به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۶۸۹۰۰

رفع مشکل میکروفن گوشی اندروید

گروه فناوری:با پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی اتفاق افتاده است امروز استفاده از گوشی های هوشمند رواج زیادی پیدا کرده است و به طور متوسط نزدیک به ۸۰ درصد مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.
رفع مشکل میکروفن گوشی اندروید
گوشی های هوشمند از مدل های مختلفی برخوردار هستند که افراد با سلیقه های متفاوت نسبت به خریداری آن اقدام می کنند و از آنها استفاده می نماید. گوشی های اندروید یکی از مدل های معروف گوشی است که اکثر افراد که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند این مدل گوشی را خریداری می کنند.

ویژگی های مربوط به گوشی های اندروید

روش تشخیص گوشی نو و کارکرده (5 راهکار ساده اندروید و آیفون) - مبیت

همانگونه که اشاره کردیم یکی از محبوب ترین مدل های گوشی که افراد از آن استفاده می‌کنند گوشی های اندروید است. از مهمترین ویژگی هایی که برای گوشی های اندروید در نظر می توان گرفت این است که از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و این مسئله سبب می‌شود که قیمت های متفاوتی داشته باشند و افراد با هزینه های متفاوت بتوانند برای خرید این گوشی های هوشمند اقدام نمایند.
گوشی های هوشمند اندروید از قابلیت های متفاوتی برخوردار هستند که افراد با استفاده از آنها می‌ توانند کارهای خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند‌. با این حال گاهی اوقات ممکن است که برخی از برند های تولید کننده گوشی های اندروید برای اینکه بتوانند گوشی های تولیدی خود را با قیمت کمتری به مشتریان ارائه دهند از کیفیت ساخت خود کم کنند‌. به شکلی که ممکن است که قدرت دوربین ها بلندگو میکروفون و یا بازی ها را کاهش دهند و در نتیجه آن قیمت محصول نیز قیمت محصول نیز کاهش پیدا کند. با توجه به این نکته گاهی اوقات این مسئله پیش می آید که گوشی های اندروید نیاز به تعمیر پیدا می کنند و افراد پس از مدتی استفاده باید برای تعمیر قطعات مختلف گوشی اقدام نمایند.

ایجاد آسیب در میکروفن گوشی

بهترین میکروفون برای گوشی های اندروید و آیفون

همانگونه که اشاره کردیم گاهی اوقات ممکن است که میکروفونی که در ساخت گوشی بکار گرفته شده است از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و پس از مدتی استفاده از گوشی در اثر برخی عوامل همچون کیفیت پایین، ورود ذرات گرد و غبار به میکروفن و یا افتادن گوشی داخل آب نیاز به تعمیر پیدا کند. این آسیب ها ممکن است که به شکلی باشد که هنگام برقراری تماس از طریق گوشی های اندروید صدا به مخاطب منتقل نشود و یا در ارسال صدا اختلال ایجاد شود.

چه عواملی ممکن است که باعث خوب کار نکردن میکروفن شود؟
همانگونه که اشاره کردیم عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث خراب شدن میکروفون و یا عدم ارسال صدا از طریق میکروفون شود.
از جمله مهمترین عواملی که باعث قطع شدن صدا در میکروفون ها می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
•    ایجاد نویز توسط شبکه مخابرات
•    جمع شدن گرد و غبار در میکروفن
•    مسدود شدن میکروفن در اثر عوامل خارجی
•    اپلیکیشن های دیگر که به عنوان اپلیکیشن ثالث شناخته می شوند.
•    کیفیت پایین میکروفن

نحوه رفع مشکل میکروفن
زمانی که برای میکروفون گوشی های اندروید مشکلی به وجود می آید افراد باید در ابتدا منبع مشکل را پیدا کنند به شکلی که همانگونه که اشاره کردیم قضیه میکروفون ممکن است که عوامل مختلفی داشته باشد که در ابتدا باید این عوامل را شناسایی کنید و جهت رفع آن اقدام کنید.
این مسئله به گونه‌ای است که اگر خرابی میکروفن به دلیل جمع شدن گرد و غبار باشد و یا در اثر ایجاد نویز و انسداد میکروفن باشد می توان به راحتی آن را رفع نمود.
•    از جمله کار هایی که می توان انجام داد می توان به ریستارت کردن و خاموش نمودن گوشی اشاره کرد. به گونه ای که اولین اقدامی که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید این است که گوشی خود را برای مدتی خاموش کنید و سپس روشن کنید و پس از آن دوباره میکروفن را چک کنید.
•    اگر دلیل خراب بودن و قطعی میکروفن جمع شدن گرد و خاک باشد می توانید با یک سوزن باریک سوراخ میکروفن را تمیز کنید و پس از آن دوباره میکروفن را امتحان کنید.
•    در صورتی که قطعی میکروفن در اثر اپلیکیشن های ثالث باشد. در چنین حالتی با حذف برنامه می توان به رفع مشکل میکروفون کمک کرد.
•    با این حال گاهی اوقات ممکن است که خرابی میکروفون در اثر کیفیت پایین قطعه مربوط به آن باشد، که در چنین حالتی افراد برای رفع مشکلات مربوط به میکروفن باید قطعه مورد نظر را تعویض نمایند. برای حل این مشکلات بهتر است که افراد متخصصین در این زمینه مراجعه نمایند تا با کمترین میزان خرابی میکروفون را تعمیر نماید.

برند های مختلف گوشی و قطعات مربوط به آن
همانگونه که اشاره کردیم برند های مختلفی از گوشی های اندروید در بازار وجود دارد که افراد می توانند با توجه به سلیقه و هزینه ای که دارند نسبت به خرید آنها اقدام نمایند. از جمله این برند ها می توان به برند سامسونگ، الجی، شیائومی و ... اشاره کرد.
جهت مراقبت از این گوشی ها می توان از قطعات جانبی مختلفی همچون گلس ها و یا قاب های گوشی استفاده کرد. برای خرید قاب گوشی و یا دیگر لوازم جانبی مربوط به گوشی های اندروید می توانید به مراکزی که این قضات جانبی را به فروش می رسانند مراجعه نمایید.
با مراجعه به سایت سامیت کیس می توانید در مورد نحوه رفع مشکل میکروفون گوشی های اندروید اطلاعات کافی را به دست آورید و همچنین برای خرید قاب گوشی سامسونگ و یا شیائومی ، الجی و ... اقدام نمایید.

خرید اینترنتی قاب گوشی شیائومی و یا دیگر گوشی های اندروید
با توجه به پیشرفت که در علم و تکنولوژی اتفاق افتاده است امروزه استفاده از سایت های اینترنتی و آنلاین شاپ ها گسترش زیادی پیدا کرده است و افراد می توانند بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند. قطعات جانبی گوشی، از جمله قاب های گوشی نیز از این قضیه مستثنی نیستند و افراد می توانند به راحتی این قطعات را در سایت های اینترنتی که برای فروش قطعات جانبی گوشی طراحی شده اند خریداری نمایند‌.
سامیت کیس نیز از جمله سایت های معتبر در فروش قطعات جانبی موبایل از جمله قاب های گوشی است که تنوع زیادی در محصولات خود دارد و افرادی که گوشی های اندروید با برند های متفاوت دارند می‌توانند به راحتی به این سایت مراجعه نمایند و قاب گوشی مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت ها خریداری کنند. شما میتوانید قاب گوشی شیائومی را با کیفیت اصلی و اورجینال در سامیت کیس خرید نمایید.

سخن پایانی
با توجه به مطالبی که اشاره کردیم برند های مختلفی از گوشی های هوشمند در بازار وجود دارد که افراد می‌ توانند نسبت به خریداری آن ها اقدام کنند. گوشی های اندروید از جمله محبوب ترین مدل های گوشی هستند که اکثر افراد تمایل دارند آن ها را خریداری نماید. از جمله ویژگی های گوشی های اندروید این است که از تنوع زیادی برخوردار هستند و با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. با این حال گاهی اوقات ممکن است که برخی از گوشی های اندروید از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نباشند و قطعات آن پس از مدتی نیاز به تعمیر پیدا کند. میکروفون گوشی اندروید نیز ممکن است که در اثر برخی عوامل گاهی دچار نقص و یا خرابی هایی شود که نیاز به رفع آن باشد.
در واقع افراد باید در ابتدا علت نقص میکروفون گوشی اندروید را پیدا کنند و پس از آن برای رفع نقص میکروفون اقدام کنند. در صورتی که قطع ارتباط و ارسال پیام توسط میکروفون در اثر آسیب دیدن قطعات مربوط به آن باشد، افراد باید به مراکز معتبر که تعمیرات مربوطه را انجام می دهند مراجعه کنند و تعویض قطعه را انجام دهند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها