به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۸:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۳۹۷۳۰۸

وضعیت اضطراری در ایتالیابا ورود پناهجویان

وضعیت اضطراری در ایتالیابا ورود پناهجویان
گروه بین الملل: با ادامه ورود پناهجویان به ایتالیا، این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. در سال جاری میلادی هزاران نفر از مسیر دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده‌اند. ایتالیا از اتحادیه اروپا درخواست کمک‌های بیشتری کرده است.
دولت ایتالیا می‌گوید از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۳۱ هزار پناهجو از مسیر دریای مدیترانه به این کشور آمده‌اند. دولت ایتالیا به دلیل روندی که در شش ماه گذشته شاهد آن بوده، وضعیت را فوق‌العاده اعلام کرده و خواستار کمک‌های بیشتری از اتحادیه اروپا شده است.این کشور از اتحادیه اروپا خواسته یک نماینده ویژه با بودجه‌ای پنج میلیون یورویی برای شروع رسیدگی به وضع مهاجران تعیین شود. در وضعیت اضطراری دولت می‌تواند روند معمولاً طولانی پارلمان برای تأمین مالی و مقررات جدید را دور بزند.
نلو موسومچی، وزیر حفاظت مدنی ایتالیا گفته روشن است که این تمهیدات "مشکل را حل نمی‌کند" و "راه حل آن به مداخله منطقی و مسئولانه اتحادیه اروپا بستگی دارد."
جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، خواستار همبستگی و کمک سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است. در محافل دولتی گفته می‌شود که وضعیت اضطراری امکان اخراج سریع‌تر پناهجویان را فراهم می‌آورد. ملونی قبل از شروع به کار وعده داده بود که معضل مهاجرت را مهار کند.
مهاجرانی که در این مدت به ایتالیا رسیده‌اند، یا توسط نیروی دریایی و گارد ساحلی ایتالیا یا کشتی‌های متعلق به سازمان‌های امدادی خصوصی از خطر غرق شدن نجات یافته‌اند. شمار پناهجویانی که از مسیر دریا تلاش می‌کنند خود را به اروپا برسانند ظرف سال‌های اخیر افزایشیافته و صدها نفر تاکنون در دریا غرق شده‌اند.

 
برچسب ها: ایتالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها