به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۷۸۳۲۲

 ۳۳ سال زندان برای آنگ سان سوچی

 ۳۳ سال زندان برای  آنگ سان سوچی
گروه بین الملل: یک دادگاه در میانمار آنگ سان سوچی، سیاستمدار زندانی و برنده جایزه نوبل صلح، را به اتهام‌هایی در ارتباط با «فساد»، به هفت سال زندان دیگر محکوم کرد.
به این ترتیب، مجموع احکام حبس که از سوی دستگاه قضایی حکومت نظامی میانمار علیه این سیاستمدار ۷۷ ساله صادر شده، به ۳۳ سال رسید. این دادگاه در یک جلسه غیرعلنی خانم آنگ سان سوچی را به اتهام‌های مربوط به اجاره و استفاده از هلیکوپتر در زمانی که در قدرت بود، مجرم شناخت.
این سیاستمدار در جریان کودتای نظامی در میانمار در فوریه سال ۲۰۲۱ دستگیر شده و از آن زمان زندانی است.او پیشتر نیز در پرونده‌های دیگری که عمدتا با اتهام‌های مربوط به فساد علیه او تشکیل شده، به دست‌کم ۲۶ سال زندان محکوم شده است.آنگ سان سوچی همه اتهام‌ها علیه خود را رد کرده است.
پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، حکم پیشین سه سال زندان برای آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی پیشین میانمار، را محکوم کرده و خواستار فشار بیشتر بر حکومت نظامی این کشور شده است. بلینکن در شهریورماه در توئیتی نوشت: «ما شدیدا محکومیت ناعادلانه آنگ سان سوچی از سوی رژیم نظامی میانمار به سه سال زندان دیگر از جمله کار اجباری را محکوم می‌کنیم.»
او افزود: «ما باید با هم همکاری کنیم تا رژیم [نظامی میانمار] را به دلیل تشدید خشونت و سرکوب رهبران منتخب دموکراتیک در برمه مسئول بدانیم.»آمریکا و سایر کشورهای غربی از زمان کودتای میانمار مجموعه تحریم‌هایی را علیه حکومت نظامی برمه اعمال کرده‌اند.
آمریکا متعهد شده بود که پس از اعدام چهار فعال دموکراسی به دست حکومت نظامی در ماه ژوئیه، اقدامات بیشتری انجام دهد، اما خبرگزاری فرانسه نوشت که تایلند، همسایه میانمار از این کشور انرژی وارد می‌کند و با تحریم‌های کلیدی علیه صنعت نفت و گاز میانمار مخالف است.

 
برچسب ها: آنگ سان سوچی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها