به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۳۷۷۲۰۴

معرفی بهترین دکتر ارتودنسی در تهران با هزینه پایین

گروه سلامت و زیبایی:
معرفی بهترین دکتر ارتودنسی در تهران با هزینه پایین
اگر قصد انجام ارتودنسی را دارید باید از قبل لیستی از بهترین دکتر ارتودنسی در تهران را داشته باشید که بتوانید این کار را با کمترین ریسک و بهترین نتیجه انجام دهید. از دیگر مواردی که در انتخاب متخصص ارتودنسی اهمیت دارد بررسی هزینه ارتودنسی است.

آنچه در ادامه این مقاله می‌خوانیم به شرح زیر است:
•    معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران و بررسی مهمترین ویژگی‌های آن
•    بررسی انواع مختلف ارتودنسی (متحرک و ثابت)
•    هزینه و قیمت ارتودنسی و بررسی عوامل تاثیرگذار در آن
•    و ...

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران
ارتودنسی دندان یکی از کارهایی است که اگر قصد انجامش را دارید، توصیه می‌شود توسط بهترین متخصص ارتودنسی در تهران انجام دهید. چرا که ارتودنسی یکی از تخصص‌های مهم دندانپزشکی است که به رفع و برطرف کردن نامنظمی‌ها و ناهماهنگی‌های دندان و فک‌ها می‌پردازد و با اصلاح فرم و مرتب کردن دندان‌ها باعث بهبودی طرح لبخند، سلامت دهان و دندان می‌شود. 

ویژگی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران چیست؟
بهترین متخصص ارتودنسی در تهران باید شرایط و ویژگی‌هایی داشته باشد که آن‌ها را از دیگر دندانپزشکان متمایز کند. از جمله ویژگی‌های بهترین متخصص ارتودنسی در تهران عبارت است از:
•    بهترین متخصص ارتودنسی در تهران باید با بیمار صادق باشد، برای بیمار قابل اعتماد بوده و درمورد جزئیات مربوط به روند درمان ارتودنسی با بیمار صحبت کند.
•    دارای تجربه و مهارت بالا باشد، چرا که تجربه و تشخیص درست متخصص ارتودنسی می‌تواند تاثیر مستقیم روی روند درمان داشته باشد.
•    به جزئیات توجه داشته باشد، چرا که ارتودنسی کاری دقیق بوده و با بقیه فرآیندهای دندان پزشکی مثل کشیدن و پرکردن دندان متفاوت است. در نهایت  توجه به جزئیات مخصوصا هنگام نصب براکت‌ها امری مهم و ضروری است.
•    نحوه عملکرد بهترین متخصص ارتودنسی در تهران باید به گونه ای باشد که بیمار در روند درمان کمترین استرس و درد را داشته باشد و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که متخصص به صورت حرفه ای با ساختار فک آشنایی و تسلط داشته باشد.

انواع خدمات بهترین متخصص ارتودنسی در تهران
بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می‌تواند ارتودنسی را در انواع متخلفی به ویژه دو نوع ثابت و متحرک انجام دهد. تصمیم این که فرد کدام نوع از آن را انجام دهد بر اساس نوع فک، بهم ریختگی دندان‌ها و عوامل مهم دیگری است که بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می‌تواند با بررسی این عوامل بهترین تشخیص با توجه به شرایط شما بدهد.
•    ارتودنسی ثابت:
در این نوع از ارتودنسی، تجهیزات خاص که برای تراز کردن دندان‌ها استفاده می‌شود، به صورت ثابت روی دندان‌ها کار گذاشته شده و در تمام مدتی که پزشک تشخیص می‌دهد باید در دهان قرار گرفته و بجز تحت نظر و صلاحدید پزشک نباید خارج شود. این روش برای بیمارانی است که وضعیت فک و دندان پیچیده ای داشته و باید ماهی یک بار روند بهبود و وضعیت پلاک‌ها توسط متخصص ویزیت شود و در صورت نیاز به تنظیم و فیکس شدن، انجام شود.
•    ارتودنسی متحرک:
این نوع از ارتودنسی، توسط ابزاری مخصوص انجام می‌شود که لزومی ندارد برای مدت طولانی و به صورت ثابت در دهان قرار بگیرد. ارتودنسی متحرک به این صورت است که در طول شبانه روز کافی است 22 ساعت در دهان قرار بگیرد. در این روش، از فک بالا و پایین قالب گرفته شده و در نهایت یک پلاک برای برای دندان‌ها آماده شده که می‌توانید هر زمانی که احساس ناراحتی کردید از دهان خود خارج کنید.



هزینه ارتودنسی 
هزینه ارتودنسی به عوامل مختلفی بستگی داشته که با توجه به شرایط بیمار، باید توسط متخصص تشخیص داده شود. در ادامه به صورت کلی عواملی که بر هزینه ارتودنسی موثر هستند را بررسی می‌کنیم.
1.    نوع روش درمانی ارتودنسی:
ارتودنسی دارای انواع و روش‌های مختلفی است که عامل مهمی در مشخص کردن هزینه ارتودنسی هم محسوب می‌شود. ارتودنتیست پس از معاینات و بررسی‌های لازم، بهترین روش درمان را برای بیمار انتخاب می‌کند. باید بدانید که انجام ارتودنسی ثابت، به نسبت ارتودنسی متحرک هزینه بیشتری دارد، چرا که دقت و مهارت بالاتری را می‌طلبد.

2.    سن فرد مراجعه کننده:
از آنجا که ارتودنسی برای همه سنین (از کودک تا بزرگسال) انجام می‌شود، سن بیمار در هزینه ارتودنسی هم تاثیرگذار خواهد بود. اگر ارتودنسی برای کودک بوده و از سنین پایین تر انجام شود، نتیجه درمان سریع تر و کامل خواهد بود، همچنین درمان راحت تر انجام می‌شود. در صورتی که فرد بزرگسال خواستار ارتودنسی باشد به علت شکل گیری فرم فک  روند درمان سخت تر بوده و مدت زمانی بیشتری لازم دارد.

3.    تخصص و مهارت دندانپزشک:
یکی از موارد مهمی که بر هزینه ارتودنسی تاثیر مستقیم دارد، تخصص، تجربه و مهارت دندانپزشک است. در صورتی که کار ارتودنسی را توسط پزشک متخصص انجام ندهید ممکن است با عوارضی حین و بعد از درمان ارتودنسی رو به رو شوید که غیرقابل جبران بوده و نارضایتی شما را در پی داشته باشد.

4.    مدت زمان لازم برای درمان:
در بعضی شرایط ناهنجاری‌ها و مشکلات دندان آنقدر زیاد است که باید زمان بیشتری برای درمان اختصاص داد که طبیعتا بر روی هزینه ارتودنسی تاثیرگذار بوده و تا حدودی باعث افزایش هزینه درمان خواهد بود.

5.    هزینه‌های جانبی:
از دیگر مواردی که بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار خواهد بود، هزینه‌های جانبی است که باید توسط پزشک تشخیص داده شود. گاهی اوقات قبل از انجام ارتودنسی لازم است درمان‌های دیگری انجام شود که در این صورت برایتان شرح داده می‌شود.



جمع بندی
آنچه در این مقاله در مورد مسائل مهمی پیرامون ارتودنسی خواندیم به صورت زیر است:
•    بهترین متخصص ارتودنسی در تهران باید دارای شرایط و ویژگی‌هایی باشد که آن را از دیگر دندان پزشکانی که تبحر و مهارت لازم را ندارد متمایز کند. ویژگی‌هایی مثل قابل اعتماد بودن، دقت بالا و توجه به جزئیات، تجربه و مهارت بالا و ... .
•    بررسی انواع مختلف ارتودنسی که به طور کلی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شود.
•    بررسی عوامل مختلفی که بر روی هزینه ارتودنسی تاثیرگذار هستند، عواملی مثل سن بیمار، مدت زمان لازم برای درمان، تخصص دندانپزشک و... .
 
برای مشاهده هزینه‌های روز و شرایط دریافت خدمات ارتودنسی به سایت سیمادنت کلینیک (https://simadentclinic.com/) مراجعه کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها