به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۶۹۰۶۷

برنامه تحریم روسیه در نشست گروه ۲۰

برنامه  تحریم روسیه در نشست گروه ۲۰
گروه بین الملل: روزنامه تلگراف گزارش داد که انگلیس و اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای انجام "هر کار ممکن" برای تحریم روسیه در اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی هستند و سایر کشورها را تشویق می‌کنند تا در سخنرانی های هیئت روسی دست از کار بکشند.
سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا به رسانه‌ها گفت: "ما سعی می‌کنیم با شرکای خود کار کنیم تا با قاطعیت نشان دهیم که جامعه بین‌المللی در مورد همه این جنایات و اقدامات غیرقانونی روسیه چه فکر می‌کند. همچنین آنها را از ملاقات با لاوروف، وزیر خارجه روسیه یا ملاقات با هر کسی که رهبری هیئت روسی را بر عهده دارد، منع کرده، یا وقتی نماینده روسیه برای سخنرانی حاضر می‌شود، خارج شوند.
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس افزود: انگلیس تمایلی به هماهنگی با اتحادیه اروپا در زمینه سیاست خارجی به طور کلی ندارد، اما در مورد این موضوع، ما همین هدف را داریم و متقابلا تلاش‌های خود را تقویت می‌کنیم.یک منبع از کاخ الیزه گفت که این اجلاس "به صورت معمول" نخواهد بود. این منبع گفت: "فرصتی برای ارسال پیام صلح وجود دارد" و افزود: "ائتلافی وجود خواهد داشت و روسیه منزوی شده است."یکی دیگر از منابع اتحادیه اروپا گفت که "مقابله مستقیم با روسیه خوب است" و "لاوروف مانند گذشته خواهد شنید که روسیه چقدر منزوی است."
در این گزارش آمده است که کشورهای اروپایی قرار است برای همتایان روسی "روشن" کنند که هر گونه مذاکرات صلح احتمالی باید بر اساس شرایط قابل قبول اوکراین برگزار شود. این منبع اتحادیه اروپا به رسانه‌ها گفت، با این حال، اروپایی‌ها از این بیم دارند که پکن و مسکو با یکدیگر همکاری کنند تا هر گونه بیانیه‌ای را که خواستار کاهش تنش در اوکراین است، کم اهمیت کنند، زیرا آنها "نزدیکی هماهنگ" و "دوستی بدون محدودیت" دارند.
همچنین گفته شده رهبران جهان از "عکس دسته‌جمعی جی20 " به دلیل حضور روسیه چشم پوشی خواهند کرد. علیرغم اینکه ولادیمیر پوتین در اجلاس نخواهد بود، شرکت کنندگان نمی‌خواهند در کنار معاون سرگئی لاوروف قرار بگیرند.برای رهبران جهان سنتی است که در شروع اجلاس ها برای گرفتن عکس افتتاحیه کنار هم می ایستند، که معمولاً منبع اخبار جالبی است زیرا رهبران شانه به شانه هم می ایستند و با یکدیگر خوش و بش می‌کنند.
بر اساس این گزارش، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از طریق لینک ویدیویی به اجلاس خواهد پیوست و درباره تأثیر بحران اوکراین بر امنیت غذایی جهانی سخنرانی خواهد کرد.
اندونزی که در حال حاضر ریاست گروه ۲۰ را برعهده دارد، میزبان نشست سران این گروه در بالی در ۱۵ تا ۱۶ نوامبر خواهد بود. کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست شرکت نخواهد کرد و هیئت روسی به ریاست لاوروف خواهد بود.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها