به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۹۵۲۳۸

شهادت یکی دیگر از مستشاران ایران در سوریه

شهادت یکی دیگر از مستشاران ایران در سوریه
گروه سیاسی: مقداد مهقانی مستشار نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه براثر حمله اسرائیل، به درجه رفیع شهادت نائل شد.
منابع آگاه با اعلام این خبر افزودند، شهید مهقانی در حمله سحرگاه جمعه گذشته اسرائیل به اطراف شهر دمشق زخمی شده بود.شهید مهقانی از همرزمان شهید میلاد حیدری بود که او نیز روز جمعه در حمله اسرائیل به شهادت رسید.
در همین حال بر ا‌ساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، بامداد روز یکشنبه برای سومین بار در ٧٢ ساعت گذشتە، مواضع نیروهای شبه نظامی طرفدار ایران در سوریه هدف حملە قرار گرفتە است. منابع دولتی از زخمی‌شدن پنج سرباز خبر دادەاند.
بر ا‌ساس گزارش خبرگزاری‌های رسمی سوریه، حداقل پنج سرباز در حملە هوایی "اسرائیل" بە یک پایگاه هوایی در حومە حمص زخمی شدەاند.خبرگزاری دولتی سوریه "سانا"،  به نقل از منابع نظامی گزارش دادە است که حدود ساعت یک بامداد در حمله "دشمن اسرائیلی" به مواضعی در شهر حمص پنج نفر مجروح شدەاند. به گفتە سانا، این حملە خسارات شدید مالی نیز بە همراه داشتە است.دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم گزارش دادە کە این حملە یک مرکز تحقیقاتی را هدف قرار دادە کە شبه نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی در آن حضور داشتەاند.
این سومین حمله منصوب شدە بە اسرائیل در خاک سوریه است کە در سه روز گذشته انجام می‌پذیرد. ارتش اسرائیل تاکنون در این مورد اظهار نظری نکردە است.
در حملات پیشین اماکنی نظامی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه هدف قرار گرفتە بودند. 
ارتش اسرائیل این حملات را اقداماتی ضروری علیه تلاش ایران و متحدانش در سوریه برای ضربه زدن به این کشور نامیده و می‌گوید، حق دفاع از خود را دارد.
برچسب ها: سوریه

۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ۱۳:۴۳
پس ما هم حق دفاع داریم و باید مراکز نظامی این رژیم پست و جنایتکار رو هدف قرار داد (425547)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها