اعتراض‌های مشابهی را نسبت به برگزاری این جام جهانی در کشور قطر ابراز کرده بودند و به نظر می‌رسد که حتی در آستانه برگزاری این تورنمنت نیز همچنان قصد ندارند دست از اعتراض بکشند. 
تیم ملی دانمارک نیز پیش از این اعلام کرده بود که در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد اما رنگ پیراهن این تیم به نشانه اعتراض به سیاست‌های قطر به رنگ مشکی خواهد بود که به نوعی رنگ عزاداری است. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها