به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۳۹۴۷۹۴

خطر غرق شدن شناگران در جنوب کشور

خطر غرق شدن شناگران در جنوب کشور
گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال غرق شدن شناگران و پاره شدن تورهای صیادی براثر وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در جنوب کشور هشدار داد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج خبر داد.
 
این وضعیت جوی در روز شنبه (۱۲ فروردین) با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی تا ۳۰ نات در خلیج فارس، افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در سواحل استان خوزستان و افزایش ارتفاع امواج تا ۳ متر در سواحل و ۴ متر در فراساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر مورد انتظار است.همچنین در روز یکشنبه و دوشنبه (۱۳ و ۱۴ فروردین) با افزایش سرعت وزش باد حداکثر تا ۳۰ نات در خلیج فارس و تنگه هرمز ، افزایش ارتفاع امواج درسواحل استان خوزستان تا ۱/۵ متر و افزایش ارتفاع امواج تا ۳ متر در سواحل و تا ۴ متر در فراساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه (۱۵ فروردین) نیز افزایش سرعت وزش باد حداکثر تا ۲۵ نات در خلیج فارس و تنگه هرمز، افزایش ارتفاع امواج تا ۱ متر درسواحل استان خوزستان و افزایش ارتفاع امواج در سواحل استان‌های هرمزگان و بوشهر تا ۲ متر و در فراساحل تا ۳ متر دور از انتظار نخواهد بود.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی،مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

بدین جهت سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این وضعیت جوی اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل را لازم می‌داند.

 به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها