به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۳۷۸۵۷۹

سیتی تساوی کرد، آرسنال فاصله را افزایش داد

سیتی تساوی کرد، آرسنال فاصله را افزایش داد
گروه ورزشی: منچسترسیتی امشب آخرین بازی خود در سال 2022 را در خانه خود ورزشگاه اتحاد مقابل شاگردان فرانک لمپارد در اورتون برگزار کرد.
شاگردان گواردیولا امیدوار بودند با کسب سه امتیاز این مسابقه فاصله‌شان با آرسنال صدرنشین را به دو امتیاز کاهش بدهند.
تنها دو دقیقه از شروع بازی گذشته بود که سیتی نگران از دست دادن ارلینگ هالند شد. او در یک درگیری هوایی با گادفری بعد از فرود آمدن از ناحیه مچ پا احساس ناراحتی کرد ولی بعد از رسیدگی تیم پزشکی سیتی به مسابقه بازگشت تا خیالی سیتی و گواردیولا راحت بشود.

1786863
در دقیقه 24 سیتی توسط مهاجم اول خود ارلینگ هالند به گل رسید. جک گریلیش که در دقایق قبلی چند بار از جناح چپ خط دفاعی اورتون را به هم ریخته بود بار دیگر این حرکت را تکرار کرد و پاسی به ریاض محرز داد. او با اینکه تحت فشار بود با حرکتی تکنیکی فضای مناسب را ایجاد کرد و موفق شد توپ را به هالند برساند. ستاره نروژی با یک ضربه دروازه پیکفورد را باز کرد تا سیتی پیش بیفتد.
1786837
1786838
1786839
در آخرین دقیقه نیمه اول سیتی صاحب یک ضربه آزاد شد. دی‌بروینه سانتری کات‌دار و تماشایی به تیر یک ارسال کرد. استونز با شیرجه‌ای زمان‌بندی شده توپ را با ضربه سر به سمت دروازه فرستاد ولی توپ با برخورد به تیر دروازه برگشت تا دومین گل سیتی به ثمر نرسد. نیمه اول با برتری 1-0 سیتیزن‌ها به پایان رسید.
1786864
در شروع نیمه دوم بازی با سرعتی کمتر از نیمه اول دنبال می‌شد اما در دقیقه 64 اورتون موفق شد به گل برسد. رودری توپ را از دست داد و ادریسا گی با آغاز یک ضدحمله توپ را به دمارای گری سپرد. او از سمت چپ به طرف دروازه سیتی پیشروی کرد ولی وقتی خود را تنها دید تصمیم گرفت به تنهایی شانس خود را برای گلزنی بیازماید. او آکانجی مدافع سیتی را از پیش رو برداشت و با یک ضربه کات‌دار تماشایی دروازه ادرسون را باز کرد.
1786865
1786866
1786867
کوین دی‌بروینه در دقایق پایانی بازی شانس خوبی برای به ثمر رساندن گل دوم سیتی داشت. او فرصت اول خود را از دست داد ولی توپ بازگشتی را با شوتی خوب شلیک کرد که با برخورد به گادفری منحرف شد. این توپ که در محوطه جریمه اورتون سرگردان شده بود مدافعان این تیم را مضطرب کرد و محرز می‌توانست از فاصله نزدیک دروازه این تیم را باز کند که پیکفورد با حرکتی خوب توپ را مهار کرد.
1786868
در دقایق پایانی و وقتهای تلف شده هواداران سیتی به بازیکنان اورتون به شدت معترض بوده و معتقد بودند آنها مشغول وقت‌کشی هستند. به زمین افتادن گادفری و ورود تیم پزشکی اورتون به زمین مسابقه باعث شد وقتهای تلف‌شده این بازی به یازده دقیقه برسد. اما در نهایت سیتی از این بازی خانگی نتیجه‌ای بهتر از تساوی 1-1 به دست نیاورد.
سیتی حالا با 36 امتیاز از شانزده بازی در رتبه دوم جدول قرار دارد. آرسنال با برد مقابل برایتون 43 امتیازی شد و صدر را محکم تر دست گرفت.
در یکی دیگر از بازی های هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس تیم آرسنال از ساعت 21 امروز در ورزشگاه امریکن اکسپرس کمیونیتی میهمان برایتون بود. شاگردان آرتتا در آخرین روز سال 2022 حریف را اسیر بازی زیبای خود کرده و موفق شدند با نتیجه چهار بر دوپیروز شده و با توجه به توقف سیتی مقابل اورتون، صدرنشینی خود را با 43 امتیاز مستحکم تر کنند.
توپچی‌ها کار را توفانی شروع کردند و در همان دقیقه دوم بازی به گل رسیدند. بوکایو ساکا طی یک حمله برق‌آسا داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت دقیق آن را به گوشه دروازه فرستاد تا نتیجه یک بر صفر شود.
1786885
این پایان کار در نیمه اول نبود و آرسنالی‌ها با ادامه روند تهاجمی خود در دقیقه 39 به گل دوم رسیدند. مارتین اودگارد با یک شوت سرضرب روی کرنر ارسالی از سمت راست اختلاف را دوبرابر کرد تا شاگردان آرتتا با پیروزی دو بر صفر راهی رختکن شوند.
درست مثل نیمه اول، در دومین دقیقه از نیمه دوم هم آرسنال موفق به باز کردن دروازه حریف شد. این گل را ادوارد انکیتا روی ریباند شوتی که دروازه‌بان حریف واکنش جالبی برابر آن نداشت به ثمر رساند.
بعد از این گل شاهد حملات میزبان برای کاستن از سنگینی نتیجه بودیم. این حملات بالاخره در دقیقه 65 نتیجه داد و کائورو میتوما توانست نتیجه را سه بر یک کند.
1786884
برایتون حملات خود را بعد از گل اول تداوم بخشید تا کار برای آرسنال سخت شود. در این لحظات فقط به ثمر رساندن یک گل دیگر می توانست، خیال میهمان را راحت کند؛ این اتفاق خیلی زود تنها 6 دقیقه بعد از گل برایتون رخ داد و گابریل مارتینلی روی پاس استثنایی اودگارد در موقعیت تک به تک گلزنی کرد تا نتیجه 4-1 شود.
این پایان کار نیمه دوم جذاب بازی دو تیم نبود و برایتون یک بار دیگر توانست دروازه آرسنال را باز و امیدهای خود را زنده کند. این گل را ایوان فرگوسن در دقیقه 77 به ثمر رساند. توپچی ها تحت فشار برایتون بعد از این گل، سعی در آرام کردن جریان بازی داشتند؛ با این وجود تا برایتون تا آخرین لحظه دست از تلاش برنداشت ولی از زدن گل های بعدی ناکام بود و بازی با برتری 4-2 میهمان به پایان رسید.
1786882
1786887
آرسنال با کسب این پیروزی 43 امتیازی شد و با اختلاف 9 امتیازی نسبت به سیتی رده دومی، به عنوان صدرنشین لیگ برتر انگلیس راهی سال 2023 شد تا امیدهای خود برای کسب قهرمانی را بیشتر کند. برایتون هم با متحمل شدن این شکست شانس صعود یک پله ای در جدول را از دست داده و با 24 امتیاز و رتبه هشتم راهی سال جدید شد.
1786886
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها