به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۳۹۰۳۶۹
آیت‌الله اصغر ناظم‌زاده‌قمی در بیانیه‌ای خطاب به مسئولین جمهوری اسلامی ایران::

از نحوه برخورد ماموران با مادر یکی از دانش‌آموزان اشک ماتم ریختم

از نحوه برخورد ماموران با مادر یکی از دانش‌آموزان اشک ماتم ریختم
گروه سیاسی: آیت‌الله اصغر ناظم‌زاده‌قمی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به مسمومیت دانش‌آموزان واکنش نشان داده و گفته از نحوه برخورد ماموران با مادر یکی از دانش‌آموزان به خود لرزیدم و اشک ماتم ریختم.
آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید شیعه نیز امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی گفته است «اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است». او افزود: «مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده است یکی از دغدغه های مردم شده است». امروز آیت‌الله عبدالله جودی آملی و آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم نیز خواستار روشن شدن مساله مسمومیت دانش‌آموزان شدن و ان را «رعب‌آور» خواندند.

پیام آیت الله ناظم زاده قمی در مورد حمله به دختران و ضرب و شتم مادر یک دانش آموز توسط ماموران:
مسئولین حکومت، نگذارید خشم مردم، شعله‌ورتر از این شود و این آتش خشم همانا خشم خداست

بسم الله الرحمن الرحیم
الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون (قرآن کریم)
مسئولین جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با کمال تاسف و تاثر وقتی حادثه برخورد چند مامور حکومتی با خانمی در حضور جمعی از مردم که در رسانه ها منتشر شده را دیدم به خود لرزیدم و اشک ماتم ریختم. هرگز فکر نمی کردیم کار جمهوری اسلامی به اینجا بکشد که مردان نامحرم با زنی که فریادش از غم و اندوه مسمومیت فرزند یا نزدیکانش بلند است، یکی دهان او را بگیرد ودیگری موهای سرش را با شدت از پشت بکشد تا او را ساکت نمایند.
فکر نمی کردیم کار حکومتی که ما برای رفاه و آسایش ملت و نجات مردم از ظلم و استبداد به پا کردیم، به اینجا برسد که حتی نمونه چنین اتفاق دلخراش و حرام قطعی آشکار را در زمان شاه مشاهده نکردیم.
چرا باید چنین اختیاراتی به افراد لباس شخصی و غیره داده شود، که هر کاری بخواهند می توانند بکنند و کسی جلودار آنها نباشد‌. اگر در ملأ عام چنین است وای به حال کسانی که دستگیر شده و در زندان و دور از چشم مردم به سر می برند.
آقایان مسئولین! مگر در خواب رفته اید و نمی بینید سه ماه است که دختران و پسران و کودکان معصوم، در مدارس و حتی دانشجویان در خوابگاه‌ها از موج این مسمومیت در حال اضطراب و بستری شدن هستند و روح و جسم شان در خطر است و آرامش ندارند. شکایت این پریشان احوالی ملت را باید به کجا برد؟!
اگر نمی توانید چنین مشکلاتی را حل کنید از فرهیختگان ملت بهره گیرید. اگر مردم را قبول ندارید از سازمان های بین المللی کمک بگیرید.
لج بازی با مردم، حرف درمانی و شعار، تحمیق و تحقیر، توجیه کردن و گناه را بر گردن دشمن داخلی و خارجی انداختن، بس است.
متاسفانه شما آبروی دین، روحانیت و حتی نظامی که خودتان بر اریکه آن تکیه زده اید، را هم لطمه زده اید؛ به‌ طوری‌ که روحانیان در بسیاری موارد از خجالت انتقادهای مردم، نمی توانند سر بلند کنند.
مسئولین حکومت، امیدوارم  هر چه زودتر تا دیر نشده، نگذارید خشم مردم، شعله‌ورتر از این شود و این آتش خشم - که همانا خشم خداست - تار و پود همه را بر باد دهد. تنها جمله‌ای که می‌توانم با آه و سوز به زبان آورم، این آیه الهی است: "انا لله و انا الیه راجعون".
و السلام علی من اتبع الهدی

آیت الله نوری همدانی:
عوامل مسمومیت دانش آموزان دستگیر و با آنان برخورد قاطع شود

 حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به سردار رادان گفت: اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شماست.
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: « ثَلَاثَهُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد. ایشان با اشاره به حوادث اخیر و مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه در قم، تهران و چند شهر دیگر اظهار داشتند: این حوادث که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده است یکی از دغدغه های مردم شده است. باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند. اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان نموده است. زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود. ایشان در ادامه افزود: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی توان کوتاهی نمود، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد و سوم فراوانی نعمت و بر طرف نمود مایحتاج مردم و نیاز های ضروری مردم. ایشان در ادامه ارتباط صمیمانه و توجه به مردم را یکی از اولویت ها بیان کردند و اظهار داشت: یکی از سرمشق های مهم ما سخن امیرمومنان (علیه السلام) به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر است که حضرت در نامه ای به او نوشتند: ای مالک! « إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّهُ للأعداءِ العامَّهُ مِنَ الاُمَّهِ ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه های شما باشد. شما باید از مشکلات مردم آگاه باشید و برای رفع مشکلات و برقراری امنیت و آسایش آنها تمام ظرفیت ها را بکار بگیرید.

 آیت الله جوادی آملی: اینکه منشا حوادث اخیر مدارس مشخص نشده، رعب آور است
حضرت آیت الله جوادی آملی مشخص نشدن منشا مسمومیت دانش آموزان در مدارس را رعب آور دانست و گفت: لازم است مسئولین با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند.
وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه امروز پنج شنبه یازدهم اسفند با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: در هر امری مخصوصا در آموزش و پرورش حرف اصلی را انسانیت انسان می زند، الفاظ و مفاهیم به درد امتحان و نمره می خورد اما آنچه انسان را می سازد رفتار عملی همه ماست. ایشان با تاکید بر احترام گذاشتن به مردم بیان داشت: در شرح حال پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که آن حضرت با احدی نیمرخ صحبت نمی کرد چه افراد عادی و چه بادیه نشین و چه شهری، این احترام گذاشتن به مردم است که چنین مواردی را مسئولین باید رعایت کنند. ایشان ادامه داد: ما قبل از اینکه با حرف، چیزی یاد مردم بدهیم باید با عمل یاد مردم بدهیم، اگر مردم  عمل صالح ببینند، هم می بینند و هم عمل میکنند، ولی اگر تنها درس صالح بگوییم، ممکن است یاد بگیرند اما کاری از پیش نمی رود. در میدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامی می زند اما در دبیرستان و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تربیت های علمی حرف اول را می زند، تجربه هم نشان داده که با سلاح نمی شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با صلاح می شود. جهانی فکر کردن، تعامل داشتن، مدیریت داشتن، نه بیراهه رفتن و نه راه کسی را بستن اساس کار است، جهان را ادب و علم اداره می کند و با ادب، علم و تعامل می توان با جهان به درستی زندگی کرد. ایشان درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده، اظهار داشت: این کار با مدیریت حل می شود، اینکه منشاء این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیاء و خانواده ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می شود که بچه های زیر مجموعه آنها که بچه های خودشان محسوب می شوند، آسیب می بینند، ما دعا می کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند. ایشان در پایان اظهار امیدوار کردند: به برکت اهلبیت و خون های پاک شهدا و تلاش خدمتگزاران تعلیم فرهنگی کشور، خیر دنیا و آخرت نصیب جامعه اسلامی شده و صلاح و فلاح به مردم ما عنایت شود.
 

۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۰۶:۳۱
انشاا...توجه جدی مسولین به نیازها و مشکلات و دردسرهای مردم (422081)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۳
تجربه نشان داده که این امید واهی هست. (422328)
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۰:۳۳
برخورد با این مادر وحشتناک ترین و ظالمانه ترین چیزی بود که من در عمر خودم دیدم
چرا بانیان مدارس را می گویند فعلا نمی دانیم
این افراد که صد در صد مشخص هستند!!!؟؟؟؟
دریغ و صد افسوس (422122)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۴
دل هممون به درد اومد و جیگرمون سوخت از این فاجعه. خدا جواب بانیان این اتفاق زشت رو بده (422330)
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۰:۵۷
اونوقت این حضرت آیت الله واسه این همه مصیبتی که این چند ماه به سر مردم آوردن چه کردند لابد خون گریه کردن ، واسه آرمانها، واسه عجمیان ها واسه چادرهایی که از سر ناموس مردم کشیدند، ای خدا ما رو از شر شیاطین رها کن 😢😢 (422123)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۱:۰۰
این آیت الله نمی دانم جی جی. مطمِن است مادر یکی از دانش آموزان کتکخورده است؟
یا زنی بودهاست که دنبال شرارت های مهسا امینی 2 بوده است. (422124)
زهرا
Germany
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۲:۵۳
شما مطمنی میخواسته آشوب کنه ؟ این اتفاق ممکن بود برای مادر و خواهر شما هم بیفته اینقدر کورکورانه برخورد نکنید .توی اون فیلم چه حرفی زدن که شما له این نتیجه رسیدی؟ (422318)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۶
همه چی رو نقشه و برنامه ریزی شده و کار دشمن میدونید. اینقدر این دروغ رو گفتید که خودتونم باورتون شده (422332)
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۱
خدایا آقا امام زمان را بفرست تا ما خوشحال شویم (422136)
واقع گرا باشید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۲:۴۶
ما داریم له می شویم لطفا مسولان بفهمند ولقمه اندازه دهانشان بردارند امریکا گنده تر از اونی هست که ما با اون مقابله کنیم (422142)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۳۲
اصلی ترین مشکلات ما دراین کشور دشمنی با آمریکا و ابر قدرتهاست

والا نمیشه حریف اونها شد. (422337)
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۲:۴۹
بررسی کردند دیدند اصلا دانش آموزی در آن مدرسه نداره مثل اینکه می خواست ازآب گل آلود ماهی بگیره و جور دیگر آشوب بندازه .پس گریه نکن (422146)
پری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۴
یادمون باشه وقتی یه سد سوراخ میشه نمیشه با انگشت کردن تو اون سوراخ جلوی خرابیه سد رو بگیریم...
با جلوی دهن کسیو گرفتن مشکلات حل نمیشه غیرت که خداروشکر ازین مملکت رفته قبلا یک نفر جرعت نداشت به خانومی چپ نگاه کنه حالا ماموین به خودشون اجازه این بی احترامی هارو میدن و کسی هم جوابگو نیست
گذشته ایرانو نگاه کنید کوروش داریوشی که با صلح سرزمین هارو فتح میکردن! رفتارشون با بیگانه و غریبه رو نگاه کنید امیدوارم دیگ چنین رفتار هایی و نبینم... (422160)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۷
والا ما جیگرمون سوخت از این اتفاق
اون کسی که این کار رو کرد غیرت رو تعصب نداره. ما سوختیم از این اتفاق، این یعنی اینکه غیرت داریم (422333)
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۲
جناب که میگی بچه نداشت شما چرا این کار ها راعلیه فرزندان این کشور می‌کنید صدام حسین این حرکت ر ا هم نمی کرد (422164)
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۶:۱۸
چرا تا کار بیخ پیدا میکنه سرداران میرن سراغ مراجع و همش از قم سر در میارن (422175)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۲۲:۴۵
چقدر این اتفاقات شبیه خبر سقوط هواپیمای اوکراینی هست (422427)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۰۹:۳۴
لطفا اشک ماتم نریزید به داد مردم برسید. (422301)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۲
اشک همه مردم در اومد به جز رسانه هایی که همچنان دنبال ماله کشی هستند و این اتفاق تلخ رو مثل همیشه به اجانب و دشمنان ربط میدن!!!

همون قصه ی همیشگی کی بود .. کی بود .. من نبودم!! (422327)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها