به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۷۷۹۰۲

در خلوت دوستان حزب‌اللهی چه می‌گذرد؟

در خلوت دوستان حزب‌اللهی چه می‌گذرد؟
گروه سیاسی: اعتماد آنلاین: یاسر عرب، مستندساز و فعال اجتماعی در کانال خود نوشت:بی تعارف! نه از آنجهت که به عنوان پژوهشگر و تسهیلگری اجتماعی با انواع و اقسام گروه ها و طبقات و احزاب و... ارتباط دارم... بلکه از آن جهت که زیست شخصی خودم در مسجد و هیئت و پایگاه و حسینیه ریشه دوانده، همچنان با طیف گسترده ای از رفقای حزب الهی و مذهبی ارتباط نزدیک دارم. (و به همین جهت هم دسترسی بیشتری به پشت پرده برخی مسائل کشور و پیچیدگی های آن دارم)
در جلسات خصوصی و گفتگوهای شخصی و درد دل های دوستانه، وقتی توصیف ها و تحلیل های این عزیزان را میشنوم واقعا شگفت زده می‌شوم! من از گاراژ بودن کشور میگویم و آنها با دوز بالاتر سخن از طویله بودن به میان میآورند. من از ناشایسته سالاری و اسپرموکراسی گلایه میکنم و ایشان از کثافت! انتصابات خانوادگی و فامیلی کدهای بیشمار میدهند! من از عدم افق و چشم انداز و بی عقلی حکمران و حکمرانی میگویم و ایشان نشانه های دست نشانده بودن و نفوذی بودن آنها را بیان می‌کنند! خلاصه در هر زمینه ای حقیر نقاط ضعف را نشان میدهم آنها نقطه مرگ را تصویر سازی میکنند!
عجیب اما اینکه همین عزیزان و دوستان را بعضا در رسانه های رسمی و غیر رسمی میبینم که با اعتماد به نفس از «سیستم یکپارچه» و «اتاق فکر نظام» و «خلل ناپذیری در اراده دولت» و «برنامه ریزی های دقیق» و «افق انقلاب اسلامی» و  «پیروزی در جنگ شناختی» و «اتمام نیروی معترضان» و... گلو بسیار خراشیده، «جهاد تبیین» بسیار نموده و بیانات سدید بر لب میآورند!
در تجربه دیگری گاها دیده ام بخش عمده این دوستان قبل شروع فلان جلسه هر کدام چه حرفهای آتشینی بر لب دارند. و با شروع جلسه و یا گردهم آیی و... مخصوصا با حضور مسئول بالادست ناگهان همگی سکوت و تایید کرده و یا با مواضع منفعلانه در جهت تثبیت وضعیت کنونی قدم بر میدارند!
اسم این دوگانه را نمی خواهم نفاق، مصلحت سنجی، ترس، منفعت طلبی، یا تقیه و یا... بگذارم. واقعا قصد نیت خوانی ندارم. اما چون میدانم دوستان اینجا را میخوانند گفتم تذکری بدهم شاید تاملی کنند و اگر ثواب را در این دیدند که تغییر رویه دهند، بدانند تنها نیستند!
برچسب ها: اعتراضات

۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۱۸:۴۵
مسجد محله تون کجاست؟
ده بیست نفر منافق رو دیدی حمل بر همه کردی؟ (412147)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۳:۰۳
خسته نشدید از این منافق خواندن ها ؟؟؟
البته بزرگتر که شدی اگر آلوده نشده باشی روزی به این حرفای خودت میخندی (412330)
قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۲۳:۴۷
یکی از مشکلات مهم و اصلی همین رو راست نبودن و تعارف داشتنه (412244)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۲۳:۵۰
دلیل اینه که این افراد به بلوغ فکری نرسیدن . البته بجز اون دسته که دنبال منافع شخصی هستند (412245)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۰:۰۳
فکر میکنی چه میگذرد فکر این هستند رزومه ورانتی مانتی گیرشان بیاد رزومهای بسازند سزداری یز پاسازی چیزی بشند (412251)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۰:۰۷
وضعیت امروز کشور حاصل تفکرات لیبرالی شما لیبرال های غربگدای خائن و وطن فروش و افسادطلبان بی عرضه وفاسد می باشد. آدرس غلط ندید (412252)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۰:۰۷
میگن کسی که خلاف می کنه وقتی به وجدانش رجوع می کنه، می‌دونه کارش بده.
اینها هم در خفا و پنهان می دونن که اسلام و انسانیت غیر از آن چیزی است که از تریبون ها میگن. (412253)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۳:۰۲
حرف درستی زده ما روزانه در جلسات مختلف کاری آدم های مذهبی قاطی سیستم رو میبینیم که انتقدات خیلی شدیدی دارند ولیکن در مواضع رسمی ذره ای از اون انتقادها رو نمیبینید. (412329)
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۰:۴۱
اون دوستان اصولگرا غلط کردند با شما اصلاحطلب هایی که به گفته مقامات اسرائیل بزرگترین سرمایه رژیم صهیونیستی در ایران هستید (416121)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها