به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۹۹۳۷۹

افزایش و شناور شدن نرخ کرایه تاکسی‌ها

افزایش و شناور شدن نرخ کرایه تاکسی‌ها
گروه جامعه: معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: تبصره‌های مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی مربوط به موضوعاتی مانند شلوغی خطوط، زمان پیک سفر، شرایط آب و هوایی و. بوده و در این شرایط کرایه‌ها می‌تواند تا سقف ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش تسنیم، امیر بیات‌ترک با اشاره به اعمال افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های شهر تهران بعد از عید سعید فطر اظهار کرد: فرمانداری تهران نسبت به مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تغییراتی را در قالب نامه‌ای به شورای شهر تهران ارائه کرده است. متعاقبا شورای شهر این تغییرات را قبول کرده و در نهایت بر میانگین ۴۵ درصدی افزایش کرایه تاکسی‌ها در سال ۱۴۰۲ تاثیری نداشته است.

وی افزود: در واقع تغییراتی که فرمانداری تهران در خصوص مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی انجام داده در بخش تبصره‌های این مصوبه بوده است. بر مبنای این مصوبه و در بخش تبصره‌ها شهرداری مجاز بود تا سقف ۷۵ درصد نرخ تاکسی‌ها را در سال جاری افزایش دهد.معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: فرمانداری با کاهش میزان سقف افزایش کرایه تاکسی‌ها این عدد را به ۶۰ درصد رسانده است.

بیات‌ترک تصریح کرد: تبصره‌های مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مربوط به موضوعاتی مانند شلوغی خطوط، زمان پیک سفر، شرایط آب و هوایی و. بود. شورای شهر اجازه افزایش نرخ کرایه خطوط تاکسی را تا سقف ۷۵ درصد به شهرداری و سازمان تاکسیرانی شهر تهران داده بود. فرمانداری این میزان را به ۶۰ درصد سقف افزایش نرخ کرایه کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر تذکر فرمانداری تهران را قبول کرده است، یادآور شد: همانطور که قول داده بودیم نرخ جدید کرایه تاکسی‌های شهر تهران از ابتدای اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شود. اکنون نیز سازمان تاکسیرانی در حال آماده کردن برچسب نرخ جدید کرایه‌هاست.

معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم تا در هفته آینده برچسب‌های جدید بر روی تمام تاکسی‌های شهر تهران نصب شود تا مسافران نیز از بابت میزان کرایه‌ای که باید پرداخت کنند، نگرانی نداشته باشند.

بیات‌ترک در پاسخ به این سوال که آیا امکان اعمال دو نرخ بر حسب تعداد مسافران تاکسی‌ها مانند ایام اوج بیماری کرونا وجود دارد یا خیر، توضیح داد: با توجه به اینکه اکنون محدودیت‌های مربوط به دوره کرونا هیچ کدام اجرایی نمی‌شود، در حال مذاکره با وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا هستیم تا تکلیف این مساله را مشخص کنیم.

وی افزود: به رغم این شرایط، اما همچنان وزارت بهداشت اعتقاد دارد که بحران کرونا تمام نشده و باید برخی موضوعات همچنان رعایت شود.معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر در حال مذاکره هستیم و در صورتی که به نتیجه مشخصی برسیم نرخ کرایه تاکسی‌ها به صورت تک نرخه و یا در نهایت به صورت دو نرخه تعیین می‌شود.بیات‌ترک در پایان گفت: تغییرات نرخ جدید کرایه‌ها نیز در اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیکی اعمال می‌شود.
برچسب ها: کرایه تاکسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها