به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۳۷۲۷۸۵

بی‌حجاب‌ها از خدمات اجتماعی محروم شوند

بی‌حجاب‌ها از خدمات اجتماعی محروم شوند
گروه سیاسی: یك  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  گفت: حفظ حجاب در یک چهارچوب مشخص، یک قانون در جمهوری اسلامی است و ما نمی‌توانیم توقف اجرای قانون را داشته باشیم. پس اصل اینکه رعایت حجاب قانون است و باید رعایت شود، شکی در آن نیست و هرچقدر هم فضای کشور ملتهب باشد، نمی‌توان نسبت به این موضوع، بی‌تفاوت بود.
 علی‌اصغر عنابستانی  به سایت رویداد۲۴ گفت: اکنون باید بحث بر سر این باشد که مدل اجرای این قانون و اقناع جامعه به چه صورت باشد. بنده، مدل و ساختار گشت ارشاد را موفق ندیدم و این حرف را به واسطه اتفاقاتی که در کشور افتاد، نمی‌زنم، بلکه پیش از این حوادث به آن رسیده بودم، چون آن مدل، نقطه آخر اجرای قانون است. دستگاه‌های فرهنگی در حوزه تبیین حجاب، کوتاهی و کم‌کاری کردند. به باور من، این دستگاه‌ها بودجه‌های بالایی در طول سال‌های گذشته برخلاف صحبت‌هایی که می‌شود، دریافت نکردند، اما کارشان هم خروجی نداشته است و از این بابت، گله‌مند هستیم.
نماینده سبزوار می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، چون در حوزه فرهنگی و تبلیغی مطالعه خوبی صورت نمی‌گیرد، شاهد کار قوی‌ای هم نیستیم. در حوزه عمرانی، حتی برای اجرای یک پروژه کوچک دو، سه میلیاردی هم، شاید تا ۱۰۰ میلیون تومان هم پول مطالعه و بررسی می‌دهند تا کار شروع شود. در حوزه فرهنگی، خیلی خبری از کار مطالعاتی نیست و همه فکر می‌کنند صاحب‌نظر هستند و بدون فکر، پول که به دست‌شان می‌رسد را با چیزی که به ذهن‌شان رسیده بوده، خرج می‌کنند و کسی هم این هزینه‌کرد را بازخواست نمی‌کند، چون خروجی کار هم، قابل اندازه‌گیری دقیق نیست و این اشکال ساختار ما است. در موضوع حجاب، ما یک مقطع زیادی، حوزه فرهنگی‌مان معطل ماند و به نوعی تعطیل بود و کسی کاری نداشت. یعنی با این بهانه که ما مسائل مهم‌تر از حجاب داریم، کار رها بود. مثلاً عده‌ای می‌گفتند چرا به فساد مدیران گیر نمی‌دهید یا چرا به مشکل نظام بوروکراسی کشور رسیدگی نمی‌کنید و غیره، رسیدگی به موضوع حجاب در دستگاه‌های فرهنگی را به حاشیه راندند.دشمن نظام جمهوری اسلامی هم فهمیده از کجا باید ورود پیدا کند، چون مسئله حجاب تنها معطوف به این نیست که یک روسری بر سر خانم‌ها باشد یا نه. قطعاً موضوع بی‌حجابی و کشف حجاب، مراحل بعدی هم دارد؛ یعنی می‌تواند به سمت برهنگی بیشتر از چیزی که می‌بینیم برود.
این چهره اصولگرا می‌گوید: اگر حساسیتی روی مسئله حجاب به خرج داده نشود، شاهد برهنگی بیشتر و متاسفانه فساد ناشی از آن خواهیم شد. از این‌رو باید به موضوع حجاب و اجرای قوانین آن، بها داد.در دستگاه‌های فرهنگی که باید کار تبیین حجاب صورت بگیرد، لزوماً نباید مستقیماً راجع به حجاب صحبت و کار کنند. ما در تعمیق اعتقادات مردم باید کار کنیم و حجاب هم، جزئی از آن است. همچنین در گسترش فرهنگ دینی باید سعی و تلاش شود. بسیاری از مولفه‌ها و پارامتر‌های فرهنگ دینی ما باید تقویت شود تا حجاب هم که زیرمجموعه آن قرار دارد، نظم و نسق پیدا کند. از طرفی هم، نباید خیلی نگران بود، چون مقدار بی‌حجابی که در جامعه است، همیشه بوده و شاید کمی بالاتر و پایین‌تر نسبت به دوران‌هایی باشد. از نظر کمیت این موضوع مثل گذشته است. از اوایل انقلاب، ما تظاهرات مقابله با حجاب داشته‌ایم. من یادم هست سال ۶۵ در اوج جنگ، در مشهد مقدس، تظاهرات بر علیه حجاب شد. برخی که تا چند ماه پیش، شال نازکی روی سرشان می‌انداختند، حال با این همه هیاهو و جنجال، وقاحت می‌کنند و شال‌شان را برمی‌دارند. حال نباید ترسید و بگوییم انقلاب رفت روی هوا یا آسمان به زمین رسید. نتیجه عملکرد بد ما مسئولان به خاطر اینکه دین را درست تبلیغ و اجرا نکردیم، باعث شده افرادی جسارت کنند و بی‌دینی خود را به نمایش بگذارند. این اتفاق بدی است و باید حتماً اصلاح شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: از آنجایی که حجاب قانون است و برخی این قانون را زیر پا گذاشتند، دستگاه‌های خدماتی برای عدم‌خدمات به این افراد، نیازی به تصویب قانون و ابلاغ ندارند. از این‌رو، کسی که خدمات‌دهنده است حق ندارد به کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند، خدمات بدهد. معتقدم بی‌حجاب باید از گرفتن خدمات اجتماعی محروم شود. اگر جلوی خدمات اجتماعی به افراد بی‌حجاب گرفته شود، حتماً در رعایت حجاب توسط آن افراد، تاثیرگذار است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هنجار‌هایی را پذیرفته‌ایم. وقتی کسی خلاف این هنجار‌ها عمل کند، باید تبعات آن را بپذیرد؛ در همه دنیا هم این‌طوری است. همه این مباحث، به نظر من دوفوریتی و عاجل است. یکی از راه‌هایی که روی تقویت دینی افراد جامعه تاثیرگذار است، رفتار و اعمال منِ مسئول است که باید درست و پسندیده و براساس اصول دینی باشد تا خروجی کار من، باور‌های دینی و اعتقادی مردم را قوی‌تر از گذشته کند.
عنابستانی می‌گوید: این روز‌ها در خصوص مقابله با بی‌حجابی در حال مشاهده مسامحه هستیم. این روند، غلط است و گاهی می‌بینیم که برخی از مسئولان به واسطه یک نگرانی دیگر، چالش پیش رو را فراموش می‌کنند. اینکه گفته شود مثلاً دشمن بهانه‌ای پیدا کرده به واسطه موضوع حجاب، اغتشاش راه انداخته پس ما هم کار را رها کنیم، اشتباه محض است. در خصوص بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی هم، این اتفاق را شاهد بودیم. یعنی ما می‌خواستیم وضعیت بی‌در و پیکر فضای مجاری را سامان دهیم و قانونی‌اش کنیم، اما در آن فضای بی‌در و پیکر، یک عده از موقعیت استفاده کردند و با ایجاد التهاب، ما را به کوتاه آمدن وادار کردند و وضع بدتر شد و در موضوع حجاب هم این اتفاق در حال رخ دادن است.
برچسب ها: بی‌حجاب‌

علیپور
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۱۶:۵۰
عملکرد بد ما به خاطر اینکه دین را درست تبلیغ و اجرا نکردیم، باعث شده افرادی جسارت کنند و سیلی بزنند.لطفا در مورد سیلی زدن به سرباز هم توضیح دهید. (407710)
عادل
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۱۷:۲۴
این آدمای منفور چطور روشون
میشه که نظر بدن

این مجلس غیر مردمی به توپ باید (407719)
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۱۷:۴۷
میشه مثل سربازی اجباری دیگه وقتی این کار تست شده جواب نداده چرا میخواید رو چیز دیگه استفاده کنید (407721)
شهروند
Turkey
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۱۸:۰۲
عنابستانی تو ازجان مردم چه میخواهی !!!! (407723)
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۲۱:۰۸
این عنابستانی رو کجای دلمون بزاریم...ایشون شدن اندرزگو تو این جامعه...واقعا ک مردم چطور این جماعت رو کردن نماینده خودشون... (407747)
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۲۱:۱۷
اشتباه نوشتید. باید بگید یک عضو کمیسیون ضد اجتماعی مجلس گفت:... (407750)
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۲۳:۲۶
بعد از ماجرای سیلی زدن به سرباز راهنمایی رانندگی چطور به خودش اجازه میده از این افاضات کنه؟ عجب رویی داره (407786)
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۲۳:۳۶
دزدی و اختلاس و چپاولگری غیر قانونی نیست که بیخیالش هستین و همش دنبال حجاب و بی حجابی هستید ..... کاش فقر مردم ... بیخانمانی مردم .. بدبختی مردم هم غیر قانونی بود ...شاید یکم پیگیرش میشدید (407789)
فرح شهلا تاج بهاری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۰۰:۱۱
مگه غیر از اینه که مردم باید اکثریت قانون رو قبول داشته
باشن پسچرا با زور میخواین کارتونو پیش ببرین
پس این قانون بدرد خودتون میخوره
اصن مگه قانونو افرادی باتفکرات تو تصویب نکردن
پس اگه کسانی با تفکر دیگه ای بودن یه چیز دیگه تصویب میکردن
پس میبینی قانون فصل الخطاب نیس (407794)
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۰۵:۲۷
میزان، رای ملت است.
دست خدا با مردم است.
حکومت از عان ملت است.

...... (407813)
همدلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۱:۴۸
کلمه ای که بتواند حشمم را بدون اینکه توهین باشدبگویم پیدا نکردم (407849)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۲۳:۲۵
چه خدماتی؟مگه شما خدمت هم میکنین به مردم؟ (408397)
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۲:۱۵
سیلی زدن توی گوش یه سرباز در حال خدمت گناه نیست دوستان جز اسلام هم نیست و جز قانون ایشان هم نیست (409441)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها