به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۳۸۰۸۹۳
یک رسانه سپاه پاسداران خبر داد:

علیرضا اکبری اعدام شد

علیرضا اکبری اعدام شد
گروه سیاسی: رسانه‌ نزدیک به نیروی قدس سپاه، از اعدام علیرضا اکبری در صبح پنجشنبه خبر داده است.
به نوشته صابرین نیوز، «علیرضا اکبری که اطلاعات مهمی در حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، دیپلماتیک و سیاست‌های منطقه‌ای ایران را در اختیار سرویس جاسوسی انگلیس قرار داده بود، صبح امروز اعدام شد.».
این در حالیست که خبرگزارهای رسمی حکومتی و میزان «رسانه قوه قضاییه» هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.
گفتنی اینکه، یک روز پس از تائید حکم اعدام علیرضا اکبری در دیوان عالی کشور، به اتهام جاسوسی برای بریتانیا، خبرگزاری تسنیم، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران چند ویدئو از اظهارات او را منتشر کرد. در این ویدئوها که روز پنج‌شنبه، ۲۲ دی ماه منتشر شدند معاون سابق وزارت دفاع از نحوه ارتباط خود با ماموران اطلاعاتی بریتانیا و اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار داده سخن می‌گوید. اکبری در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی مشاور و معاون وزیر وقت دفاع، علی شمخانی بود که اکنون دبیر شورای عالی امنیت ملی است.
مقام ارشد وزارت دفاع از اواخر دهه هشتاد خورشیدی در بریتانیا اقامت داشته و ضمن کسب شهروندی این کشور به فعالیت‌های اقتصادی مشغول بوده است. او سال ۱۳۹۸ به اتهام جاسوسی بازداشت و به اعدام محکوم شد.
وزارت اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای علیرضا اکبری را "یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی" بریتانیا خواند.
اکبری متولد سال ۱۳۴۰ بوده و به گزارش برخی خبرگزاری‌ها، برادر «شهید» است و سابقه ۷۰ ماه جبهه دارد. او سوابقی چون معاون حوزه روابط خارجی وزارت دفاع، همکار دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مشاور فرمانده نیروی دریایی، مسئول حوزه دفاعی و امنیتی مرکز تحقیقات وزارت دفاع، مسئول سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸، رئیس بخش مطالعات دفاع وزارت دفاع، مشاور امور استراتژیک وزیر دفاع و فعالیت در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری را در کارنامه خود دارد. اکبری از نزدیکان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، به شمار می‌رفت و برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که بازداشت و صدور حکم اعدام برای او، احتمالا به معنای پایان کار شمخانی نیز باشد.
برچسب ها: علیرضا اکبری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها