به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۹۷۰۷۲

مشکلات گوارشی را با دمنوش مناسب کنترل کنید

مشکلات گوارشی را با دمنوش مناسب کنترل کنید
گروه سلامت: کارشناس گیاهان دارویی گفت: برای کاهش درد معده از دمنوش شوید استفاده کنید. صالح گلناری اظهار کرد: شوید یکی از مفیدترین گیاهان برای درمان معده درد و سوزش معده فرد روزه‌دار یا در سایر ماه‌های سال است. مصرف دمنوش شوید می‌تواند به هضم غذا کمک کند و مانع بروز مشکلات گوارشی شود. 
 
وی افزود: برای درمان معده درد روزه‌داران می‌توانید شب‌ها موقع افطار مقداری از این دمنوش را میل کنید؛ می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری شوید خشک را با ۲ لیوان آب بجوشانید و سپس با مقداری عسل ترکیب کرده و بنوشید.   
گلناری با اشاره به خواص شوید، ادامه داد: این دمنوش ترکیبی از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف مانند A و C است. در هر ۱۰۰ گرم از این گیاه، شاهد ۴۳ درصد ویتامین A و ۴۰ درصد ویتامین C خواهید بود. به جز این بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند کلسیم، آهن، منیزیم و فولات نیز در این گیاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای دردهای شدید معده به پزشک مراجعه کرده و از روزه‌داری با توجه به توصیه پزشک‌مربوطه اجتناب ورزید، اضافه کرد: برای تقویت معده دمنوشی حاوی ترکیبات عرق نعناع، بارهنگ، کمی گلاب و عسل با آب جوش استفاده کنید اگرچه شربت گلاب برای درمان معده درد در ماه رمضان نیز گزینه مناسبی است‌.

این کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه غذا نخوردن برای چند ساعت در ماه رمضان و بر هم خوردن عادت‌های غذایی فرد در این ماه موجب می‌شود تا بسیاری از افراد با مشکلات گوارشی و معده درد مواجه شوند، ابراز کرد: عدم مصرف آب و سبزیجات به مقدار کافی، مصرف زیاد شیرینی و دسر ماه رمضانی، مصرف غذاهای تند و اسیدی برای سحری، تند غذا خوردن با حجم زیادی غذا همچنین مصرف غذاهای چرب و سنگین از دلایلی است که متخصصان تغذیه برای معده درد در ماه رمضان گزارش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل مشکلات گوارشی که از قبل دارند، در این ماه با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو می‌شوند، اذعان کرد: برای رفع نفخ و دل درد بعد از افطار کمی برگ نعناع تازه، یک قاشق کوچک دانه گیاه رازیانه و یک قاشق غذاخوری بابونه می‌تواند تاثیرگذار باشد.گلناری خاطرنشان کرد: نعناع در فعال ساختن عملیات هضم، بابونه در تسکین دردهای معده و سوختن چربی‌ها کمک می‌کند. رازیانه نیز از جمع شدن چربی در بدن جلوگیری کرده و پیش از جمع شدن آن در بدن آن را می‌سوزاند. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها